Pagina 3 van 8

Geplaatst: wo mar 12 2008 6:14 pm
door JOEB
Zoals ik schreef heb ik een brief naar de directie van Konijnenberg gestuurd met mijn bevindingen. Vandaag werd ik gebeld door iemand van Konijnenberg.
Men betreurt (net als ik) de gang van zaken. Geeft aan dat ze bezig zijn het order/verkoop systeem te verbeteren zodat 'verkocht' bij de kassa niet meer mogelijk moet zijn. Mbt de ander incidenten betreurt men de gang van zaken. hebben ze met de betreffende collega's de zaak gevalueerd en werken ze er aan om ondanks drukte toch een goede service te verlenen. Ook over de inkoop van tweedehands spullen zal men de klant beter informeren.
Nou daar ben ik blij mee. Een eerlijke en heldere reactie.
Voor m'n laatste aankoop te laat (ja ja... inmiddels is ie binnen...) wellicht in de toekomst (d500?) een nieuwe kans. :wink:

gr
JOEB

Geplaatst: wo mar 12 2008 7:06 pm
door jmfotografie
Zelf ben ik ook vaste klant bij de konijnen familie in Den Ham. Ik woon in Nunspeet en het is voor mij toch een aardig stukje rijden.
Mijn ervaring met deze zaak zijn positief. Maar ik ben ook goed gebekt en dat scheelt natuurlijk erg veel. Mij lullen ze zomaar niet om en dat weten ze ook.
Als je gewoon door de weeks gaat. Is het doorgaans niet zo druk dat je een uur moet wachten voordat je nummer omgeroepen word. Ze zijn volgens mij ook gewoon eerlijk in hun adviesen.

Want ik stelde de volgende vraag aan ze: Wat is verstandiger een 2e d80 body erbij kopen, zodat ik mijn 24-85 mm er op kan blijven zitten en een body waar de 80-200mm op blijft zitten. Wat natuurlijk de goedkoopste methode is. Want de d80 bevalt mij enorm goed. Of de d80 omruilen op een d300?

Antwoord: gegeven door verschillende verkopers. Een 2e d80 erbij kopen omdat het verschil tussen de d80 en d300 het geld niet echt waard is. Ook al heeft die een betere ruisverhouding enz.

Wel, als je geld wilt verdienen dan zou ik zeggen. Koop de d300 dat is een geweldig apparaat!

De vraag ik heb een paar weken achter elkaar gesteld om de antwoorden te checken bij verschillende verkopers en unaniem kreeg ik steeds het zelfde antwoord.

Dus zeg ik eerlijk dat ik ze daar wel vertrouw. Je kan altijd wat te mekkeren hebben op een winkel. En niet iedereen heeft zijn dag. Je moet zelf goed beslagen ten ijs komen. Dat scheelt heel veel. Tevens blijft slechte reclame langer hangen dan goede reclame. Daarom moet je afgaan op je eigen ervaring. Wat anderen er ook van zeggen. :wink:

groeten Jan

Geplaatst: wo mar 12 2008 7:38 pm
door GdP
Ik vind gewoon dat als je klachten hebt over een bepaalde winkel, dan moet je die gewoon terplekken uiten. En niet een forum hiervoor gebruiken.
Dit soort klachten op een forum zetten lost gewoon niets op. Bovendien kan jouw klacht een incident geweest zijn, die helemaal niet representatief is voor de betreffende winkel. Maar je zet ze wel hier te kakken.

Geplaatst: wo mar 12 2008 9:39 pm
door ramrod
Niet mee eens , als je goed onderbouwd waarom je niet tevreden bent over een bepaalde zaak is dat prima , zijn er meerdere klachten dan zal er toch wel iets aan de hand zijn en is het verstandig om hier mee rekening te houden en eventueel naar een andere zaak te gaan .

En tuurlijk moet je ook altijd de klacht bij de zaak zelf neerleggen .

Geplaatst: wo mar 12 2008 10:11 pm
door Nikon
.as

Geplaatst: do mar 13 2008 8:16 am
door Marianne van Versendaal
Aan inruil zijn al veel zaken kapot! gegaan. Als je wat inruilt en je krijgt een bepaald bedrag ervoor kan dat nóóit de hoofdprijs zijn.
Namelijk die firma moet bij verkoop BTW afdragen over het bedrag,
en meestal ook nog weer garantie geven op het verkochte artikel.
En er gaat ook enorm veel geld inzitten.
Ik dacht dat de leden en bezoeker van NCN zelf voldoende bekwaam zouden zijn, om hun artikelen zelf te kunnen verkopen.
Op een gegeven moment wordt zo'n bedrijf een echte tweede hands winkel, en dat lijkt me niet de bedoeling, er zijn voldoende verkoop mogelijkheden op internet, (oa Marktplaats) om zelf je eigen artikelen te verkopen.
En ik dacht dat zeker de (fotografen) op dit forum voldoende van de (aller nieuwste) apparatuur afweten om zelf hun keuze te kunnen bepalen zonder voorlichting.
Ik kan mij wel voorstellen dat je een bepaald type camera even wilt voelen, hoe hij in je handen ligt dat vindt ik wél belangrijk.

Mvg Marianne.

Geplaatst: do mar 13 2008 9:34 am
door Nikon
Hoe is het mogelijk dat ik de indruk krijg dat Marianne van versendaal een erg goede link met konijn heeft. Of is dit een medewerker van konijn die zich voordoet als Marinanne van Versendaal???

