Pagina 5 van 6
Re: Reparatie D90 fout gegaan
Geplaatst: do okt 14 2010 12:22 pm
door Daniël
Hans,
gebruik de zoek functie maar :mrgreen:
Het zijn er hier niet veel. Maar er zijn wel berichten hierover.
Kan ze even niet snel vinden maar ben ze wel af en toe tegen gekomen.
Misschien is mijn conclusie wel te snel. Maar dit met deze camera en de service is niet professioneel. Daar hoef je geen expert voor te zijn.
Re: Reparatie D90 fout gegaan
Geplaatst: do okt 14 2010 1:07 pm
door gongon
Ach, soms maakt het niks uit of je eerst de verkoper benaderd, is wel het slimst maar werkt ook niet altijd. Heb ik een paar jaar terug ook gedaan eerst de fotozaak benaderd die lieten me mooi in de kou staan met een camera die net in mijn bezit was.
Daarna Nikon zelf gebeld en die konden ook niks voor me doen. Dus moest mijn reparatie mooi zelf betalen, hoefde alleen de kosten die de fotozaak aan de reparatie zou hebben niet te betalen, alleen de rekening van Nikon moest ik betalen. Had toen ook een rot gevoel en er flink de balen van, maar ach, na een poosje gaat dat gevoel weer weg en heb je toch plezier met je camera.
Neemt niet weg dat ik wel vind dat Nikon zelf ook wel wat betere service mag verlenen als de zaak waar je je camera of objectiefen koopt je in de kou laat staan.
Maar de TS heeft Wehkamp geeneens de kans gegeven om service te verlenen. En heb weleens gehoord dat de service van Wehkamp heel goed is, maar goed misschien hebben andere wel slechtere ervaringen met Wehkamp. Zoals andere weer goede ervaringen hebben met de zaak waar ik toendertijd mijn camera kocht.
En je rechtsbijstandverzekering inschakelen kan soms pas als het een flink bedrag is, een klein flut bedrag (wat voor een ander heel veel geld kan zijn) zoals 131 euro (zoveel kostte mijn reparatie) daar doen ze geen moeite voor. Onze rechtsbijstandverzekering in ieder geval niet.
Re: Reparatie D90 fout gegaan
Geplaatst: do okt 14 2010 7:18 pm
door Jomar
Wat een dramatisch verhaal zo zeg,
Ik kan mij voorstellen dat wanneer je je eerste camera hebt gekocht , je helemaal baalt dat het allemaal zo loopt,
Als ik mij zelf in jou positie probeer te verplaatsen zou ik ook zeker heel giftig zijn,
Zoals NSP jou benaderd lijkt mij inderdaad niet helemaal juist, en persoonlijk vraag ik mij ook af hoe je in hemelsnaam op de verkeerde wijze met de usb poort om zou moeten gaan?,( indien je deze wel gebruikt zou hebben )
Het klinkt mij toch als een fout in de camera, en lijkt mij stug dat je zelf die kortsluiting kunt maken met normaal gebruik.
Het zou in deze handig zijn om meer energie in het vinden van de oplossing te steken, dan te kijken wie het bedrag gaat betalen.
Maar dat er iets niet klopt aan de camera mag duidelijk zijn denk ik,
Over het Service Point zelf, Ik ben er 1x geweest , slechts om vrij snel na aankoop van mijn camera een hot pixel te laten verwijderen,
Ik dacht ik loop gewoon even binnen, ik woon er om de hoek namelijk.
Ik was eigenlijk helemaal tevreden , en kon er op wachten, en alles netjes uitgevoerd.
Er zullen altijd allerlei verschillende mening komen vanuit verschillende klanten natuurlijk,
de een koopt bij een garage zijn wereld auto, terwijl de ander naar zeggen juist een barrel heeft gekocht,
Kortom , je hoort goede , maar ook slechte dingen.
Wat ik wel hoop is da je er netjes uit kunt komen met ze, en ik ben erg benieuwd hoe het afloopt,
hou ons op de hoogte,
succes

