Pagina 4 van 5
Re: flitssynchronisatie probleem D3
Geplaatst: do feb 05 2009 1:59 pm
door Cees
Marten schreef:MartijnM schreef:. Toen ik nog studeerde heb ik jarenlang bij verschillende fotozaken gewerkt, en daar ging het overal zo...
Mvg, Martijn
je bedoelt dat het gebruikelijk was/is bij fotozaken dat uitgeleende exemplaren als nieuw exemplaar worden verkocht tegen de nieuwprijs?
Geeft mij een wat vreemd gevoel, als dat inderdaad gebeurt. Je moet dus altijd heel goed controleren of iets ècht nieuw is...

Re: flitssynchronisatie probleem D3
Geplaatst: do feb 05 2009 2:04 pm
door Marten
Het wordt tijd dat Nikon de dozen gaat verzegelen.
Re: flitssynchronisatie probleem D3
Geplaatst: do feb 05 2009 2:06 pm
door Cees
Dat zou inderdaad de enige goede oplossing zijn, Marten.
Re: flitssynchronisatie probleem D3
Geplaatst: do feb 05 2009 2:51 pm
door MartijnM
Marten schreef:je bedoelt dat het gebruikelijk was/is bij fotozaken dat uitgeleende exemplaren als nieuw exemplaar worden verkocht tegen de nieuwprijs?
Oh, vast niet bij alle zaken, maar er zullen er altijd een paar zijn die er 'flexibel' mee om gaan. Toendertijd zag ik om mij heen regelmatig zulke acties. Maar vergis je niet, dat gebeurt bij zoveel (elektronica)winkels. De marges worden minder en minder, concurrentie van internetwinkels e.d. neemt alleen maar toe. Dan is het zuur dat je op een artikel meteen verlies maakt (want zo laag zijn marges soms) als je meteen een flinke korting moet geven, zelfs al is het maar 'even' uit de doos geweest.
Mvg,
Martijn
Re: flitssynchronisatie probleem D3
Geplaatst: do feb 05 2009 3:04 pm
door Marten
MartijnM schreef: Dan is het zuur dat je op een artikel meteen verlies maakt (want zo laag zijn marges soms) als je meteen een flinke korting moet geven, zelfs al is het maar 'even' uit de doos geweest.
Dat is op te lossen door één demo exemplaar in huis te hebben en de klant de verzegelde doos pas te laten openen, na betaling.
Re: flitssynchronisatie probleem D3
Geplaatst: do feb 05 2009 3:39 pm
door mikemix
Is ook mijn mening.
Re: flitssynchronisatie probleem D3
Geplaatst: do feb 05 2009 6:02 pm
door Ferry72
ALE schreef:Hallo Wil,
Indien ik mij niet vergis registreert Opanda het aantal spiegelbewegingen van de camera. Alvorens een camera de fabriek verlaat staan er al diverse clicks op. Ik heb wel eens ergens gelezen dat zo'n 100-150 click geen uitzondering zijn.
Don't shoot the messenger,
ALE
Mijn D300 gaf bij de eerste klik die ik er mee maakte 1 aan. De alleer eerste dus.
Re: flitssynchronisatie probleem D3
Geplaatst: do feb 05 2009 6:10 pm
door mikemix
Alle Apple producten zijn ook verzegeld, weet je altijd zeker dat het werkelijk om een nieuw product gaat.
Ik vind dat ook dé oplossing, zeker als het om zoveel geld gaat.
Re: flitssynchronisatie probleem D3
Geplaatst: do feb 05 2009 6:23 pm
door rbfoto.nl
Het nadeel is, mocht er iets ontbreken, dat er niet aan te tonen valt aan wie dat ligt. Af fabriek kan er ook wel eens wat vergeten worden, dan dien je te vertrouwen op de klant en dat is vaak vrij lastig is gebleken.
Verzegeling is dus niet de remedie.
Re: flitssynchronisatie probleem D3
Geplaatst: do feb 05 2009 6:28 pm
door mikemix
rbfoto.nl schreef:Het nadeel is, mocht er iets ontbreken, dat er niet aan te tonen valt aan wie dat ligt. Af fabriek kan er ook wel eens wat vergeten worden, dan dien je te vertrouwen op de klant en dat is vaak vrij lastig is gebleken.
Verzegeling is dus niet de remedie.
Jij bekijkt het duidelijk alleen vanuit de winkeliers kant
Bouw jij geen mooie (zakelijke) relatie op met je klanten? Ik heb gelukkig nooit dat soort discussies met mijn leverancier.
Is wel prettig als je met een winkelier een vertrouwensband opbouwt. Werpt ook zijn vruchten af, ik kom daar iedere keer terug
voor een nieuwe aankoop.
Re: flitssynchronisatie probleem D3
Geplaatst: do feb 05 2009 6:48 pm
door Marten
rbfoto.nl schreef:Het nadeel is, mocht er iets ontbreken, dat er niet aan te tonen valt aan wie dat ligt. Af fabriek kan er ook wel eens wat vergeten worden, dan dien je te vertrouwen op de klant en dat is vaak vrij lastig is gebleken.
Verzegeling is dus niet de remedie.
Je hebt niet goed begrepen wat ik bedoel.
