Pagina 4 van 4

Geplaatst: do mar 06 2008 12:09 am
door ALE
Misschien reeds bekend maar op de site van Outthereimages heeft Mike Hagen de D300 setup guide voor Landscape, Sport, Travel, Portrait, Wedding en Point & Shoot gepubliseerd.
KLIK HIER voor het downloaden van deze guide.
Suc6,


ALE

Geplaatst: do mar 06 2008 11:04 am
door Licaga
bedankt voor het plaatsen, ga het ff proberen

see you

Geplaatst: do mar 06 2008 1:56 pm
door 19doerak59
alleen jammer dat er geen instellingen uit ervaring bij staan van helderheid/contrats/verzadiging/tint. Voor de rest is dit overzicht een mooi uitgangspunt.

Geplaatst: do mar 06 2008 2:04 pm
door fremitus
Wat me wèl opvalt is dat 3 van de 4 set-ups een Picture Control "Vivid" hebben. Is dat "The American Way"?

Geplaatst: do mar 06 2008 2:10 pm
door Roelof
fremitus schreef:Wat me wèl opvalt is dat 3 van de 4 set-ups een Picture Control "Vivid" hebben. Is dat "The American Way"?
Weet niet of dat Amerikaans is. Maar ik heb 'm er eigenlijk altijd op staan.

Geplaatst: do mar 06 2008 2:20 pm
door 19doerak59
is dat levendige kleuren?

Geplaatst: do mar 06 2008 2:25 pm
door Roelof
yep

Geplaatst: za mar 08 2008 8:33 pm
door threegreen
ALE schreef:Misschien reeds bekend maar op de site van Outthereimages heeft Mike Hagen de D300 setup guide voor Landscape, Sport, Travel, Portrait, Wedding en Point & Shoot gepubliseerd.
KLIK HIER voor het downloaden van deze guide.
Suc6,


ALE
Prima guide, alleen heb ik op het net ergens een Excel sheet gezien die mij wat logischer leek.

Let wel, ben amateur maar om nu alles op continious high te schieten? En bij actie en sportfotografie zou je toch eerder een S programma dan een A programma verwachten?

Wel grappig - door zijn comment regel heeft hij gelijk een kopieerbeveiliging...

Tot slot vind ik Vivid niet echt natuurlijk maar dit is uiteraard persoonlijke smaak...

Geplaatst: zo mar 09 2008 9:46 pm
door renecita
Roelof schreef:
fremitus schreef:Wat me wèl opvalt is dat 3 van de 4 set-ups een Picture Control "Vivid" hebben. Is dat "The American Way"?
Weet niet of dat Amerikaans is. Maar ik heb 'm er eigenlijk altijd op staan.
Ik ben op dit moment in Chili (nog een paar daagjes maar :( ). Aan het begin van de vakantie had ik de D300 ook op de stand vivid gezet, om de vele kleuren (wat lijkt ons land daarbij vergeleken saai) nog levendiger te laten uitkomen. Maar ik heb hem terug gezet in de normale stand, omdat ik de indruk had dat de contrasten nog groter werden dan ze al zijn in de felle zon....

Renecita

Geplaatst: ma mar 10 2008 11:50 am
door Jur
threegreen schreef:Prima guide, alleen heb ik op het net ergens een Excel sheet gezien die mij wat logischer leek.

Wel grappig - door zijn comment regel heeft hij gelijk een kopieerbeveiliging...
Hier de link naar de Excel sheet http://www.nikonians.org/dcfp/user_files/85767.zip

Een dergelijk copyright statement in de commentaar regel gebruik ik al vanaf het begin (2005) met mijn D2x.

Geplaatst: ma mar 17 2008 11:01 am
door Dozy
Ik heb ook even de kleur instelling op vivid gehad. Maar dit veroorzaakte bij grote kleurvlakken een vreemd soort ruis.

De foto is genomen in raw, geopend in CS3, mode 8 bit, save as jpeg (kwaliteit 9/12), vervolgens gecropped, save as jpeg (kwaliteit 12/12)

Hier een voorbeeld, ISO560, s 1/125, f 9, 20 mm, op statief scherpgesteld op de eerste ''lampenpoot''
Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: ma mar 17 2008 11:13 am
door Jur
Dozy schreef:Ik heb ook even de kleur instelling op vivid gehad. Maar dit veroorzaakte bij grote kleurvlakken een vreemd soort ruis.

De foto is genomen in raw, geopend in CS3, mode 8 bit, save as jpeg (kwaliteit 9/12), vervolgens gecropped, save as jpeg (kwaliteit 12/12)
Dat is merkwaardig Dozy, omdat bij NEF-bestanden alleen Capture NX de Beeldinstellingen (Standaard, Neutraal, Levendig, enz.) kan lezen en weergeven. In CS3 zou verandering van beeldinstelling geen verschil moeten uitmaken.

Geplaatst: ma mar 17 2008 7:40 pm
door Dozy
Hm, dan is het inderdaad vreemd. Ik zal vandeweek eens een testtje uitvoeren.

Op de Jpeg is het nog erger in ieder geval:

Afbeelding