Re: Reparatie D90 fout gegaan
Geplaatst: vr okt 15 2010 4:37 pm
door bvbD90
Ik heb inmiddels bericht gehad van Nikon NL.
Nikon NL. gaat de camera kostenloos vervangen voor een nieuwe Nikon D90. Hieronder de reactie van Nikon zoals ik deze ontvangen heb. Ben erg blij met het besluit van Nikon, kan ik vanavond eindelijk zonder piekeren naar bed
In antwoord op uw mail betreffende het inschakelen van Wehkamp kan ik u vertellen dat volgens de letter van de wet in eerste instantie altijd de verkoper, in dit geval dus inderdaad Wehkamp, de partij is bij wie u zich moet melden in geval van problemen. Uw dealer/verkoper mag u wettelijk gezien ook niet doorsturen naar de leverancier.
Echter, omdat wij de situatie niet Nikon-waardig vinden hebben wij er absoluut geen moeite mee om e.e.a. rechtstreeks met u af te handelen.
Gezien het feit dat u blijft volhouden (en misschien terecht) en wij het tegendeel niet kunnen bewijzen, zijn wij van menig dat wij uw camera, overigens onverplicht, kosteloos gaan vervangen. De D90 is op dit moment wat lastig leverbaar maar u kunt erop vertrouwen dat ik ervoor zorg dat wij aan deze casus de hoogste voorrang en prioriteit geven.
Zodra de camera binnen is zal deze direct naar u doorgestuurd worden. Het Nikon Service Point is volledig op de hoogte.
Wij bieden onze excuses aan voor de Wij hopen dat u door deze reactie weer een enthousiast Nikon fotograaf wordt en wensen u veel plezier met uw nieuwe D90.
Re: Reparatie D90 fout gegaan
Geplaatst: vr okt 15 2010 4:43 pm
door emdeklerk
Ik vind dit werkelijk klasse van Nikon.
Dit hadden ze naar mijn mening niet hoeven doen, dit was echt het pakkie-an van Wehkamp.
Laat niemand nog zeggen dat Nikon NL geen service levert.
emdeklerk
Re: Reparatie D90 fout gegaan
Geplaatst: vr okt 15 2010 4:44 pm
door André
Nou, dat lossen ze dan toch keurig op lijkt mij zo. Jij geen gepieker meer en binnenkort weer lekker foto's maken.
Re: Reparatie D90 fout gegaan
Geplaatst: vr okt 15 2010 4:51 pm
door gongon
Zo dat is goed uitgepakt voor je. Keurig opgelost.
Re: Reparatie D90 fout gegaan
Geplaatst: vr okt 15 2010 5:10 pm
door Wilci
Dat slaapt weer lekker, dacht ik zo. Dit soort gedoe kost je soms een heleboel energie. Maar mooi gebaar van Nikon hoor, complimenten!

Re: Reparatie D90 fout gegaan
Geplaatst: vr okt 15 2010 5:42 pm
door Kroontje
Hallo
Dat is heel netjes van ze om het zo te doen
Wens je verder veel plezier met de nieuwe D90 als deze weer in jouw handen is.
Groet Kroontje
Re: Reparatie D90 fout gegaan
Geplaatst: vr okt 15 2010 5:53 pm
door selcuk
Ik ben blij voor je met deze goede nieuws,na een valse start ga je veel plezier met en aan je camera beleven.
En een hulde aan Nikon voor deze oplossing.
Re: Reparatie D90 fout gegaan
Geplaatst: vr okt 15 2010 5:55 pm
door Jomar
Ik denk niets meer dan lof, voor deze oplossing vanuit NIKON zelf,
Zeker daar ze er absoluut niet verplicht toe zijn, maar het wel gewoon meer dan netjes oplossen en je een nieuwe D90 aanbieden,
Jij ben blij denk ik zo

Re: Reparatie D90 fout gegaan
Geplaatst: vr okt 15 2010 6:27 pm
door gongon
als Nikon nou ook Ivonne met haar D3s even blij maakt.
Re: Reparatie D90 fout gegaan
Geplaatst: vr okt 15 2010 9:27 pm
door D. Haaksma
Gefeliciteerd.
Er zijn er daar kennelijk een paar ontdooid.
Maar daar doen we niet zuur over.
Ik ben blij voor je. Tof.

Re: Reparatie D90 fout gegaan
Geplaatst: za okt 16 2010 1:22 am
door mmuetst
En ze leefden nog lang en gelukkig.
Re: Reparatie D90 fout gegaan
Geplaatst: za okt 16 2010 11:22 am
door Astra-20
Gefeliciteerd! En ook voor Nikon een dikke pluim!
Ik blijf me toch nog een ding afvragen.
Ikzelf gebruik geen cardreader en doe alles met de usb rechtstreeks vanuit het toestel. Hoe kan ik hier nu kortsluiting mee maken?
Al zou ik dit moedwillig willen doen, het stekkertje past er maar op een manier in. Ik zou toch gaag willen weten hoe Nikon denkt dat zoiets zou kunnen gebeuren.
Of zijn er hier technici die dit kunnen verklaren?
Alvast bedankt, Kees