Foto's tijdens concerten en optredens [verzamel]
- Frankie
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Foto's tijdens concerten en optredens [verzamel]
Mooie beelden hier, die van Guitergeert en Bruud doen het erg goed in zwartwit. Nummer zeven geweldig met al dat zwart.
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Denk wel aan je sluitertijden. Op de eerste foto na hebben de overige drie bewegingsonscherpte. Ook wel verklaarbaar gezien het aantal millimeters in combinatie met de sluitertijden... Zonde want zijn leuke momenten verder!René.Vermey schreef:Afgelopen weekend op het Ribs & Blues Festival geweest in Raalte, één van de weinige festivals in Nederland waar je gewoon met een spiegelreflex kunt rondlopen om foto's te maken. Voor mij een mooie gelegenheid om eens het e.e.a. uit te proberen daar ik nog nooit zoiets gedaan had.
Fin.
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Ik zou nog een paar foto's van Coverland in Ulft plaatsen.
Het was leuk om te doen, dit maal wel met volledige accreditatie dankzij Best of Foo tribute.
1 Andrew Elt (Best of Foo):
Joris Bisschops Fotografie Coverland-0415 by jorisbisschops, on Flickr
2 Tom Verstegen (Best of Foo)
Joris Bisschops Fotografie Coverland-0165 by jorisbisschops, on Flickr
3 Rage on Stage
Joris Bisschops Fotografie Coverland-0065 by jorisbisschops, on Flickr
4 Aeroforceone
Joris Bisschops Fotografie Coverland-9596 by jorisbisschops, on Flickr
5 Once
Joris Bisschops Fotografie Coverland-9808 by jorisbisschops, on Flickr
6 Euhm… Jah, zeg t maar…
Joris Bisschops Fotografie Coverland-0153 by jorisbisschops, on Flickr
7 Maar het kan altijd gekker
Joris Bisschops Fotografie Coverland-0613 by jorisbisschops, on Flickr
Het was leuk om te doen, dit maal wel met volledige accreditatie dankzij Best of Foo tribute.
1 Andrew Elt (Best of Foo):

2 Tom Verstegen (Best of Foo)

3 Rage on Stage

4 Aeroforceone

5 Once

6 Euhm… Jah, zeg t maar…

7 Maar het kan altijd gekker

- Bert vD
- Nieuwsbrief Redactie
Foto 1. Wat een shot! Heerlijk.
Groet Bert.
Groet Bert.
Groet Bert
- HannahV
- Forumlid
Mooie plaat, Vincent.. heel sfeervol!
Nikon D850 + Sigma ART 85mm 1.4 + Nikon 70-200mm f/2.8 VRII. Voor al uw hondenplaatjes.
Rifle shooter | Nikon Shooter.
Rifle shooter | Nikon Shooter.
-
- Clublid
- Contacteer:
Ze was zelf ook erg blij met de foto die ik van haar maakte
Ik heb een zwak voor mensen die iets 'anders' proberen/doen. Twintig man in de pit die dezelfde foto staat te maken heeft mij nooit aangetrokken. Origineel proberen te doen, of op een andere plek dan de rest gaan staan werkt zeker niet altijd, maar vaak is je werk minstens net zo goed, en met een beetje mazzel heb je de foto die de rest niet heeft
Dat moet met analogefilm zeker lukken! Met digitaal kan het ook wel hoor:
1. Als iedereen voor de speakers staat, en je gaat als enige achter de speaker staan voor een scherpere hoek omhoog, dan is het best 'plezierig' als de zanger van Crystal Fighters op de boxen gaat staan. Vanaf de andere kant kun je hem ook hebben, maar niet met een blauwe lucht als achtergrond.

2. Als iedereen rechts van het podium staat dan is links alle ruimte. En als de zanger van Underworld dan ineens naar links loopt, waar je op hoopt, dan heb je alle ruimte en een vrije hoek. Hopen/wachten op een mooie pose. Klik.

3. Kensington met de Tilt shift in het weiland. Het miniatuur effect is inmiddels al wat afgezaagd, maar ik weet zeker dat ik de enige was die hem heeft van afgelopen weekend.

4. Wederom iederen op de grond aan de rechterkant van het podium (bij de sexy danseressen) dus een mooie silhouette van Lilly Allen vanaf de andere kant vanaf een opstapje

5. Vanaf het moeilijkst bereikbare deel van de 'pit', krap tussen een dranghek en de speakers, heb je de ideale hoek op het podium en het Indian Summer logo. Dan moet je alleen even geduld hebben tot de zanger van Chef'Special precies op de goede plek staat.

