Wel & niet online....
- Peter
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Wel & niet online....
De lijst onderaan zijn de personen die op dat moment het draadje bekijken
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Op de "hoofdpagina" (link Forumoverzicht linksboven) staat wel een compleet overzicht. Althans, dat neem ik aan. Ik zie wat meer dan niet-beheerders...Peter schreef:De lijst onderaan zijn de personen die op dat moment het draadje bekijken
- Léon Obers
- Forumlid
Op de hoofdpagina (momentopname), zie ik bijv.:
"Er zijn in totaal 36 gebruikers online :: 6 geregistreerde, 8 verborgen en 22 gasten (gebaseerd op de gebruikers die de laatste 10 minuten actief waren)"
Met daaronder de namen van de 6 geregistreerde gebruikers.
Met daar weer onder:
"Legenda: Beheerders, Bots, Bestuurslid, Clublid, Moderator, Redactie, Regiocoördinator, Webshopbeheerder"
"Verjaardagen:
Proficiat......" en de namen van degene die geboortegegevens hebben ingevuld.
"Statistieken:"
"Er zijn in totaal 36 gebruikers online :: 6 geregistreerde, 8 verborgen en 22 gasten (gebaseerd op de gebruikers die de laatste 10 minuten actief waren)"
Met daaronder de namen van de 6 geregistreerde gebruikers.
Met daar weer onder:
"Legenda: Beheerders, Bots, Bestuurslid, Clublid, Moderator, Redactie, Regiocoördinator, Webshopbeheerder"
"Verjaardagen:
Proficiat......" en de namen van degene die geboortegegevens hebben ingevuld.
"Statistieken:"
Vriendelijke groet, Léon Obers
- Peter
- Clublid
- Contacteer:
Ik heb het over de gebruikers die een specifiek draadje bekijken, niet de hoofdpagina.
Los daarvan, het wel/niet online blauwe balkje is bij sommigen niet zichtbaar terwijl men wel feitelijk online is .
Daar gaat het hier toch om
Los daarvan, het wel/niet online blauwe balkje is bij sommigen niet zichtbaar terwijl men wel feitelijk online is .
Daar gaat het hier toch om
- marcel.b
- Forumlid
Juist!
Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
D4, Nikon glas, Feisol.
Fuji XT 1
Fuji XT 1
- Léon Obers
- Forumlid
Ze eerdere reactie: http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 18#p645018" onclick="window.open(this.href);return false;Peter schreef:Ik heb het over de gebruikers die een specifiek draadje bekijken, niet de hoofdpagina.
Op dit moment van bekijken (tijdstip dat ik het bekijk):
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: [een geregistreerde gebruiker] en 0 gasten
(De naam van de gebruiker even weggehaald).
- Peter
- Clublid
- Contacteer:
Leon,
waar staat je eigen naam dan ?
die moet er toch ook bij staan, per slot van rekening bekijk jij op dat moment ook het specifieke draadje.
die moet er toch ook bij staan, per slot van rekening bekijk jij op dat moment ook het specifieke draadje.
- Robert
- Clublid
- Contacteer:
De zichtbare gebruikers onderin een specifiek draadje zijn niet van het draadje maar een nivo hoger.
Hoe zeg je dat, het "Hoofdstuk"?
Je ziet dezelfde gebruikers bij alle draadjes uit dat hoofdstuk.
Wel/niet online was mij ook al eens opgevallen maar ik betrap mijzelf er regelmatig op dat ik ongemerkt toch online ben met een iPad, iPhone oid.
Met andere woorden zit regelmatig vaker dan eens "dubbel"of "driedubbel" ingelogd.
Ik ging er van uit dat het daar mee te maken had.
Hoe zeg je dat, het "Hoofdstuk"?
Je ziet dezelfde gebruikers bij alle draadjes uit dat hoofdstuk.
Wel/niet online was mij ook al eens opgevallen maar ik betrap mijzelf er regelmatig op dat ik ongemerkt toch online ben met een iPad, iPhone oid.
Met andere woorden zit regelmatig vaker dan eens "dubbel"of "driedubbel" ingelogd.
Ik ging er van uit dat het daar mee te maken had.
groeten Robert
- marcel.b
- Forumlid
Heb ik ook al aangedacht. Met de i pad inloggen dus dubbel maakt geen verschil. Daarbij ook nog tapatalk erbij dus 3 maal ingelogd maakt geen verschil. Alles uitloggen , op mijn profiel de functie activeren opnieuw aanmelden want dan wordt de instelling geactiveerd maakt niet uit. Gisteren voor een korte periode was het zichtbaar tijdens online en zo was het ook weer verdwenen terwijl ik gewoon online was.
