Pagina 4 van 43
Geplaatst: di nov 20 2007 1:10 am
door GdP
Pancaran's schreef:Marten schreef:Weet iemand de prijs van Hong Sien?
Nog niet bekend.
Irwan
Die wacht gewoon op de prijs van Nikon.
Geplaatst: wo nov 21 2007 12:31 am
door dragon2
Geplaatst: wo nov 21 2007 12:39 am
door RickDTS
Met de D200 hebben ze dit ook gedaan, ik heb in de wandelgangen gehoord dat men dit soort firma's als laatste gaat voorzien van de nieuwe spullen welke Nikon recentelijk heeft uitgebracht.
Geplaatst: wo nov 21 2007 7:15 am
door Marten
@ dragon2: overzicht is aangepast.
@Rick: bizar als dat zo is. Waarom zou Nikon een leverancier moeten straffen die met een lagere marge genoegen neemt?
Iedere leverancier zou vrij moeten zijn om zelf zijn eigen winstmarge te bepalen. Maar het vrije marktmechanisme dat zo vaak geprezen wordt door ondernemers, wordt juist om zeep geholpen door die ondernemers die een monopolie positie innemen.
Geplaatst: wo nov 21 2007 8:06 am
door Skippy
Marten schreef:@ dragon2: overzicht is aangepast.
@Rick: bizar als dat zo is. Waarom zou Nikon een leverancier moeten straffen die met een lagere marge genoegen neemt?
Iedere leverancier zou vrij moeten zijn om zelf zijn eigen winstmarge te bepalen. Maar het vrije marktmechanisme dat zo vaak geprezen wordt door ondernemers, wordt juist om zeep geholpen door die ondernemers die een monopolie positie innemen.
Marten, de reden hiervoor is dat Quelle met een lagere marge genoegen kan nemen omdat zij geen service en nazorg aanbieden.
Ik vind het een redelijk uitgangspunt dat een leverancier om deze reden zijn klanten verschillend behandeld.
Jij vind het toch ook logisch dat je bij bijv. Konijnenberg of Kamera-Express of de fotoboer om de hoek service krijgt?
Ik bestel regelmatig bij Hong Sien, stel dat ik een D3 of D300 bij hem bestel en er is wat mee dan accepteer ik het feit dat e.e.a. dan lastiger uitpakt voor mij dan wanneer ik in NL gekocht zou hebben.
Geplaatst: wo nov 21 2007 8:16 am
door Marten
Skippy, dat Quelle geen service en nazorg zou aanbieden is mij iets te kort door de bocht. Met een geldig garantiebewijs op zak moeten ze wel.
Wat HS betreft ligt het inderdaad anders, dat wordt lastiger.
Een ander punt is is dat verticale prijsbinding verboden is in de EU
Nikon kan geen enkele leverancier voorschrijven tegen welke prijs er verkocht moet worden. Anders krijgen ze de NmA op hun dak.
Ze kunnen de leverantie natuurlijk wel moeilijker maken.
link vertikale prijsbinding
Geplaatst: wo nov 21 2007 8:34 am
door Skippy
Marten schreef:Skippy, dat Quelle geen service en nazorg zou aanbieden is mij iets te kort door de bocht. Met een geldig garantiebewijs op zak moeten ze wel.
Wat HS betreft ligt het inderdaad anders, dat wordt lastiger.
Ik denk dat Quelle je linea recta naar Nikon NL verwijst. Vandaar dat die de reguliere handel willen beschermen op de wijze die ik in mijn vorige post beschrijf.
Voor mij is het duidelijk; de combinatie van de laagste prijs én goede nazorg en service is niet te handhaven. Als je voor het eerste kiest zul je concessies moeten doen op het tweede punt.
Ik werk voor een bedrijf dat ook veel hinder ondervind van internetaanbieders. De reguliere handel vraagt aan ons bijdrages voor reclame, promotie, service en coulancegevallen. Vervolgens worden hun consumentenprijzen zwaar onderboden door internetaanbieders.
