Katz Eye focus screen ervaringen
-
- Forumlid
Afgelopen maandag dan eindelijk mijn screen ontvangen uit amerika
Juhu 
Gisteren een middagje vrij genomen en richting Nikon Beverwijk gereden om het matglas te laten verwisselen en de gelijk de CCD te reinigen. Al met al stond ik met 20min weer buiten, allemaal aardige mensen daar. Ook leuk zo'n door gezaagde D70 in de vritrine.
Het matglas is echt top! Het scherpstellen is nu echt een eitje geworden, echt een aanrader!

Gisteren een middagje vrij genomen en richting Nikon Beverwijk gereden om het matglas te laten verwisselen en de gelijk de CCD te reinigen. Al met al stond ik met 20min weer buiten, allemaal aardige mensen daar. Ook leuk zo'n door gezaagde D70 in de vritrine.
Het matglas is echt top! Het scherpstellen is nu echt een eitje geworden, echt een aanrader!
-
- Moderator
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Héél interessant zo'n Katz Eye!
Zijn er mensen met een Katz Eye op een D70s? Lijkt me minder goed te werken dan op een D200 i.v.m. de donkere/kleine zoeker van de D70s.
Nog even over die gridlines. Begrijp ik het nu goed dat als je een versie met gridlines besteld deze gridlines altijd zichtbaar zijn en met een versie zonder gridlines de gridlines op bijv. een D70s opgeroepen kunnen worden?
Dus dan is m.n. het nut van de gridlines op de Katz Eye dat je andere gridlines dan standaard uit de camera kunt bestellen?
Groet
Skippy
Zijn er mensen met een Katz Eye op een D70s? Lijkt me minder goed te werken dan op een D200 i.v.m. de donkere/kleine zoeker van de D70s.
Nog even over die gridlines. Begrijp ik het nu goed dat als je een versie met gridlines besteld deze gridlines altijd zichtbaar zijn en met een versie zonder gridlines de gridlines op bijv. een D70s opgeroepen kunnen worden?
Dus dan is m.n. het nut van de gridlines op de Katz Eye dat je andere gridlines dan standaard uit de camera kunt bestellen?
Groet
Skippy
Klopt van de Gridlines, ik kan het raster van m'n D200 aan en uit zetten met m'n Katz Eye Screen erin.Skippy schreef:Héél interessant zo'n Katz Eye!
Groet
Skippy
Maar misschien vind je andere rasterlijnen prettiger en dan kan je die op je Katz Eye erbij laten zetten. Die zijn dan wel permanent zichtbaar.
Ja. Letterlijk antwoord van Nikon:MrUfip schreef:Doen ze dat in beverwijk? Aangezien het niet origineel Nikon is?a90 schreef:Als het goed is komt de zending as. maandag of dinsdag binnen. Ik denk dat ik even in Beverwijk langsrij om het (samen met een sensorreiniging) erin te laten zetten.
Ben benieuwd
Geachte Duuuv,
U kunt zelf een Katz Eye aanschaffen en dan zetten wij hem er voor u in.
Met vriendelijke groet,
Jojanneke Claessen
NIKON SERVICE POINT
De Jong & Van Stijn B.V.
Wijkermeerweg 50
1948 NW BEVERWIJK
t. 0251-274737
f. 0251-272564
e. info@nikonservice.nl
Openingstijden:
--------------
Maandag t/m Vrijdag : 8.30-12.30 / 13.00-17.00
Even een oud draadje hacken.
Ik begrijp dus dat het best te doen is om zo'n dingetje er zelf in te prutsen?
Ik werk vaak met een oude MF lens (Pentacon 50mm 1.8 en 135 2.8 ) en ik moet zeggen dat ik zo'n split image erg mis, in mijn Mamiya zit er wel een.
Ik ben er dus sterk over aan het nadenken om er een in mijn D80 te zetten, ik vroeg me alleen af hoe groot de kans is dat iemand met best een beetje handigheid in zijn vingers en geduld zijn camera of matglas sloopt.
Ik werk vaak met een oude MF lens (Pentacon 50mm 1.8 en 135 2.8 ) en ik moet zeggen dat ik zo'n split image erg mis, in mijn Mamiya zit er wel een.
Ik ben er dus sterk over aan het nadenken om er een in mijn D80 te zetten, ik vroeg me alleen af hoe groot de kans is dat iemand met best een beetje handigheid in zijn vingers en geduld zijn camera of matglas sloopt.

- Mike-Nikon
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Woudschim schreef:Even een oud draadje hacken.
Op DPZ staat er een te koop....
De poster heet Thijsje en heeft er 1 te koop staan voor 35 euro.
Gr Mike
Canon EOS-R3 met Canon RF 24-70mm F2.8L IS USM.
Maar dan van Nikon......En iets met een Z.
Maar dan van Nikon......En iets met een Z.