Nikon D7000 van grijze markt :-(

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
Solitary™

Re: Nikon D7000 van grijze markt :-(

Bericht door Solitary™ » wo dec 28 2011 3:32 am

Hallo mensen,

Heb weliswaar al lang niets meer gepost hier (maar wel dagelijks gelezen). Dit draadje trok mijn aandacht omdat ik vorige week een D700 heb gekocht bij Audiophil in Aken. Eea vanwege de slechte verkrijgbaarheid en hoge prijzen van dit model in Nederland. Per email contact opgenomen met Nikon Nederland ivm de garantie. Vandaag kreeg ik hun antwoord:

Dank u voor uw email,

In antwoord op uw vraag over de garantie bij aankoop in het buitenland kan ik u meedelen dat indien het toestel geleverd is door Nikon Duitsland er een jaar garantie van toepassing is in Nederland.

Voor het tweede jaar garantie kan ik u aanraden contact op te nemen met uw leverancier.

Mocht u 'n Duitstalige handleiding bij het toestel hebben ontvangen dan kan deze via de inruilservice omgeruild worden voor 'n Nederlandstalige en hieronder vindt u 'n koppeling naar meer informatie hierover:

Titel van antwoord: Gedrukte gebruikshandleidingen verkrijgen
Antwoordkoppeling: https://nikoneurope-nl.custhelp.com/app ... a_id/22108" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb het toestel ook geregistreerd bij Nikon Nederland. Hopelijk kunnen jullie hier mee verder.

Vriendelijke groet.
Jan

Ivan
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***

Re: Nikon D7000 van grijze markt :-(

Bericht door Ivan » vr dec 30 2011 11:02 am

Een 10-tal minuten geleden mijn 2 + 2 Jaar Garantie Plan van Foto Konijnenberg ontvangen via aangetekende zending. Ik zit dus nu voor 4 jaar safe qua onderzoekskosten, transportkosten en reparatiekosten. Alleen vrees ik dat indien hij (de D7000) toch binnen moet om een of andere reden, ik hem langer moet missen dan eentje die van Nikon Europa komt.

Dit is voor mij een zeer goede les geweest, en zal er bij mijn toekomstige aankopen dan ook zeker en vast rekening mee houden. Persoonlijk vind ik wel, dat ze je als klant hiervan wel op een duidelijke manier van op de hoogte mogen brengen vooraleer de aankoop heeft plaatsgevonden. Maar goed, gedane zaken nemen geen keer. Heb mijn les geleerd!

Bedankt aan iedereen voor de hulp! :)
Nikon D7000 | Nikon MB-D11 | Sigma 17-50mm F2.8 EX DC OS | Sandisk Extreme PRO SDHC 8GB 45MBs | Lastolite Circular Reflector

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”