Wie is hier de verliezer? De reguliere handel én vooral de importeur.
Even een extreem voorbeeld;
Stel je nou toch eens voor dat iedere werkgever in NL van de ene op de andere dag kan zeggen; jouw functie komt te vervallen, ik heb iemand in India gevonden die dezelfde prestatie levert voor de helft van de prijs.
Dan staat toch ook heel Nederland op z'n achterste benen?
Overigens, ik heb natuurlijk boter op mijn hoofd want ook ik bestel spullen via internet.
Ik kom echter in het geweer tegen de stelling dat een importeur zich niet met de weinig beschikbare middelen die ze heeft mag wapenen tegen de internetprijserosie.
Geplaatst: wo nov 21 2007 8:54 am
door Brenzef
Skippy schreef:Stel je nou toch eens voor dat iedere werkgever in NL van de ene op de andere dag kan zeggen; jouw functie komt te vervallen, ik heb iemand in India gevonden die dezelfde prestatie levert voor de helft van de prijs.
Dan staat toch ook heel Nederland op z'n achterste benen?
Dat gebeurt allang op zeer grote schaal, alleen niet voor de helft van de prijs, maar voor 1/6 van de prijs.
Geplaatst: wo nov 21 2007 9:00 am
door Marten
@ Skippy:
Ik denk dat Quelle je linea recta naar Nikon NL verwijst
Andere leveranciers doen dat ook als het gaat om reparatie, alleen ze zijn zo vriendelijk er een postzegel op te plakken.
Ik ga liever direct naar Beverwijk.
de combinatie van de laagste prijs én goede nazorg en service is niet te handhaven. Als je voor het eerste kiest zul je concessies moeten doen op het tweede punt.
Volledig eens
Even een extreem voorbeeld;
Leuk actueel voorbeeld: ontslagrecht
Ik kom echter in het geweer tegen de stelling dat een importeur zich niet met de weinig beschikbare middelen die ze heeft mag wapenen tegen de internetprijserosie.
Dat kan in ieder geval niet via de prijs.
Geplaatst: wo nov 21 2007 6:09 pm
door Nikonijn
Nikon wil in de eerste instantie zo veel mogelijk camera's verkopen.
Een afnemer die heel veel afneemt (b.v. Quelle) kan mogelijk een lagere aankoop prijs bedingen. Quelle heeft 'Duitse' camera's dus profiteerd van de aan Duitsland toegewezen zendingen.
Service heb ik van een Nikon servicepoint nodig, van de leverancier heb ik in de eerste instantie alleen maar de camera nodig.
Geplaatst: wo nov 21 2007 6:12 pm
door Marten
Nikonijn schreef:Service heb ik van een Nikon servicepoint nodig, van de leverancier heb ik in de eerste instantie alleen maar de camera nodig.
Zo is dat.

Geplaatst: wo nov 21 2007 6:20 pm
door Nikonijn
Voorlopig heb ik al
120 euro verdiend door op tijd bij Quelle te bestellen

kan ik mijn D2

voor een scherpere prijs verkopen!!
Geplaatst: wo nov 21 2007 6:57 pm
door artto
weet iemand mij te vertellen wat het voordeel is van het 'voor in schrijven' van een nwe camera/objectief?
Geplaatst: wo nov 21 2007 7:02 pm
door Nikonijn
Het is niet per definitie voordelig, je hebt mogelijk het spul wat eerder.
Ook kan het zijn dat je bij een beperkte oplage nog net in de prijzen valt.
In mijn geval heb ik 120 euro verdiend omdat de prijs naar boven is bijgesteld. Ik heb van Quelle een bevestiging dat wanneer er in de tijd tussen plaatsing en uitlevering van de bestelling een prijswijziging doorgevoerd wordt zal FotoQuelle uitgaan van de laagste verkoopprijs vanaf het moment van uw bestelling!
Geplaatst: wo nov 21 2007 7:30 pm
door Marten
Kijk, dat is ook service!
Wie meende dat prijsvechters geen service kunnen bieden?
