Pagina 4 van 9

Re: Van Chipclean naar Beverwijk

Geplaatst: do feb 13 2014 8:20 pm
door Giso
Ben er laatst nog geweest, en ik kan mij heel goed voorstellen hoe de dame achter de balie gereageerd moet hebben.
Als je die tegen der haren instrijkt en direct begin te ratelen over garanties ed. is het geen makkelijke tante, denk ik. :twisted: :D

Re: Van Chipclean naar Beverwijk

Geplaatst: do feb 13 2014 8:23 pm
door Cees
Ze zal in de loop der tijden ook al wel heel wat beter-wetende fotografen zijn tegengekomen! :mrgreen:

Re: Van Chipclean naar Beverwijk

Geplaatst: do feb 13 2014 8:33 pm
door Sharkey
Ben je er al zo vaak geweest dan Cees??? :twisted:

:P

Re: Van Chipclean naar Beverwijk

Geplaatst: do feb 13 2014 8:33 pm
door Peter
Marten schreef:Je toonzetting ( "heel interessant...." en: "Lees eerst eens rustig wat er geschreven is" ) geeft mij een vermoeden van het verloop van het gesprek dat je hebt gehad met de telefoniste van NPS Beverwijk.
Brrrr....
Het lijkt me dat het allemaal niet nog eens benadrukt hoeft te worden. Het punt is al gezet
Het is allemaal niet zo belangrijk om te schrijven dat een ander het niet 'goed' doet.

Algemeen:
Als er inhoudelijk over deze kwestie nog iets valt te melden, dan kan dat.
Blijven we op het persoonlijke vlak elkaar aanspreken dat doe ik het draadje dicht

Re: Van Chipclean naar Beverwijk

Geplaatst: do feb 13 2014 8:40 pm
door Cees
Sharkey schreef:Ben je er al zo vaak geweest dan Cees??? :twisted:

:P

Dagelijks, Arjan!!! :lol: :mrgreen: :mryellow: :D 8)

M'n D5 werkte niet naar behoren, miste de helft van de 58MP steeds...... :shock:

Re: Van Chipclean naar Beverwijk

Geplaatst: vr feb 14 2014 1:45 pm
door rbfoto.nl
Die beste mevrouw reageert altijd heel kattig en halsstarrig via de telefoon.
Alles moet precies volgens de regels en als het niet anders kan, dan weet ze van geen wijken en kun je verrekken. Ze wordt dan zelfs boos en verliest alle redelijkheid.

Een poosje geleden had ik op maandag mijn D4 en 400mm langsgebracht. Ter plaatse werd mij gegarandeerd dat deze zeker weten op vrijdag wel klaar zou zijn, dus ik nam geen leenset mee. Op donderdagmiddag rond 13:00 uur ontvang ik een e-mail met daarin een prijsopgave. Deze kon ik op mijn telefoon wel openen, maar niet beantwoorden. Dus ik bellen...
"nee meneer, alleen via de e-mail kan deze geaccordeerd worden"
Dus ik vraag of ze een uitzondering wilde maken want ik was onderweg en niet eerder thuis dan 18:00 uur.
"nee meneer, alleen via e-mail, dat zeg ik toch!"
Ik leg uit dat ik op maandag langsgeweest was en mij beloofd was dat het vrijdag klaar zou zijn en ik daardoor geen leenapparatuur meehad. Vrijdagavond moest ik de set echt weer terughebben. Kreeg ik gelijk het verwijt naar mijn hoofd dat ik als ik zo afhankelijk van mijn spullen was, dat ik dan geen risico had moeten nemen door geen leenapparatuur mee te nemen. Dus ik antwoord: "Maar als u en uw collega mij beloven dat het vrijdag echt klaar is, en waarschijnlijk zelfs nog wel veel eerder, dan ga ik er vanuit dat u uw afspraken nakomt"
Nou, toen had ik het gedaan!
"Meneer, ik heb u nu al een paar keer gezegd dat het niet gaat gebeuren! En morgen klaar? Dat kunt u ook vergeten! Volgende week als u geluk hebt!"
Toen werd ik dus heel erg boos en heb best wat onredelijke dingen geroepen. Mevrouw werd toen nog bozer en ze ging toch maar even overleggen. En ja hoor, het was toch bij hoge uitzondering toegestaan dat ik het telefonisch accordeerde!
Ik heb wel mijn excuses aangeboden voor mijn boze woorden, maar het was jammer dat het nodig was om het toch voor elkaar te krijgen.
En daar ben je dan NPS-lid voor...

Dat het telefonisch niet geaccordeerd kon worden, daar had ik alle begrip voor, maar in deze situatie die door henzelf was veroorzaakt, had ik toch wel wat meer coulance verwacht. Zo'n enorm dwarse reactie en verwijtende opmerkingen richting mij terwijl zij fout zaten, dat had ik echt niet zien aankomen.

En ik weet dat Yizu precies dezelfde ervaringen heeft gehad met deze mevrouw. Ook andere collega's die met Nikon werken, hebben dit ook ondervonden.

Re: Van Chipclean naar Beverwijk

Geplaatst: vr feb 14 2014 2:00 pm
door de_Jezus
Inderdaad Ronald, ik heb afgelopen vrijdag ook een 'probleem' met de dame van NSP gehad.

