Honden [verzamel]
- Riemke
- Clublid
- Contacteer:
Re: Honden (Verzamel)
Mooie foto maar je bent wel in de verscherping wat doorgeschoten 

The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.
- hela1
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Je hebt helemaal gelijk! Ik schrik er elke keer weer van ,hoe m,n foto's uit picasa op het forum verschijnen.Riemke schreef:Mooie foto maar je bent wel in de verscherping wat doorgeschoten
Ik kan de juiste balans, qua verscherpen niet vinden.
gr. Henny
Maar gelukkig vind je het wel een mooie foto

Look first, shoot later!!
Was begin september op de Coupe d'Europe voor Vizsla in Frankrijk.
Naast het voorjagen van 3 honden, had ik ook nog tijd om wat foto's te schieten.
Behalve dat de honden op veldwerk werden beoordeeld, moesten ze o.a. ook een waterapport uitvoeren.
Oh, ja ik heb geen zin om een discussie op gang te brengen over de jacht, dus bespaar me de kritiek.
Vind je het zielig, of ben je het er anderzins niet mee eens, klik dan gauw door.
Hier een Deense hond:
1.

2. Voor een hond die weigerde had men een oude Vizsla draadhaar paraat om als picker-up te dienen

3. Nederlandse hond aan het jagen in de bieten

4. Apport van een Engelse hond

Groet,
Irwan
Naast het voorjagen van 3 honden, had ik ook nog tijd om wat foto's te schieten.
Behalve dat de honden op veldwerk werden beoordeeld, moesten ze o.a. ook een waterapport uitvoeren.
Oh, ja ik heb geen zin om een discussie op gang te brengen over de jacht, dus bespaar me de kritiek.
Vind je het zielig, of ben je het er anderzins niet mee eens, klik dan gauw door.
Hier een Deense hond:
1.

2. Voor een hond die weigerde had men een oude Vizsla draadhaar paraat om als picker-up te dienen

3. Nederlandse hond aan het jagen in de bieten

4. Apport van een Engelse hond

Groet,
Irwan
- JBD
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ik vind het NIET zielig, ik vind het prachtig. Bij het zien van honden in actie, gaat mijn hart mee. Ik jaag zelf ook met mijn Drenten en wat is er mooier dan het binnenhalen van een apport? Dus ik klik niet door, ik bekijk op mijn gemak 

- gongon
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
Ik klik ook niet door. Het is nu eenmaal de natuur.
Vind het mooie foto`s.
Vind het mooie foto`s.
Groetjes Gonnie.
Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.
Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
Prachtige actiefoto's Pancarans.
Ik had een tijdje geleden een nest teckelpuppies in de studio hier een kleine impressie.

Ik had een tijdje geleden een nest teckelpuppies in de studio hier een kleine impressie.

http://www.bertjonkhans.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/bertjonkhansfotografie" onclick="window.open(this.href);return false;
https://twitter.com/BertJonkhans" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/hesselandhannes" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/bertjonkhansfotografie" onclick="window.open(this.href);return false;
https://twitter.com/BertJonkhans" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/hesselandhannes" onclick="window.open(this.href);return false;
- JBD
- Clublid
- Contacteer:
Dit is heel vertederend. Prachtige foto's! En natuurlijk moet je heel sterk in je schoenen staan, om niet meteen zo'n guppy
aan te schaffen

Heel fraai Bert!
Zowel belichting als compositie.
Misschien handig om ze even te nummeren.
Als je zou zeggen dat nr. 2 een cockerpup was, zouden velen het geloven.
Eigenlijk vind ik ze allen erg mooi, maar omdat in foto 5 actie zit, nummer 5 als favoriet.
Groet,
Irwan
Zowel belichting als compositie.
Misschien handig om ze even te nummeren.
Als je zou zeggen dat nr. 2 een cockerpup was, zouden velen het geloven.
Eigenlijk vind ik ze allen erg mooi, maar omdat in foto 5 actie zit, nummer 5 als favoriet.
Groet,
Irwan
Hierbij een paar foto's van een hobby die ik samen met m'n hond deel,
hoewel zij het meer als werk ziet.
Het is dan ook een echte werkhond van bijna tien jaar oud en nog onvermoeibaar.
Geef gerust commentaar want dat is alleen maar leerzaam!
1

2

3

4

groetjes
Midge
hoewel zij het meer als werk ziet.
Het is dan ook een echte werkhond van bijna tien jaar oud en nog onvermoeibaar.
Geef gerust commentaar want dat is alleen maar leerzaam!
1

2

3

4

groetjes
Midge

-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Prachtig die jagende hond tussen de bieten en heel schattig die puppies!
Nog eentje van onze pup, nu 3 maanden:

Nog eentje van onze pup, nu 3 maanden:

Lara, onze "pup" houdt ook niet op met groter worden. 5 Maanden:

Gerard

Gerard
Mijn monstertjes
Leuk, die eerste foto van die black-and-tan-teckel. Zo heb ik er ook een, maar dan half
De andere helft is cavalier king Charles spaniel (de naam is bijna langer dan de hond).
De oude dame is Loesje, onze ruwhaar Jack Russel terreur van 13. De kruising is Binky, ons cadeautje uit het asiel, nu bijna 6.

