Pagina 5 van 7
Geplaatst: zo okt 28 2007 1:49 am
door mikemix
De 85mm weer even in aktie...

mooie foto
Geplaatst: zo okt 28 2007 7:47 am
door George Fennes
Je hebt er in twee opzichten weer heel wat fraais van gebakken Mike
Even een compliment voor je dochter, leuke fotogenieke meid.
En vind ze het leuk dat haar Pappa haar telkens op de foto zet?
Maar de opname is ook prachtig met portretten is Z/W vaak erg mooi en nu ook weer.
Succes ermee.
Groetjes George

Geplaatst: wo okt 31 2007 2:43 pm
door Hanfo
Met belangstelling heb ik deze draad gelezen, maar is het nu zo dat het objectief gerepareerd is door derden ipv Beverwijk en zonder onderdelen te vervangen?
Geplaatst: wo okt 31 2007 3:13 pm
door luc
Hanfo,
Ik heb het objectief van Mike gerepareerd.
Het is bijna helemaal uit elkaar geweest de oorzaak was dat er simpelweg te weinig ruimte zat op een messing ring waar de binnentubus op draait.
Hoe dit kan ontstaan is mijn ook een raadsel.
Het objectief van Mike verkeerd uiterlijk zowel aan de binnen als buiten zijde in complete nieuwstaat.
De oplossing was echter simpel. De ringen zijn vul ringen van gestapelde dunne laagjes messing 0,2mm dik "in mechanica ook wel bekend als pelplaten" door een laag van de ring te verwijderen creëer je weer ruimte om te kunnen draaien.
Het mooie van heel het verhaal is dat er dus geen onderdeel nodig was om het objectief weer normaal te laten werken maar dat er een onderdeel verwijderd moest worden
Luc.
Geplaatst: wo okt 31 2007 4:01 pm
door Hanfo
Netjes Luc, maar het verbaasd mij dat ze dit bij de service afdeling van Nikon af hebben gedaan als dat er geen onderdelen meer te verkrijgen zijn voor dit objectief. Dat zou dus betekenen dat ze het objectief niet eens uit elkaar hebben gehaald.
Ze veronderstelde dus dat ze bij een eventuele reparatie onderdelen nodig zouden hebben. Ik vind dit gewoon slordig en getuigen van weinig vakmanschap en liefde voor het product.
Maar ja, service en betrouwbaarheid leggen het af tegen efficiency en effectiviteit...helaas!
Geplaatst: wo okt 31 2007 4:25 pm
door luc
Hanfo,
Ik ben van mening dat ze het objectief wel open hebben gemaakt er zat namelijk aan de binnenzijde een schroef die volledig rond was gedraaid. De schroef was daardoor niet meer normaal los te krijgen. Ik heb toen aan Mike gevraagd of het objectief eerder ter reparatie ergens was aangeboden en dat was dus niet het geval alleen in Beverwijk.
Ik ben bang dat de reparatie poging bij het door draaien van die schroef is gestrand.
lief zijn voor die gasten daar
Geplaatst: wo okt 31 2007 4:39 pm
door George Fennes
Ik denk dat Sevice Point Beverwijk een afweging heb moeten maken, wat de eventuele kosten zouden worden en welke onderdelen er vervangen zouden moeten worden.
Als het sterke vermoeden bestaat dat er een onderdeel vervangen moet worden en met het demonteren van het objectief zit het al tegen gezien de dolgedraaide schroef.
Dan kan met besluiten om de operatie verder stop te zetten, gewoon vanwege de kosten en het vermoedelijk toch niet voorhande zijn van een dezbetreffend onderdeel.
Als er bij een oud objectief een rekening komt van 4 of 500 euro, zou de keus kunnen zijn. dan koop ik liever een nieuwe.
Dus ik zou niet te hard oordelen over de jongens in Beverwijk
Groetjes George