Deze heb ik reeds bij Nikon gemeld dus vindt het dan niet netjes om mijn beklag te noteren.

Maar netjes was het absoluut niet.

Re: Van Chipclean naar Beverwijk

Geplaatst: di feb 18 2014 7:46 am
door emdeklerk
Nou, ik ben heel benieuwd naar wat Chipclean vandaag te melden heeft...

Re: Van Chipclean naar Beverwijk

Geplaatst: di feb 18 2014 8:54 am
door D. Haaksma
@ rb foto.nl
:? Die dame werkt inderdaad niet mee aan een goede naam voor Nikon Nederland.
Ik ben er in het verleden geweest met mijn D700, er was een pinnetje verbogen waardoor de geheugenkaart niet meer geplaatst kon worden.
Ik zag ook dat er pinnentjes waren die hoger - langer waren dan de andere.
Aan de balie gekomen, de D700 was vier maanden oud, wees ik ook daarop en vroeg of daar ook garantie op zat omdat die pocket mogelijk niet goed geplaatst was.
Van matig vriendelijk veranderde ze na het woord garantie in een behoorlijk geïrriteerde medewerkster die ons nog zo maar net te woord stond. Op het onbeschofte af.
Als je meer dan 40 jaar met volle tevredenheid met een merk werkt ga je je toch identificeren met je spullen. Ik ging er heen alsof ik naar vrienden ging die me konden helpen.
Dat was in één klap veranderd in het gevoel "oppassen dat ze mij hier niet belazeren" Buitengewoon onaangenaam. Na 40 jaar één keer een hapering in het materiaal
en dan verwacht je dat je binnen je garantietermijn gewoon te woord gestaan wordt en niet .oa. beschuldigd wordt dat je niet met je materiaal kan omgaan, waar haar verhaal op neer kwam. Het is al een paar jaar geleden maar ik kan er nog pissig over worden.
Lekker visite kaartje die dame.
Ieder zijn bevindingen, maar ik ga alleen nog maar naar Beverwijk als het echt niet anders kan. Ik zou zo direct ook niet weten wat ik er anders moet. :evil:

Re: Van Chipclean naar Beverwijk

Geplaatst: di feb 18 2014 9:33 am
door Cyrus
Tja... die ervaringen heb ik dan weer niet met "Beverwijk" - tot nu toe zijn de contacten steeds uiterst vriendelijk en behulpzaam geweest, zelfs met de bewuste dame.

Re: Van Chipclean naar Beverwijk

Geplaatst: di feb 18 2014 9:51 am
door Marten
Ik blijf het ongepast vinden, iemand hier af te branden die zich niet kan verdedigen.
Dien dan een officiële klacht in bij NPS Beverwijk of bij Nikon Nl., zoals Yizu.

Re: Van Chipclean naar Beverwijk

Geplaatst: di feb 18 2014 10:36 am
door Peter
Yizu schreef:Inderdaad Ronald, ik heb afgelopen vrijdag ook een 'probleem' met de dame van NSP gehad.

Deze heb ik reeds bij Nikon gemeld dus vindt het dan niet netjes om mijn beklag te noteren.

Maar netjes was het absoluut niet.
Dat lijkt me dan ook de meest correcte weg.

Algemeen:
Het draadje heeft als onderwerp "Van Chipclean naar Beverwijk"
Zullen we het daarbij maar laten.

Publiekelijk de betrokkene afkraken is niet de bedoeling.

Re: Van Chipclean naar Beverwijk

Geplaatst: di feb 18 2014 12:07 pm
door Hasselbox
rbfoto.nl schreef:Die beste mevrouw reageert altijd heel kattig en halsstarrig via de telefoon.
Alles moet precies volgens de regels en als het niet anders kan, dan weet ze van geen wijken en kun je verrekken. Ze wordt dan zelfs boos en verliest alle redelijkheid.
Dat is dan duidelijk een groot gebrek aan vakmanschap. Dat kan je de persoon in kwestie mogelijk zelfs niet kwalijk nemen.
Ook hier is een gedegen verkoop opleiding belangrijk. Net zoals een goede begeleiding tijdens het inwerken.
Als het daaraan schort, gaan mensen zich al snel aan regeltjes vastklampen en dan gaat het vaak goed mis.

Re: Van Chipclean naar Beverwijk

Geplaatst: di feb 18 2014 6:16 pm
door Brewsky
Net terug van Chipclean. Zijn conclusie: alleen "nat" schoongemaakt en sensor is vuiler dan vorige keer. Niets gedaan aan de pixels.

Ik ga mij eens beraden wat te doen.

Groet Martijn

Re: Van Chipclean naar Beverwijk

Geplaatst: di feb 18 2014 7:13 pm
door D. Haaksma
Marten schreef:Ik blijf het ongepast vinden, iemand hier af te branden die zich niet kan verdedigen.
Dien dan een officiële klacht in bij NPS Beverwijk of bij Nikon Nl., zoals Yizu.
Maak je geen zorgen Marten, dat was het eerste wat ik na thuiskomst, wat afgekoeld, gedaan heb.