internationale camera (usa)

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850
JohnSmith

Re: internationale camera (usa)

Bericht door JohnSmith » di mei 26 2009 12:51 pm

very sceptical ben ik hoor en 'vertrouw' niet zomaar iemand. Ook al is het een 'kennis' van me. Wil eerst zien en testen. gaat voor mijn om zeer veel geld. En mocht het niets zijn...(waar ik altijd vanuit ga) dan heb ik niets te verliezen he. Dan kijk ik lekker door naar een andere camera. Persoonlijk zat ik te denken aan een D90 body met goede lenzen.

maar ja, net als wat jullie al zeggen, is het wel zo..die deal voor 750. dan is het wel een 'megadeal' vind ik zelf. :lol:

ik ben driftig informatie aan het lezen op internet alles over (Nikon) spiegelreflex cameras en lenzen ...maar je word dood gegooit met informatie en stijgt soms mijn hersenpannetje uit. :shock: too much ...too much revieuws, testen, forum meningen soms. :oops: :oohh:

ik weet 1 ding zeker wat ik wil gaan doen met mijn nieuwe camera. macrofotografie en wilde dieren , sporten,snel bewegende dingen fotograferen (heb katten thuis). ik spendeer liever 500 euro uit aan een top objectief die bij mijn body (iets goedkopere) past dan een dure body met mindere lenzen.

Graag wil ik dhr. Hans Braakhuis willen bedanken voor de nuttige informatie op zijne website. perfect..ben druk aan bestuderen. dit topic mag van mijn gesloten worden...hou u allen wel op de hoogt van hoe het afloopt. of niet. :lol:

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door George Fennes » di mei 26 2009 4:03 pm

Hoi John als de camera goed is gewoon kopen, je kan hem altijd voor meer verkopen, geen enkel probleem.
Heb je nog geen geld voor dure objectieven, geen probleem de D700 doet het ook met de DX objectieven (alleen gebruik je dan maar een gedeelte van je sensor).
Dus als de D700 goed is kan je er gewoon geen bult aan vallen.
Je zou gek zijn als je het niet zou doen.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » di mei 26 2009 4:48 pm

Waarom zou je DX-objectieven kopen? Er zijn genoeg niet-DX-objectieven die betaalbaar zijn en wel de hele sensor gebruiken. Kijk maar eens rond op MP.
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

joepert
Forumlid
Forumlid

Bericht door joepert » di mei 26 2009 5:18 pm

Inderdaad, MP biedt veel bruikbare objectieven. Wat mij nou juist zo leuk lijkt aan een D300 of hoger is dat je al die ouwe objectieven er op kunt zetten met behoud van belichtingsmeting. Alleen jammer dat die cams zo duur zijn. :(

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door George Fennes » di mei 26 2009 5:54 pm

chip54 schreef:Waarom zou je DX-objectieven kopen? Er zijn genoeg niet-DX-objectieven die betaalbaar zijn en wel de hele sensor gebruiken. Kijk maar eens rond op MP.
Heb je gelijk in Cees, maar de TS heeft al een objectief en zou die gewoon kunnen gebruiken en dan door sparen voor een echte :wink:

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

JohnSmith

Bericht door JohnSmith » di mei 26 2009 6:27 pm

Besten, wat kunt u mijn vertellen over de objectief(en) die erbij zitten in het pakket? laten weten heb ik in dit topic wat ik precies met de cam wil gaan doen...heb ik wat aan dit objectief? graag uwe ervaringen hiermee.

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » wo mei 27 2009 9:59 am

Beste John

je hebt heel veel vragen, logisch.

Aanbod voor de ultieme oplossing: ik ga met je mee als je de D700 gaat kopen. Ter plekke zal ik dan beoordelen of de camera goed is. Garantie is wel duidelijk, die krijg je van de verkoper, of niet. Want de prijs laat weinig ruimte voor garantie.

Daarna doen we een ruil: jij krijgt van mij een zgan D80, nog geen jaar oud. En een doos geld met een inhoud gelijk aan het verschil tussen jouw aankoopprijs en de waarde van een mooie D80. Hoeveel dat is, die discussie doen we hier niet in het openbaar, maar middels een PB.
Het 24-120 mm objectief blijft bij jouw, je eerste winst.

Daarnaast geef ik je een praktische fotocursus van ongeveer 2 uur, jij vraagt, ik antwoord. Je tweede winst.

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » wo mei 27 2009 10:06 am

haha die Hans, wat een lolbroek zeg :)

Hoe wanhopig kan je zijn om een D700 in handen te krijgen zeg :?
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Mark Verheijen

Bericht door Mark Verheijen » wo mei 27 2009 10:26 am

M.Oorthuis schreef:haha die Hans, wat een lolbroek zeg :)

Hoe wanhopig kan je zijn om een D700 in handen te krijgen zeg :?
LOL. Ik wilde ook heel graag een D700 en ik ben daarom 3 maanden ofzo geleden naar een camerawinkel gegaan en heb er 1 gekocht .....

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » wo mei 27 2009 10:32 am

Hans Braakhuis schreef:Beste John

je hebt heel veel vragen, logisch.

Aanbod voor de ultieme oplossing: ik ga met je mee als je de D700 gaat kopen. Ter plekke zal ik dan beoordelen of de camera goed is. Garantie is wel duidelijk, die krijg je van de verkoper, of niet. Want de prijs laat weinig ruimte voor garantie.

Daarna doen we een ruil: jij krijgt van mij een zgan D80, nog geen jaar oud. En een doos geld met een inhoud gelijk aan het verschil tussen jouw aankoopprijs en de waarde van een mooie D80. Hoeveel dat is, die discussie doen we hier niet in het openbaar, maar middels een PB.
Het 24-120 mm objectief blijft bij jouw, je eerste winst.

Daarnaast geef ik je een praktische fotocursus van ongeveer 2 uur, jij vraagt, ik antwoord. Je tweede winst.

:lol: :lol: :lol:
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

JohnSmith

Bericht door JohnSmith » wo mei 27 2009 11:07 am

:lol: he Hans,..bedankt hoor hahaha. eerst maar eens regelen he en dan ga ik mezelf maar eens beraadslagen hoe of wat. (waarschijnlijk hou ik de cam zelf hhahaha). :( praten kunnen we altijd.

ben op reactie aan wachten dus geduld is een schone zaak. maar als het echt is dan is het een megadeal lijkt mijn!

ik zal eens op een andere forum deel wat anders vragen (ps: hoe 'word je een freelance fotograaf en wat heb je nodig)...

:mryellow:

a90
Forumlid
Forumlid

Bericht door a90 » wo mei 27 2009 8:34 pm

Haal dat ding nou maar op voordat de verkoper zich bedenkt. Hebben is hebben
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

yoyo

Bericht door yoyo » wo mei 27 2009 8:37 pm

Check ook even hoeveel zand er uit Afghanistan nog in de body zit...

JohnSmith

Bericht door JohnSmith » wo mei 27 2009 9:36 pm

Whahhaha ja ech wel... misschien komt er nog wel meer uit dan zand! :shock: :lol:

Ben nog steeds op een reactie aan het wachten..hahaha. misschien heeft ie zich bedacht! :shock:

amaj..zal mijn benieuwen. ach en zo niet dan niet he.. wereld vergaat niet. Dan valt mijn keuze op een Nikon D80 of D90 of misschien wel de D300?

JohnSmith

Bericht door JohnSmith » vr mei 29 2009 1:35 pm

Niets meer gehoord van de Camera hahhah. zoals verwacht.. :lol: was ook te mooi om waar te zijn! iemand uit Middlesex UK hier?

Gesloten

Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”