Geplaatst: wo okt 31 2007 7:53 pm
door mikemix
Dat zie je verkeerd George,
Mijn objectief vertoonde een mechanisch probleem, maar werd afgedaan als zijnde dat het een technisch probleem had, wat niet meer vervangen kon worden (na onderzoek).
Het feit dat ze een schroef doldraaien en dit mij niet vermelden vind ik op zijn minst kwalijk te noemen, temeer omdat je dan een pracht van een objectief dan doodleuk in de prullenbak kan deponeren. Dit was aan de buiten kant niet zichtbaar (hij was weer keurig in elkaar gezet).
De eerder vertoonde foto's hierboven hadden dan ook wel degelijk een cynische ondertoon.
Ik had nog niet eerder ervaring met een Nikon servicepunt, ben heel zuinig op mijn spullen (F3, F4, F5 zijn nog nooit geserviced, alledrie nieuw gekocht en werken nog steeds als nieuw) het vertrouwen zal er op deze manier zeker niet beter op worden.
Het forum is een goudmijn met mensen als Luc die WEL de beleving van het merk op juiste waarde weten in te schatten.
Chapeau!
Dus voor mij gaat de koude douche naar Nikon service point Beverwijk, bah!
perfect gelukt
Geplaatst: wo okt 31 2007 8:19 pm
door George Fennes
Mike schreef:
Code: Selecteer alles
Dus voor mij gaat de koude douche naar Nikon service point Beverwijk, bah!
Ik kan me heel goed voorstellen dat je op zijn zachtst gezegd wel een beetje teleurgesteld bent.
Maar het zijn daar ook mensen en mensen kunnen fouten maken, dat wordt wel bewezen door jouw ervaring.
Maar het is natuurlijk niet juist om alles gelijk met een zwarte bril te bezien.
Heb je die jongens daar in Beverwijk het uiteindelijke resultaat verteld.
Ben benieuwd naar hun reactie.
Ik weet dat diverse medewerkers van Beverwijk meelezen op het forum, dus ze zullen deze discussie zeker gevolgd hebben
Gelukkig dat Luc het wel heeft kunnen fixen.
Zelf begin ik er niet aan om een objectief uit elkaar te gooien, ik heb er bewondering voor dat Luc het wel kan
Maar fijn dat jij weer de mooiste plaatjes van de wereld kan schieten.
Succes er mee en verras ons maar weer eens met die mooie platen van je dochter.
Groetjes George

Geplaatst: wo okt 31 2007 8:29 pm
door mikemix
Hanfo schreef:Netjes Luc, maar het verbaasd mij dat ze dit bij de service afdeling van Nikon af hebben gedaan als dat er geen onderdelen meer te verkrijgen zijn voor dit objectief. Dat zou dus betekenen dat ze het objectief niet eens uit elkaar hebben gehaald.
Ze veronderstelde dus dat ze bij een eventuele reparatie onderdelen nodig zouden hebben. Ik vind dit gewoon slordig en getuigen van weinig vakmanschap en liefde voor het product.
Maar ja, service en betrouwbaarheid leggen het af tegen efficiency en effectiviteit...helaas!
Klopt helaas als een bus.
Vooral toen Luc mij meldde dat een schroef dol was gedraaid, te gek voor woorden eigenlijk.
Mag toch aannemen dat je als geautoriseerd Nikon service centre het juiste gereedschap gebruikt.
Re: perfect gelukt
Geplaatst: wo okt 31 2007 8:38 pm
door mikemix
George Fennes schreef:Mike schreef:
Code: Selecteer alles
Dus voor mij gaat de koude douche naar Nikon service point Beverwijk, bah!
Ik kan me heel goed voorstellen dat je op zijn zachtst gezegd wel een beetje teleurgesteld bent.
Maar het zijn daar ook mensen en mensen kunnen fouten maken, dat wordt wel bewezen door jouw ervaring.
Maar het is natuurlijk niet juist om alles gelijk met een zwarte bril te bezien.
Heb je die jongens daar in Beverwijk het uiteindelijke resultaat verteld.
Ben benieuwd naar hun reactie.
Ik weet dat diverse medewerkers van Beverwijk meelezen op het forum, dus ze zullen deze discussie zeker gevolgd hebben
Gelukkig dat Luc het wel heeft kunnen fixen.
Zelf begin ik er niet aan om een objectief uit elkaar te gooien, ik heb er bewondering voor dat Luc het wel kan
Maar fijn dat jij weer de mooiste plaatjes van de wereld kan schieten.
Succes er mee en verras ons maar weer eens met die mooie platen van je dochter.
Groetjes George