6. Masker onder het 'bijzet-tafeltje' van Di-rect. Wel even wachten zodat de zanger er ook bij staat.

7. En die reflectie van de gitarist in de achterkant van de piano... De foto pakte helaas niet uitgepakt zoals ik hoopte, maar het kluitje stond wederom aan de andere kant. Altijd vervelend piano's op een podium...

En verder gewoon de standaard plaatjes omdat er ook niets mis is met standaard. Standaard is altijd goed. Hooguit een beetje... standaard
8. Beste feestje voor stage 2 bi jde set van dj Yellow Claw

9. Birdie

10. Novastar

11. En een leuk publiek

12. Ow en de Fuji x100s was iets minder blij met de knipperende lampen...

Vanavond de rest maar eens uitzoeken! De geheugenkaartjes zaten weer goed vol na afgelopen weekend...
Doei
Ik heb een zwak voor mensen die iets 'anders' proberen/doen. Twintig man in de pit die dezelfde foto staat te maken heeft mij nooit aangetrokken. Origineel proberen te doen, of op een andere plek dan de rest gaan staan werkt zeker niet altijd, maar vaak is je werk minstens net zo goed, en met een beetje mazzel heb je de foto die de rest niet heeft

1. Als iedereen voor de speakers staat, en je gaat als enige achter de speaker staan voor een scherpere hoek omhoog, dan is het best 'plezierig' als de zanger van Crystal Fighters op de boxen gaat staan. Vanaf de andere kant kun je hem ook hebben, maar niet met een blauwe lucht als achtergrond.

2. Als iedereen rechts van het podium staat dan is links alle ruimte. En als de zanger van Underworld dan ineens naar links loopt, waar je op hoopt, dan heb je alle ruimte en een vrije hoek. Hopen/wachten op een mooie pose. Klik.

3. Kensington met de Tilt shift in het weiland. Het miniatuur effect is inmiddels al wat afgezaagd, maar ik weet zeker dat ik de enige was die hem heeft van afgelopen weekend.

4. Wederom iederen op de grond aan de rechterkant van het podium (bij de sexy danseressen) dus een mooie silhouette van Lilly Allen vanaf de andere kant vanaf een opstapje

5. Vanaf het moeilijkst bereikbare deel van de 'pit', krap tussen een dranghek en de speakers, heb je de ideale hoek op het podium en het Indian Summer logo. Dan moet je alleen even geduld hebben tot de zanger van Chef'Special precies op de goede plek staat.

6. Masker onder het 'bijzet-tafeltje' van Di-rect. Wel even wachten zodat de zanger er ook bij staat.

7. En die reflectie van de gitarist in de achterkant van de piano... De foto pakte helaas niet uitgepakt zoals ik hoopte, maar het kluitje stond wederom aan de andere kant. Altijd vervelend piano's op een podium...

En verder gewoon de standaard plaatjes omdat er ook niets mis is met standaard. Standaard is altijd goed. Hooguit een beetje... standaard

8. Beste feestje voor stage 2 bi jde set van dj Yellow Claw

9. Birdie

10. Novastar

11. En een leuk publiek

12. Ow en de Fuji x100s was iets minder blij met de knipperende lampen...

Vanavond de rest maar eens uitzoeken! De geheugenkaartjes zaten weer goed vol na afgelopen weekend...

Fin.
- guitargeert
- Clublid
Wat een beestachtig goeie serie Vincent! Effe een masterclass concertfotografie...., thanks!
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: **
Fabeltastisch Vincent ! p r a c h t i g e serie.
gewoon genieten.... Willem
gewoon genieten.... Willem

Nikon Z8 en mooi glaswerk van datzelfde merk
- DannySan
- Clublid
Gewoon 1 der beste fotografen hier, WOW!
Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.
-
- Forumlid
- Contacteer:
inderdaad meer dan alleen een registratie van optredens.
Moet tot mijn schande vaststellen dat ik dit niveau nog niet heb

Maar hoop eens te bewijzen dat ik van je geleerd heb

Moet tot mijn schande vaststellen dat ik dit niveau nog niet heb

Maar hoop eens te bewijzen dat ik van je geleerd heb

-
- Clublid
- Contacteer:
heel indrukwekkende platen met een goede uitleg erbij.
Daar kunnen we wat me, dank daarvoor!
(meer van dit graag
)
Daar kunnen we wat me, dank daarvoor!
(meer van dit graag