Geplaatst: do mar 13 2008 9:59 am
door Focus2
afdracht van b.t.w. over ingeruilde artikelen is naar mijn mening niet juist.
meen dat deze spullen vallen onder de marge-regeling.
garantie op gebruikte spullen is een stukje extra zekerheid voor de koper om juist hier te kopen. ( en voor de verkoper een extra selling point), en dat alles behoort tot het runnen van een (profijtelijke) winkel.
of en hoe detaillisten zich gedragen t.o.v. hun klanten is vaak onderwerp van discussie. ( het zijn tenslotte slechts doorgeefluiken van producenten).

in het ook kleine wereldje van de modeltreintjes is het normaal om op de fora een rubriek 'leveranciers beoordelingen' te hebben.
consumenten/klanten wisselen hun ervaringen uit en beoordelen de detaillisten met gefundeerd cijfer.
ik zou er voor willen pleiten een dergelijk onderwerp ook op dit forum te hebben.
het mes snijdt aan twee kanten- de klant wordt beter bediend en de winkel gaat het drukker krijgen ( natuurlijk alleen als ze het beter doen)dan hun collega's, en geloof me alle winkeliers lezen mee en doen ook hun voordeel daar mee. ( een uitzondering daar gelaten, maar die winkel zal dan ook naar verwachting spoedig sluiten).

leuke dag toegewenst en ben benieuwd naar uw reactie(s).

bernard

ik vind hem toppie

Geplaatst: do mar 13 2008 10:22 am
door George Fennes
Veel van de negatieve reacties betreffende Konijn komen mij zeer vreemd en onwerkelijk over.
Ik ben daar verschillende keren geweest, de ene keer el wat gekocht en een andere keer niet.
Ook als ik zei alleen wat informatie te willen hebben en niet de intentie iets te willen kopen, werd ik geduldig en uitgebreid geholpen.
Dus wat dat betreft heb ik niets dan lof voor de verkopers aldaar.
Verder vind ik het jammer dat de goede naam van een bedrijf dat jaren lang kwaliteit en service heeft geleverd zo wordt afgebroken.
Persoonlijk ben ik van mening dat je eerst met het desbetreffende bedrijf moet praten om eruit te komen lukt dat niet kan je het als het belangrijk genoeg is altijd op een forum plaatsen.

Groetjes George :D

Geplaatst: do mar 13 2008 10:27 am
door palone
slecht nieuws verspreidt zich nu eenmaal sneller

Geplaatst: do mar 13 2008 10:35 am
door Dugrand
IK heb daar 4 weken geleden mijn D300 gekocht en toen was de bediening ook niet geweldig. Ik heb daarna een andere verkoper gesproken en die kon mij gelijk (aan de hand van pasfoto's op hun website) gelijk aanwijzen welke collega mij geholpen had. Sindsdien stan daard met die verkoper aan tafel en niets aan de hand.

Gisteren contact gehad met Holten omdat zij de 70-200 op voorraad zouden hebben, maar helaas.....:-(

Geplaatst: do mar 13 2008 10:49 am
door Marianne van Versendaal
@ Nikon
Je moet niet zo dom zijn om alles te willen weten.
@ Focus2
Wat betreft de model treintjes laten we geen appels met peren gaan vergelijken.
En nu tijd om de volgende Firma op de hak te nemen lijkt mij.
Of weer gewoon over fotografie en aparatuur praten kan natuurlijk ook!


Mvg Marianne.

Geplaatst: do mar 13 2008 11:38 am
door Nikon
Zo te zien uit de reactie van Mariane zit ik in de buurt

Geplaatst: do mar 13 2008 12:11 pm
door M.Oorthuis
Nikon, idd het is volgens mij wel overduidelijk :)

Ik zelf heb geen ervaring met Konijn, maar des te meer met KE. Service vind ik daar goed, niet meer niet minder. Ik ben niet zo iemand die waarde hecht aan "uitstekende service". Meestal als je redelijk serieus bezig bent met fotografie weet je al meer dan het personeel van zo'n winkel (die van alles een beetje weten).

Mijn advies voor iedereen die iets nieuws wilt kopen: Struin het internet af naar reviews/ tests etc. maak je besluit en ga pas naar de winkel als je precies weet wat je wilt. Als je zonder kennis naar een winkel toe stapt zal in elke winkel iemand je een soort van ompraten om een bepaald product te kopen, die voor hun positief uitpakt.

Jammer dat je deze ervaring hebt met konijn, een brief sturen is een goede oplossing, maar ik geef je weinig hoop dat je ook maar 1 antwoord terugkrijgt.

Geplaatst: do mar 13 2008 12:25 pm
door alfredo
GdP schreef:Ik vind gewoon dat als je klachten hebt over een bepaalde winkel, dan moet je die gewoon terplekken uiten. En niet een forum hiervoor gebruiken.
Dit soort klachten op een forum zetten lost gewoon niets op. Bovendien kan jouw klacht een incident geweest zijn, die helemaal niet representatief is voor de betreffende winkel. Maar je zet ze wel hier te kakken.

Ik vind dat het hier een onafhankelijk niet commercieel forum is, waar men zijn ervaringen met winkeliers best mag uiten..

ik weet zeker dat dit forum ook door winkeliers gebruikt wordt om producten en diensten aan te prijzen.... waarom zou er geen kritiek geuit mogen worden? heeft er soms iemand aandelen in die winkel?