Mup! Dat is me inderdaad óók al tweemaal gebeurd. Hoewel het de laatste keer niet door mezelf veroorzaakt was maar door ChipClean, t.b.v. objectieven calibreren.ReneG schreef: Er is één uitzondering die ik vaak vergeet na het werken op statief: Spiegelvooronstpanning (1 seconde). Maar dat valt direct op.
Overkomt jullie dat nou ook (vaak)?
- JaapV
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Re: Overkomt jullie dat nou ook (vaak)?
Groet, Jaap
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
- marcel.b
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Herkenbaar , Mup ! Ik ben een keer geMupt
. Afgelopen jaar in Rotterdam tijdens "Zoomen met de voeten "
Aan het einde van de middag met een aantal forumleden na afloop in een berenrestaurant..
Hadden eten besteld en Patrick ( verder zeg ik niks
) wilde even mijn camera bekijken.
Eenmaal terug gegeven serieus vragen ; maak eens een foto!.....niks dus...
Had echt niet zo vlug in de gaten wat er gaande was
Een leermoment dus !

Aan het einde van de middag met een aantal forumleden na afloop in een berenrestaurant..
Hadden eten besteld en Patrick ( verder zeg ik niks

Eenmaal terug gegeven serieus vragen ; maak eens een foto!.....niks dus...
Had echt niet zo vlug in de gaten wat er gaande was

Een leermoment dus !
D4, Nikon glas, Feisol.
Fuji XT 1
Fuji XT 1
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Dat was inderdaad wel leuk. Kan je snel zien hoe goed iemand z'n camera kent en reageert op zoiets... 

Hmm? Als ik het goed heb onthouden gaat bij de D7100 de spiegel juist weer omlaag als ik hem uitzet ... of hebben jullie het over iets geheel anders en ik begrijp maar weer eens niet?
D7100, 35mm f/1.8 G, 50mm f/1.4 G, 105mm f/2.8 G, 300mm f/4 IF-ED, 70-210mm f/4, Sigma 18-35mm f/1.8, Tokina 16-50mm f/2.8 G
http://www.flickr.com/photos/wimmerstefan/
- ReneG
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
JaapV schreef:Mup! Dat is me inderdaad óók al tweemaal gebeurd. Hoewel het de laatste keer niet door mezelf veroorzaakt was maar door ChipClean, t.b.v. objectieven calibreren.ReneG schreef: Er is één uitzondering die ik vaak vergeet na het werken op statief: Spiegelvooronstpanning (1 seconde). Maar dat valt direct op.
Nou nee, niet Mup, maar spiegelvooronstpanning.... Dat is op een D300s toch net even wat anders, al lijkt het wel op elkaar.

Laatst gewijzigd door ReneG op di sep 03 2013 12:22 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Spul waarmee je foto's maakt...
- JaapV
- Clublid
- Contacteer:
Ah, natuurlijk. Je schreef het al: 1 seconde.ReneG schreef: Nou nee, niet Mup, maar spiegelvooronstpanning.... Dat is op een D300s toch net even wat anders, al lijkt het wel op elkaar.
Alleen maar dat je (in elk geval op de D800) voor dat "Mirror up" de linkerknop moet verstellen op Mup. Die instelling gaat dus niet over als je de camera uitschakelt.swimmer schreef:Hmm? Als ik het goed heb onthouden gaat bij de D7100 de spiegel juist weer omlaag als ik hem uitzet ... of hebben jullie het over iets geheel anders en ik begrijp maar weer eens niet?

Groet, Jaap
Oh ja! Die heb je natuurlijk ook nogJaapV schreef:Alleen maar dat je (in elk geval op de D800) voor dat "Mirror up" de linkerknop moet verstellen op Mup. Die instelling gaat dus niet over als je de camera uitschakelt.swimmer schreef:Hmm? Als ik het goed heb onthouden gaat bij de D7100 de spiegel juist weer omlaag als ik hem uitzet ... of hebben jullie het over iets geheel anders en ik begrijp maar weer eens niet?

D7100, 35mm f/1.8 G, 50mm f/1.4 G, 105mm f/2.8 G, 300mm f/4 IF-ED, 70-210mm f/4, Sigma 18-35mm f/1.8, Tokina 16-50mm f/2.8 G
- marcel.b
- Forumlid
Je wist dat ik hem pas hadPatrick schreef:Dat was inderdaad wel leuk. Kan je snel zien hoe goed iemand z'n camera kent en reageert op zoiets...

D4, Nikon glas, Feisol.
Fuji XT 1
Fuji XT 1
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
En dus?marcel.b schreef:Je wist dat ik hem pas had

Ook een leuke is het cursording uitschakelen door even het schuifje op L te zetten.
- LJ-Jochem
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Ik had het afgelopen vakantie nog. De avond ervoor nachtopname gemaakt en daarvoor dus de auto scherpstelling en VR op de lens uitgezet. Volgende dag in concentratiekamp Mauthausen kwam ik er halverwege de dag achter dat deze instellingen nog zo stonden. Toen voor de zekerheid het rondje nog maar eens gelopen aldaar. Persoonlijk sta ik me dan ongelooflijk diep te schamen van binnen. Gelukkig was mijn zwager zo geïnteresseerd in het kamp dat ik hem alleen maar plezierde met nog een rondje
Weer een leerpuntje 

- gvdnberg
- Clublid
- Contacteer:
Hoezo bekend fenomeen.........

Met vriendelijke groet,
Gert van den Berg,
Nikon Z-gebruiker en nog een paar F-vatting (micro-)objectieven. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gert van den Berg,
Nikon Z-gebruiker en nog een paar F-vatting (micro-)objectieven. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
- ReneG
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Die ken ik... daarom gebruik ik alleen nog maar de schakelaar op de camera (die check ik nl. altijd, de switches op de objectieven vaak niet)...LJ-Jochem schreef:Ik had het afgelopen vakantie nog. De avond ervoor nachtopname gemaakt en daarvoor dus de auto scherpstelling en VR op de lens uitgezet. Volgende dag in concentratiekamp Mauthausen kwam ik er halverwege de dag achter dat deze instellingen nog zo stonden. Toen voor de zekerheid het rondje nog maar eens gelopen aldaar. Persoonlijk sta ik me dan ongelooflijk diep te schamen van binnen. Gelukkig was mijn zwager zo geïnteresseerd in het kamp dat ik hem alleen maar plezierde met nog een rondjeWeer een leerpuntje
Spul waarmee je foto's maakt...
- Jolanda
- Clublid
- Contacteer:
Ik vergis mij ook wel eens met de Iso.emdeklerk schreef:Mijn opinie: in het door Genster geschetste scenario zou ik sowieso nooit voor A kiezen, maar voor P. Dan weet je redelijk zeker dat je diafragma en sluitertijd geen extreme waarden bereiken. Beetje de huisvrouwenstand, maar goed...
En nee, ik gebruik geen P-stand maar mijn ver-stand.
Jolanda

click voor mijn foto's op flickr.
- Reest
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
+1Jolanda schreef:Ik vergis mij ook wel eens met de Iso.emdeklerk schreef:Mijn opinie: in het door Genster geschetste scenario zou ik sowieso nooit voor A kiezen, maar voor P. Dan weet je redelijk zeker dat je diafragma en sluitertijd geen extreme waarden bereiken. Beetje de huisvrouwenstand, maar goed...
En nee, ik gebruik geen P-stand maar mijn ver-stand.
Jolanda
Nikon | Gitzo en iets wat schommelt
Het maakt wel wat los...