-
- Clublid
- Contacteer:
Niet teveel complimenten, voordat ik naast mijn schoenen ga lopen. En ik geef geen workshops in de zomer omdat er dan toch niemand komt vanwege het mooie weer
Daarnaast zijn festivals relatief eenvoudig omdat je veel bewegingsruimte hebt, en vooral een berg licht de hele dag. Dat maakt het wel iets moeilijker om met de 'lampen mee' te schieten. Maar zolang ze de podia goed op het zonlicht bouwen (en dat was afgelopen weekend zeker het geval), dan blijft je ISO lekker laag terwijl er toch een mooie schaduw achterop het podium valt. Dan kan het eigenlijk al niet mis
Daarnaast mag je drie nummers in de pit, maar kun je daarna zo lang als je wilt tussen het publiek gaan staan en doorschieten. Heb je in de pit je platen niet gekregen, dan is er dus geen man overboord. Manueel schieten met de tilt shift kun je beter doen als je tijd genoeg hebt.
1. Crystal Fighters

2. Kensington

3. Parov Stellar band met op de achtergrond de grondlegger van de band Parov Stelar

4. Parov Stelar band

5. Drukte in de pit (en wederom de dame met de analoge nikon). Zie je gelijk hoe dicht je op de speakers staat. Oordoppen vergeten is instant-doofheid. De muziek stond trouwens zo achterlijk hard dat je bij sommige bands letterlijk benauwd werd van de trillingen van de bas op je keel. Alles voor de foto

6. Snel nog een plaatje vanuit het publiek want voornamelijk hopeloos materiaal uit de pit door de piano...

7. MC Rage ook met de Nikon gemaakt

8. En nog wat spelen met de tilt shift. Wederom Kensington

9. Crystal Fighters

10. De kracht van de tiltshift zit hem niet in de miniaturen maar de mogelijkheid om met een groot diafragma toch onderwerpen op verschillende afstanden scherp te krijgen. Nog niet helemaal perfect, maar aan de techniek wordt aan gewerkt

Dat was het wel weer
Bedankt voor het kijken, lezen, en voor het reageren

Daarnaast zijn festivals relatief eenvoudig omdat je veel bewegingsruimte hebt, en vooral een berg licht de hele dag. Dat maakt het wel iets moeilijker om met de 'lampen mee' te schieten. Maar zolang ze de podia goed op het zonlicht bouwen (en dat was afgelopen weekend zeker het geval), dan blijft je ISO lekker laag terwijl er toch een mooie schaduw achterop het podium valt. Dan kan het eigenlijk al niet mis

Daarnaast mag je drie nummers in de pit, maar kun je daarna zo lang als je wilt tussen het publiek gaan staan en doorschieten. Heb je in de pit je platen niet gekregen, dan is er dus geen man overboord. Manueel schieten met de tilt shift kun je beter doen als je tijd genoeg hebt.
1. Crystal Fighters

2. Kensington

3. Parov Stellar band met op de achtergrond de grondlegger van de band Parov Stelar

4. Parov Stelar band

5. Drukte in de pit (en wederom de dame met de analoge nikon). Zie je gelijk hoe dicht je op de speakers staat. Oordoppen vergeten is instant-doofheid. De muziek stond trouwens zo achterlijk hard dat je bij sommige bands letterlijk benauwd werd van de trillingen van de bas op je keel. Alles voor de foto

6. Snel nog een plaatje vanuit het publiek want voornamelijk hopeloos materiaal uit de pit door de piano...

7. MC Rage ook met de Nikon gemaakt

8. En nog wat spelen met de tilt shift. Wederom Kensington

9. Crystal Fighters

10. De kracht van de tiltshift zit hem niet in de miniaturen maar de mogelijkheid om met een groot diafragma toch onderwerpen op verschillende afstanden scherp te krijgen. Nog niet helemaal perfect, maar aan de techniek wordt aan gewerkt