D4, Nikon glas, Feisol.
Fuji XT 1
Fuji XT 1
- Léon Obers
- Forumlid
Die staat er in dat geval beslist NIET bij omdat ik mijn profiel als zodanig heb ingesteld. (Eerder reeds aangegeven).Peter schreef:Leon,
Bij de hoofdpagina valt dat dan misschien nog te herkennen als "verborgen" bezoeker.
Een en ander lijkt me allemaal erg logisch in elkaar zitten, zonder onverwacht vreemde weergave.
- Peter
- Clublid
- Contacteer:
tja, ik haak maar af.
Ik zie gebruikers toch online, of ze dat wel/niet verborgen in hun profiel hebben aangevinkt is niet relevant
Heeft (wellicht) met de rechten te maken die aan modjes zijn toegekent.
ik zal nogmaals aan de deurbel bij Patrick rammen.
Ik zie gebruikers toch online, of ze dat wel/niet verborgen in hun profiel hebben aangevinkt is niet relevant
Heeft (wellicht) met de rechten te maken die aan modjes zijn toegekent.
ik zal nogmaals aan de deurbel bij Patrick rammen.

- Patrick
- Clublid
- Contacteer:
U riep?
Ja, de rechten van rode mannetjes zijn anders. Dat is ook wel zo handig als je een forum moet modereren. Mensen die wel online zijn maar hebben aangegeven dat niet kenbaar te willen maken zijn cursief opgenomen in de lijst. Dat doet de forumsoftware standaard zo. Maar dat is alleen zichtbaar voor een paar mensen. Ik zou kunnen testen of de moderators dat ook zo zien, maar dat kunnen ze ons hier natuurlijk zelf ook wel even vertellen.
Raken we trouwens niet een beetje off-topic?
Ja, de rechten van rode mannetjes zijn anders. Dat is ook wel zo handig als je een forum moet modereren. Mensen die wel online zijn maar hebben aangegeven dat niet kenbaar te willen maken zijn cursief opgenomen in de lijst. Dat doet de forumsoftware standaard zo. Maar dat is alleen zichtbaar voor een paar mensen. Ik zou kunnen testen of de moderators dat ook zo zien, maar dat kunnen ze ons hier natuurlijk zelf ook wel even vertellen.
Raken we trouwens niet een beetje off-topic?

- Léon Obers
- Forumlid
Ter aanvulling:
Indien ik mijn profiel als zodanig heb in gesteld dat het wordt aangemerkt als ik online ben, is de weergave van andere gebruikers dan mezelf rechts in dat schuine balkje te zien. Echter niet van mezelf.
Een ander ziet mij dan echter wel als zodanig "online".
Ik dacht dat ik met Patrick daar jaren terug een korte berichtwisseling over had, dat het zo werkte.
Voor jezelf weet je dat je online bent, dat hoeft voor jezelf niet nog eens getoond te worden.
Vergelijk het met de verschillen in opties die gelden voor berichten. Alleen bij eigen geschreven berichten zit een knop met "edit", niet voor berichten door anderen geschreven (uiteraard). De functie van het "online" balkje is dan "net andersom". Het wordt voor jezelf dan kennelijk niet getoond.
Indien ik mijn profiel als zodanig heb in gesteld dat het wordt aangemerkt als ik online ben, is de weergave van andere gebruikers dan mezelf rechts in dat schuine balkje te zien. Echter niet van mezelf.
Ik dacht dat ik met Patrick daar jaren terug een korte berichtwisseling over had, dat het zo werkte.
Voor jezelf weet je dat je online bent, dat hoeft voor jezelf niet nog eens getoond te worden.
Vergelijk het met de verschillen in opties die gelden voor berichten. Alleen bij eigen geschreven berichten zit een knop met "edit", niet voor berichten door anderen geschreven (uiteraard). De functie van het "online" balkje is dan "net andersom". Het wordt voor jezelf dan kennelijk niet getoond.
- marcel.b
- Forumlid
Nu na twee weken de PC weer in gebruik en 1 maal geconstateerd dat ik online ben ( rechts , blauwe schuine balkje )
Voor de rest niet meer gezien....
Voor de rest niet meer gezien....
D4, Nikon glas, Feisol.
Fuji XT 1
Fuji XT 1
- JaapV
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Dit laatste is geen wetmatigheid. Ik heb enkele jaren geleden ingesteld dat mijn "aanwezigheid" op het forum wel bekend wordt gemaakt en ik zie dan ook altijd dat schuine blauwe balkje naast Olivier B. Bommel. Niet slechts éénmaal (zoals marcel.b), maar altijd.Léon Obers schreef:Ter aanvulling:
Groet, Jaap
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes