Nikkor 18 - 200 object

Discussies over ons favoriete merk
DickH

Lens

Bericht door DickH » vr apr 27 2007 5:45 pm

Goedemiddag alle mensen die gereageerd hebben,

Ik ben niet zo thuis op deze site dus had ook niet zoveel reacties verwacht.
Ik wil alle mensen bedanken voor de positieve en natuurlijk negatieve reacties.
Ik kan wel vertellen dat er TOTAAL GEEN beschadiging te zien is aan de buitenkant van de lens, u mag mij geloven of niet maar het was ECHT een klein stootje.
Ik kan u ook vertellen dat ik nog niet klaar ben met de strijd.
En nogmaals sorry voor het misschien late reageren van mijn kant.

GdP

Bericht door GdP » vr apr 27 2007 5:49 pm

Nou Dick tot kijk dan maar weer.
Wil je ons wel op de hoogte houden hoe het afloopt?
Met vr. gr.,
Gerrit

pinkie

Bericht door pinkie » vr apr 27 2007 6:03 pm

hallo,
ik reageer hier op dit forum omdat ik de lens van DickH heb gezien. Er is geen enkel krasje of iets dergelijks te zien. en hij is alleen maar tegen een bagagedrager gestoten, en daarna uit elkaar geklapt. Je kan met een loupe kijken maar geen beschadiging te zien. En als iemand gisteravond iets op het forum zet , dan kan je ook de volgende dag een reactie verwachten , niet iedereen zit met dit mooie weer boven op zijn pc.

GdP

Bericht door GdP » vr apr 27 2007 6:10 pm

pinkie schreef:hallo,
ik reageer hier op dit forum omdat ik de lens van DickH heb gezien. Er is geen enkel krasje of iets dergelijks te zien. en hij is alleen maar tegen een bagagedrager gestoten, en daarna uit elkaar geklapt. Je kan met een loupe kijken maar geen beschadiging te zien. En als iemand gisteravond iets op het forum zet , dan kan je ook de volgende dag een reactie verwachten , niet iedereen zit met dit mooie weer boven op zijn pc.
Het is alleen jammer dat we geen foto zien van de defecte lens. Dan hadden we ons tenminste een beeld kunnen vormen van het probleem.
Met vr. gr.,
Gerrit

pinkie

Bericht door pinkie » vr apr 27 2007 6:15 pm

het is inderdaad jammer dat er geen foto is van de kapotte lens maar helaas. en ik kan vertellen het is inderdaad een klein stootje geweest tegen de bagagedrager.

SwederD70
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door SwederD70 » wo mei 02 2007 10:09 am

Tja, ben ook benieuwt of er een UV-filter voor de front-lens zat.

Ik denk het niet, gisteravond weer ff een 18-200 gezien en mijn klauwe gehad. Maar wat mij opviel was dat de frontlens erg ongelukkig gemonteerd is. En het m.i. niet zo gek is dat ie eruit kan donderen.

De frontlens (en ik denk een aantal achterliggende lenselementen) zijn er van de voorzijde in gemonteerd. Dit pakketje lensen zijn opgesloten/vastgezet met een dunne schroefring met twee gleufjes op de kopse kant. In deze gleufjes kun je een erg grote schroevendraaier zetten (metalen plaatje) en zo de ring vastdraaien.
Als deze ring dus niet goed is aangedraait (tijdens montage in Japan) kan die makkelijk los trillen, of scheef in de schroefdraad gedraait, hierdoor lijkt ie voor het gevoel wel te klemmen maar 1 tik en hij schiet eruit…en ja dan donderen er een paar lensjes uit.

Zie ook in dit topic/filmpje, bij Lens Assembly
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... ht=filmpje

Het rare/opvallende is dat de frontlensen van de 18-70mm en de (oude) 70-300mm F/4-5.6 D ED niet op deze manier zijn vastgezet (tenminste ik kan er geen gleufjes in ontdekken)

Zou er een UV-filter voor zitten dan is de ring die de frontlens op zijn plek houdt extra geborgt zijn.

Moet maar eens kijken als je zelf een 18-200 bezit, en vergelijken hoe andere frontlensementen geborgt zijn.
Niet Ziet Jij Wat Zie Zie, Ik Ik

https://www.flickr.com/photos/roder16078/

EddieB

Bericht door EddieB » do mei 03 2007 5:17 pm

Hallo mensen,

Tja, ik ben nog maar vrij nieuw hier op dit forum en dan vind ik het jammer dat er in een relaas als het deze ogenschijnlijk met nog al wat modder gegooid wordt. Het zal allemaal wel niet zo bedoeld zijn.