Dat was het wel weer

Fin.
- jan
- Bestuurslid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Vincent, altijd weer inspirerende beelden van, in mijn ogen, zeer hoge kwaliteit. Bekijk ze graag met als doel er iets van te leren. Echt geweldig!
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
-
- Clublid
- Contacteer:
Gisterenavond concertje van John Mayer in de Ziggo Dome. Bij aankomst gelijk balen, oordoppen zaten nog in mijn andere (festival) tas. Hopen dat de muziek niet net zo hard staat als op Indian Summer want mijn gehoor is me iets meer waard dan de foto. Niet alles voor de foto!
Speakers staan gelukkig gunstig, en niet zo hard.
Met twee camera's de pit in met een 70-200mm en een 24-70mm. Als ik een lager podium verwacht dan gaat soms de 16-35mm erop voor meer groothoek. Tevens de tilt/shift mee in een lenstasje om mijn schouder. Mocht ik na 2 nummers tevreden zijn dan gaat deze erop ipv de 24-70mm. Fisheye niet mee omdat ik bij een vrij statische show te weinig kansen verwacht om deze toe te passen. Daarnaast wil ik maximaal 1x wisselen van lens. Meestal na het tweede nummer.
John Mayer blijkt vanavond een bril op te hebben... Een gitarist, met bril, die zingt betekent veel foto's met: brilschaduwen, microfoonschaduwen, dichte ogen, en 'moeilijke' monden. Gitaristen trekken vaak gekke bekken tijdens een moeilijke gitaarpartij! Goed opletten en soms/regelmatig een extra plaatje schieten omdat een spotje een paar graden gedraaid al een wereld van verschil kan maken.
1. Typische gitaar-pose

2. Gitaarmondje

3. Zelfs de drummer kan zijn gitaarmond niet onderdrukken

Verder niet zeuren en plaatjes maken. Goed licht en een uitstekende show! Erg ruime pit biedt voldoende mogelijkheden tot verschillende hoeken.
3. John Mayer tussen de podium monitors door

4. John Mayer

5.

6.

7. Gitarist

8.

Vrij zeker dat ik mijn platen al had, kon het laatste nummer de tilt-shift erop ipv de 24-70mm. Altijd de 70-200mm nog bij de hand mocht hij nodig zijn maar alle vrijheid om te proberen een goede t/s plaat te scoren. Wederom nog niet helemaal wat ik voor ogen heb, maar deze keer ook omdat het licht niet helemaal meewerkte. Toch wel een paar leuke plaatjes.
9.

10.

11.

12. Gitarist isn not afraid of red, yellow and blue

13.

En waarom je na 3 nummers de pit uit moet? Omdat de andere fotografen anders geen foto's en filmpjes kunnen maken
14.

Mooi 'avondje' weer

Met twee camera's de pit in met een 70-200mm en een 24-70mm. Als ik een lager podium verwacht dan gaat soms de 16-35mm erop voor meer groothoek. Tevens de tilt/shift mee in een lenstasje om mijn schouder. Mocht ik na 2 nummers tevreden zijn dan gaat deze erop ipv de 24-70mm. Fisheye niet mee omdat ik bij een vrij statische show te weinig kansen verwacht om deze toe te passen. Daarnaast wil ik maximaal 1x wisselen van lens. Meestal na het tweede nummer.
John Mayer blijkt vanavond een bril op te hebben... Een gitarist, met bril, die zingt betekent veel foto's met: brilschaduwen, microfoonschaduwen, dichte ogen, en 'moeilijke' monden. Gitaristen trekken vaak gekke bekken tijdens een moeilijke gitaarpartij! Goed opletten en soms/regelmatig een extra plaatje schieten omdat een spotje een paar graden gedraaid al een wereld van verschil kan maken.
1. Typische gitaar-pose

2. Gitaarmondje

3. Zelfs de drummer kan zijn gitaarmond niet onderdrukken

Verder niet zeuren en plaatjes maken. Goed licht en een uitstekende show! Erg ruime pit biedt voldoende mogelijkheden tot verschillende hoeken.
3. John Mayer tussen de podium monitors door

4. John Mayer

5.

6.

7. Gitarist

8.

Vrij zeker dat ik mijn platen al had, kon het laatste nummer de tilt-shift erop ipv de 24-70mm. Altijd de 70-200mm nog bij de hand mocht hij nodig zijn maar alle vrijheid om te proberen een goede t/s plaat te scoren. Wederom nog niet helemaal wat ik voor ogen heb, maar deze keer ook omdat het licht niet helemaal meewerkte. Toch wel een paar leuke plaatjes.
9.

10.

11.

12. Gitarist isn not afraid of red, yellow and blue

13.

En waarom je na 3 nummers de pit uit moet? Omdat de andere fotografen anders geen foto's en filmpjes kunnen maken
14.

Mooi 'avondje' weer

Fin.