Nee, dat ben ik niet met je eens George.
Tuurlijk waar mensen zijn worden fouten gemaakt MAAR,
ik vind dit niet met een zwarte bril vergelijken, wat ik niet juist vind is dat mij nooit is verteld dat er een schroef is dolgedraaid.
Ik schets het even ongeveer voor:
Ik bied de lens aan, de lens wordt opengemaakt, er wordt een schroef stuk gedraaid waardoor de reparatie niet kan plaats vinden, de lens wordt ongerepareerd weer in elkaar gezet en er is niks te zien van die schroef,
ik wordt ingeseind dat ik de lens ongerepareerd kan ophalen, ik sta bij de balie en vraag wat het probleem is, krijg als antwoord dat er een onderdeel stuk is wat niet meer wordt gefabriceerd.
U kunt eventueel de lens hier achterlaten....nee die is niks meer waard.
Dit heet jokkebrokken George.
Niks zwarte brillen politiek.
Ik zit zelf in de verkoop en één ding is wat ik meteen heb geleerd:
Altijd eerlijk zijn, het komt vroeg of laat altijd uit.
Daar ga je Beverwijk.
Geplaatst: wo okt 31 2007 8:45 pm
door mikemix
Oja, en nog wat,
Als Beverwijk dan mee leest dan zou ik flink vinden als ik een pb-tje krijg.
Ik heb niks uit te leggen zij des te meer.
Ik ben toch echt een trouwe Nikon gebruiker door de jaren heen, heb jaren professioneel geschoten en moest vroeger niks van dat arrogante cluppie hebben wat Inca heette (echt, de honden lusten er geen brood van) dan zou je toch zeggen dat je wat geleerd hebt....!?
Idd, ik ben echt boos.
De lijnen staan open....
Geplaatst: wo okt 31 2007 9:10 pm
door GdP
mikemix schreef:Oja, en nog wat,
Als Beverwijk dan mee leest dan zou ik flink vinden als ik een pb-tje krijg.
Ik heb niks uit te leggen zij des te meer.
Ik ben toch echt een trouwe Nikon gebruiker door de jaren heen, heb jaren professioneel geschoten en moest vroeger niks van dat arrogante cluppie hebben wat Inca heette (echt, de honden lusten er geen brood van) dan zou je toch zeggen dat je wat geleerd hebt....!?
Idd, ik ben echt boos.
De lijnen staan open....
Ik denk dat ze gaan proberen je weer blij te maken.
Volgens mij krijg je hier gewoon een Nikon AF-S 85mm f/1.4 D ED G objectief voor. :mrgreen:
Geplaatst: wo okt 31 2007 9:14 pm
door mikemix
Zou het op prijs stellen als ik een mailtje kreeg.
Niet voor mij, maar voor de geloofwaardigheid van hun zelf.
Geplaatst: wo okt 31 2007 10:16 pm
door Hanfo
Ik moet je eerlijk bekennen dat mijn ervaring met Beverwijk niet zo best is.
Tot 3 keer toe hetzelfde euvel gehad aan mijn Nikon F4. Bij de laatste keer heb ik besloten deze naar een onafhankelijk reparateur te sturen.
Deze heeft de camera onderzocht en gerepareerd, maar bij het openmaken van de camera moest hij concluderen dat de camera nooit open was geweest.
Waarschijnlijk onder luchtdruk schoongespoten???
Overigens was de diafragma overbrenging kapot en dit kwam door verhard vet tussen de tandwielen. Lucht spuiten was een manier om dit tijdelijk op te lossen. Dat kostte mij wel telkens een rib uit mijn lijf dat 'even doorspuiten'. Vandaar dat mijn vertrouwen in Beverwijk dramatisch laag is.