De gang van zaken in de winkel zou als volgt moeten zijn:
1) demomodel uitproberen, vasthouden, etc
2) kopen? eerst betalen, dan een verzegelde doos openmaken en de inhoud controleren door klant en winkelier
3) mankeert er iets dan gaat die doos terug naar Nikon en wordt een nieuwe verzegelde doos aan de klant overhandigd. Weer openen samen de inhoud inspecteren etc.
4)dozen waarvan de verzegeling is verbroken worden niet meer aan de klant aangeboden.
mikemix schreef:
Jij bekijkt het duidelijk alleen vanuit de winkeliers kant
Dat gevoel bekruipt mij ook als ik zo de bijdragen lees van rbfoto.nl
Re: flitssynchronisatie probleem D3
Geplaatst: do feb 05 2009 7:07 pm
door Ferry72
Marten schreef:rbfoto.nl schreef:Het nadeel is, mocht er iets ontbreken, dat er niet aan te tonen valt aan wie dat ligt. Af fabriek kan er ook wel eens wat vergeten worden, dan dien je te vertrouwen op de klant en dat is vaak vrij lastig is gebleken.
Verzegeling is dus niet de remedie.
Je hebt niet goed begrepen wat ik bedoel.
De gang van zaken in de winkel zou als volgt moeten zijn:
1) demomodel uitproberen, vasthouden, etc
2) kopen? eerst betalen, dan een verzegelde doos openmaken en de inhoud controleren door klant en winkelier
3) mankeert er iets dan gaat die doos terug naar Nikon en wordt een nieuwe verzegelde doos aan de klant overhandigd. Weer openen samen de inhoud inspecteren etc.
4)dozen waarvan de verzegeling is verbroken worden niet meer aan de klant aangeboden.
mikemix schreef:
Jij bekijkt het duidelijk alleen vanuit de winkeliers kant
Dat gevoel bekruipt mij ook als ik zo de bijdragen lees van rbfoto.nl
Helemaal mee eens.
Re: flitssynchronisatie probleem D3
Geplaatst: do feb 05 2009 7:08 pm
door rbfoto.nl
mikemix schreef:
Jij bekijkt het duidelijk alleen vanuit de winkeliers kant
Bouw jij geen mooie (zakelijke) relatie op met je klanten? Ik heb gelukkig nooit dat soort discussies met mijn leverancier.
Is wel prettig als je met een winkelier een vertrouwensband opbouwt. Werpt ook zijn vruchten af, ik kom daar iedere keer terug
voor een nieuwe aankoop.
Oh dat wel hoor, maar helaas maak je ook vaak genoeg slechte dingen mee. Klanten die zelfs ná controle beweren dat er iets aan de hand is terwijl bij de koop alles in de doos zat of onbeschadigd was.
Je kan niet iedereen vertrouwen en heden ten dage kan ik je beloven dat de winstmarges het niet toelaten om overal demomodellen van te hebben. Een klant die een camera wil kopen heeft uiteraard ook het recht om een camera eerst te bekijken.
Wat ik jammer vind is dat mensen voor een duppie op de eerste rang willen zitten en dan nog verwachten dat ze korting krijgen, een toestel mogen uitproberen, na een week of 2 een toestel terug te mogen brengen en dan nog hun hele betaalde bedrag terug willen hebben. Die denken dat je op een camera van 1200 euro zeker 400 euro winst maakt! Ook als hobbyist kan ik me prima bedenken dat iedere euro dat het goedkoper kan, het goedkoper moet zijn als je via websites zoals kieskeurig.nl adverteert. Anders plaats je jezelf compleet uit de markt. En als iedere euro telt, kan er echt niet hetzelfde gehandeld worden als de lokale fotoboer. Daar betaal je ook meer voor je camera maar dat willen we uiteraard ook weer niet.
Wat veel gebeurt is uitproberen bij de lokale fotohandel en kopen via internet. Vind ik ook niet netjes maar kan het me best voorstellen.
Niet alles door de ogen van de handel gezien Mike maar wel voor een groot gedeelte.
Veel klanten kunnen bij mij veel maken, die geloof ik zonder twijfel. Aan de andere kant heb je met handel via internet of als discountwinkel veel te maken met incidentele klanten. Die kun je niet allemaal op de blauwe ogen vertrouwen al wil je dat uiteraard wel graag.
Re: flitssynchronisatie probleem D3
Geplaatst: do feb 05 2009 7:11 pm
door rbfoto.nl
Ferry72 schreef:Marten schreef:mikemix schreef:
Jij bekijkt het duidelijk alleen vanuit de winkeliers kant
Dat gevoel bekruipt mij ook als ik zo de bijdragen lees van rbfoto.nl
Helemaal mee eens.
En mag de handel niet reageren dan?
Altijd boe roepen en afkraken jegens de handel is prima? Ik probeer vaak uitleg te geven of duidelijkheid te verschaffen vanaf de andere kant van de toonbank.
Ik wil niets goedpraten van een ander, dat doe ik liever voor mezelf als het nodig is...
Kan ook lekker mee"bashen" als er enig vermoeden is van verkeerd handelen van een bedrijf maar ik denk dat je dan niet van enige objectiviteit kan spreken.
Re: flitssynchronisatie probleem D3
Geplaatst: do feb 05 2009 7:15 pm
door Marten
rbfoto.nl schreef:
En mag de handel niet reageren dan?
Zeker,
daarom ben ik zo benieuwd naar je reactie op mijn vorige posting mbt een betere gang van zaken in de winkel (4 punten)