Ik heb zelf sinds augustus 2006 een 18-200 VR en ga er niet te zuinig mee om, al zeg ik het zelf. Ik heb niet voor niets jaren geleden voor Nikon gekozen: degelijkheid en duurzaamheid. Het spul is er voor mij en niet andersom.
In februari heeft ie nog een Finse huskysafari overleefd bij -20 C en drie keer over de kop slaan...
Ik heb de camera nagenoeg altijd over de schouder en alleen in de tas als ik door de douane moet. Die 18-200 VR heeft dan ook wel eens een ontmoeting gehad met deurstijl, kofferbak of bankje. Ben ik dan zo'n masselaar of zijn de eersten uit de serie beter?

Wat die schade van Dick betreft, gekocht maart 2007, toch? Juist, zaakje op een hoopje, terug naar de DEALER en omruilen. Kan absoluut geen discussie over zijn, is wettelijk geregeld.

Nou, succes ermee en hou ons op de hoogte.

Gr.
EddieB

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

geen modder, maar nieuwe lens

Bericht door George Fennes » do mei 03 2007 6:19 pm

Ik denk dat je gelijk heb Eddy,

Moddergooien is nooit goed, wel moet men de feiten onder ogen kunnen zien.

Maar ik denk wel dat jij vreselijk veel geluk heb gehad met je lens, als je de constructie ziet, zijn het maar twee dunne plastic staafjes, met nog kleinere schroefjes die de twee lenshelften bij elkaar houden.

Het stelt echt niets voor.

Daarom kan ik mij de frustratie van Dick wel voorstellen.

Maar de winkelier moet het oplossen, dat is zeker, en hoe hij het met Nikon regelt is zijn pakkie aan.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

GdP

Bericht door GdP » zo mei 13 2007 10:03 am

Misschien krijgen we nogs eens te horen hoe dit afloopt?

Gerrit

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

nieuwsgierig

Bericht door George Fennes » zo mei 13 2007 2:37 pm

Ben ook nieuwsgierig, sinds 27 april niets meer van Dick gehoord.

Kan ook zijn dat Dick heel erg druk is met foto's maken met de 18-200mm VR.

Dan zullen we vast wel een paar plaatjes te zien krijgen.

Succes Dick.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

Marcel vd K

Bericht door Marcel vd K » zo mei 13 2007 2:50 pm

GdP schreef:Misschien krijgen we nogs eens te horen hoe dit afloopt?

Gerrit
Dick heeft de lens op marktplaats te koop staan!
Heeft er wel netjes bij staan dat de lens niet in orde is.

Groetjes Marcel.

Matchless

Bericht door Matchless » ma mei 14 2007 12:32 am

Dat lijkt me voldoende te zeggen dan. Wie biedt er nu een lens aan die nog in de garantie valt en een "zacht'stootje gekregen heeft. Of zal hij misschien toch.................. :shock: .

BUG322

Bericht door BUG322 » ma mei 14 2007 1:05 am

Als dat ding uitelkaar viel dan waren er toch waarschijnlijk wel krassen op gekomen ? (glas valt rolt over straat)

Ik denk gewoon gedemonteerd alleen het monteren lukte niet zo.

just a thought

een zacht tikje ondanks de minderwaardige uitingen over deze lens lijkt me zeer onwaarschijnlijk.

Of hij had daarvoor nog een paar flinke tikken gehad.

groetjes

BUG322

Bericht door BUG322 » ma mei 14 2007 1:09 am

En bovendien mijn jongste dochter had mijn 500 euro goedkopere beroemde 70-300G lens laten stuiteren niks aan het handje.

Zelfs dat ding valt niet zomaar uit elkaar.

Erg sterk verhaal.

Michiel

Bericht door Michiel » za jun 09 2007 11:44 am

GdP schreef:Wat heeft het vaststellen van reparatiekosten van een lens te maken met een slechte service? Als je een lens stuk stoot, dan is dat een zeer onprettige gewaarwording. Maar het lijkt mij niet redelijk je verontwaardiging dan op anderen af te reageren.
En biedt je een lens ter reparatie aan, dan zit daar altijd onderzoekskosten aan vast?
En wanneer blijkt dat de reparatie kosten de nieuwwaarde te boven gaat, dan is het toch voor een ieder duidelijk dat je dan beter een nieuwe kan kopen?
Ik zou zo zeggen, draag je verlies als een man en let een volgende keer beter op hoe met je lens omgaat.
Gerrit
Hear, Hear!
Maar het is een geweldige all-round lens....dacht ik. Blijkbaar niet zo stevig maar ik heb degelijkheid van m'n eigen spul ook niet zo getest.

Plaats reactie

Terug naar “Nikon”