De andere helft is cavalier king Charles spaniel (de naam is bijna langer dan de hond).
De oude dame is Loesje, onze ruwhaar Jack Russel terreur van 13. De kruising is Binky, ons cadeautje uit het asiel, nu bijna 6.

Dit is ons Havanesertje Sido.
1

2

1
2
Ik ben niet bang om langzaam voorwaarts te gaan,maar alleen bang om stil te staan.
Gisela.
Gisela.
Tijdje niet wezen kijken dus maar even een zooi tegelijk beantwoorden
@MarileenK, mooie pup. Welk ras? Herder achtig iets?
@hela1, prachtige honden zijn dat zeg.
@Pancarans, mooie opnames van een jachthond. Mooie honden trouwens.
@bjonkhans, erg leuke serie van de pups. Je haalt het er nog niet uit dat het teckels zijn
@midge, mooi collie. Lekker aan het werk wat ze graag doen. Kan er enorm van genieten om ze aan het werk te zien. Commentaar: iets te uitgebeten. Haal de belichting even iets terug. Iets hè
@MarileenK, kijk. Nu zie ik dat het een herder is. Maar welke precies. Oren staan mooi zeg. En wat is die is al flink gegroeid.
@iBub, mooie actie foto zeg.
@Krista, lekkere eigenwijze Jack russel zeg. Je ziet het aan zijn koppie. Binky ziet er mooi uit. En kruisingen zijn erg sterk.
@Gisela, leuke hond. Maar mij te meisjesachtig. Werk wel even je kleuren bij. Lijkt nu een beetje te paars
Het hondje van mijn vriendin en mij.
Bo. Asbak en nu alweer 4,5 jaar oud. Lekker eigenwijs en vooral niet luisteren als er wat lekkers ligt. Nu zijn de baasjes slimmer en nemen dan wat lekkers mee
O ja, staat verschrikkelijk scheef. Ik weet het. Maar met recht zetten gaat er teveel vanaf. Volgende keer maar meer afstand nemen als ik door mijn knieën ga

@MarileenK, mooie pup. Welk ras? Herder achtig iets?
@hela1, prachtige honden zijn dat zeg.
@Pancarans, mooie opnames van een jachthond. Mooie honden trouwens.
@bjonkhans, erg leuke serie van de pups. Je haalt het er nog niet uit dat het teckels zijn

@midge, mooi collie. Lekker aan het werk wat ze graag doen. Kan er enorm van genieten om ze aan het werk te zien. Commentaar: iets te uitgebeten. Haal de belichting even iets terug. Iets hè
@MarileenK, kijk. Nu zie ik dat het een herder is. Maar welke precies. Oren staan mooi zeg. En wat is die is al flink gegroeid.
@iBub, mooie actie foto zeg.
@Krista, lekkere eigenwijze Jack russel zeg. Je ziet het aan zijn koppie. Binky ziet er mooi uit. En kruisingen zijn erg sterk.
@Gisela, leuke hond. Maar mij te meisjesachtig. Werk wel even je kleuren bij. Lijkt nu een beetje te paars

Het hondje van mijn vriendin en mij.
Bo. Asbak en nu alweer 4,5 jaar oud. Lekker eigenwijs en vooral niet luisteren als er wat lekkers ligt. Nu zijn de baasjes slimmer en nemen dan wat lekkers mee

O ja, staat verschrikkelijk scheef. Ik weet het. Maar met recht zetten gaat er teveel vanaf. Volgende keer maar meer afstand nemen als ik door mijn knieën ga

Hoi Daniël,
Wat een lekker koppie zeg (ja, de hond dan, je avatar is te klein om daar over te kunnen oordelen voor de baas
)
Ik ben helemaal hondengek, dus ik vind het altijd geweldig om hier te kijken.
).
Wat een lekker koppie zeg (ja, de hond dan, je avatar is te klein om daar over te kunnen oordelen voor de baas

Ik ben helemaal hondengek, dus ik vind het altijd geweldig om hier te kijken.
Overigens kijkt onze Jack Russel eigenwijzer dan ze is; het is nogal een watje, maar dat heeft ook zo z'n voordelen. Ik heb zeven jaar G&G (gedrag en gehoorzaamheid) met haar getraind, en stond op het laatst tussen de herders en rottweilers met haar. Gewoon, omdat we het allebei zo leuk vonden. Ze kan/kon (ze wordt een beetje dummelig, bijna 14) dus ook allerlei 'truckjes'' ; sorteren, speuren, apporteren (ook metaal), los volgen, appél op afstand. Geweldig als een Jack dat allemaal voor je doen wil. Je moet alleen wat anders trainen; het moet een spelletje blijven (maar dat is natuurlijk voor iedere hond het leukst), niet te vaak achter elkaar want dan hebben ze er geen zin meer in, en als je een oefening met een herder drie keer moet doen voor ze het weten, moet je het soms met een Jack 30 keer of 300 keer doen. Niet dat ze zo dom zijn, maar ze zijn er gewoon niet voor gefokt. Des te meer voldoening als het lukt (en je ze weer achter het behang hebt weggehaaldDaniël schreef:@Krista, lekkere eigenwijze Jack russel zeg. Je ziet het aan zijn koppie.