@Marten: als antwoord op jouw vraag, de manier van scannen met de instelingen (wit/zwart als contrast omvang) naar type film.
Net zoals je vroeger de hardheid van het papier afstemt op de film en ontwikkelaar en smaak dan wel eigen stijl.
De manier van is echt heel anders de weg ernaartoe eigenlijk niet.
Wat ik ook nadrukkelijk wil melden is niet het verschil tussen goed en slecht in objectieven, wel goed en beter in karakter
of een manier van beeldoverdracht die je bevalt dan wel past.
M, A, F, P, waar is het eigenlijk voor?
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: M, A, F, P, waar is het eigenlijk voor?
OK, duidelijk, Michael.
Dank voor je reacties.
Dank voor je reacties.
- gongon
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Nick_V schreef:Hoi,
Ik heb nu een d3200, maar ik snap niet echt waar die letters voor zijn en wat je er mee kan![]()
Waar is het handig voor?
En het lukt mij maar niet op een scherpstelpunt te selecteren, dat doet hij alleen maar automatisch![]()
Ik heb de handleiding enzo al netjes doorgelezen maar ik snap d'r nog steeds niet veel van...
groetjes nick
Heb je hem dan op automatisch veld-AF staan?
Dan bepaalt de camera waarop scherpgesteld wordt.
Als je zelf wilt bepalen waarop scherpgesteld wordt moet je enkelpunts AF of dynamisch veld AF of 3D tracking instellen.
Staat op blz 38 van de gebruiksaanwijzing.
Groetjes Gonnie.
Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.
Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
sorry hoor, heel druk met school enzo
ik bedoel idd de S, sorry daar voor
er is inderdaad niets mis met vallen en opstaan, dat vind ik zelf ook, je moet alleen een beginnetje hebben, want voordat je kunt vallen moet je eerst lopen (of niet soms...)
iig heel erg bedankt voor de reacties, het scherpstelpunt is gelukt te veranderen
ik ga Arjan een pb'tje sturen en een goede cusus zoeken + de link voor die cursus even bekijken

ik bedoel idd de S, sorry daar voor

er is inderdaad niets mis met vallen en opstaan, dat vind ik zelf ook, je moet alleen een beginnetje hebben, want voordat je kunt vallen moet je eerst lopen (of niet soms...)

iig heel erg bedankt voor de reacties, het scherpstelpunt is gelukt te veranderen
ik ga Arjan een pb'tje sturen en een goede cusus zoeken + de link voor die cursus even bekijken