Bedankt Jur voor je hulp en ik hoop dat dit ook voor jou werkt Riemke. Snel weer beter worden !Jur schreef:Riemke, stel de D2x als volgt in:....
Groet,
ALE
Bedankt Jur voor je hulp en ik hoop dat dit ook voor jou werkt Riemke. Snel weer beter worden !Jur schreef:Riemke, stel de D2x als volgt in:....
Mooie site. Mijn punt blijft eigenlijk hetzelfde. VR heeft gewoon even tijd nodig om te stabiliseren. Druk je met deze methode een tijdje de ontspanknop in en wacht je op stabiel beeld?ALE schreef:Kijk eens * op deze website * voor meer uitleg hoe Nikon's VR precies werkt. Specifiek antwoord op jouw vraag, zie hiervoor het op een na laatste tabblad "Nikons original VR functions" en dan wederom het op een na laatste tabblad "centering prior to exposure". Daar lees je dat Nikon een tweetal algoritmes voor haar VR technologie handteert. Dit geven ze ook mooi grafisch weer.Patrick schreef:Even een vraagje. Ik lees dit al een paar dagen mee. Maar ik vraag me iets af. Als je steeds eerst scherpstelt, en dan een kader kiest zonder nog een knop in te drukken, dan heb je toch tijdens het fotograferen geen VR?
Dat doe je met het AE-L knopje.Nikonijn schreef:Nu wil ik op het scherpstelpunt (meestal het belangrijkste punt) ook nog de lichtmeting vasthouden.
Ik ben ermee aan het experimenteren maar zie door de bomen het bos niet meer. Wie heeft dit al uitgezocht?
Zoals ook op de D300 die je hiervoor hadMarten schreef:Dat doe je met het AE-L knopje.Nikonijn schreef:Nu wil ik op het scherpstelpunt (meestal het belangrijkste punt) ook nog de lichtmeting vasthouden.
Ik ben ermee aan het experimenteren maar zie door de bomen het bos niet meer. Wie heeft dit al uitgezocht?
Af te regelen onder f6
Zie p 338 en 332 van je handleiding.
`Marco schreef:Zoals ook op de D300 die je hiervoor hadMarten schreef:Dat doe je met het AE-L knopje.Nikonijn schreef:Nu wil ik op het scherpstelpunt (meestal het belangrijkste punt) ook nog de lichtmeting vasthouden.
Af te regelen onder f6
Zie p 338 en 332 van je handleiding.