Jeetje mensen, daar gaan we nooit uitkomen. Ik hoopte dat er misschien iemand direct iets van herkenning zou hebben, maar met zoeken komen we er niet, denk ik. Het is telkens dezelfde korte "slag", schel, hoog en vooral hard en zonder ook maar de geringste variatie. Het effect op mij is net zo rustgevend als een heimachine op 30 meter.Arthur Mol schreef:Om te zoeken naar wat ik gezien heb kijk ik ook wel eens op DEZE pagina van de vogelbescherming. Misschien zit ie daar tussen.
Ik heb de 34(!) pagina's eens doorgelopen en kom op het volgende: Een Blauwborst misschien? Of een Matkop? Of inderdaad zoals Jeroen beschreef, een (Vuur) Goudhaantje
Ja, bij de vogelbescherming zat ik ook al te kijken. Maar ten eerste staat er maar bij een deel van de getoonde soorten een geluidsvoorbeeld en ten tweede weet ik alleen maar dat het beestje een cm of 10 is, zonder verdere uiterlijke kenmerken.
Dank! Morgen ben ik het grootste deel vd dag weg, maar ik zal overmorgen mijn camera (met 70-300) in de buurt houden.