Zaterdag 27 april 2013- Cursus Nikon Capture NX2
-
Onlinehenkk
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Zaterdag 27 april 2013- Cursus Nikon Capture NX2
Heel veel lof voor Gerrit! zelden heb ik zoveel geleerd in zo korte tijd. Mijn foto''s gaan ervan profiteren!
Groet, Henk
Groet, Henk
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1? Of iets analoogs zoals F4S of FA?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
-
- Forumlid
Beste Gerrit,
Na een leerzame en gezellige dag waarbij een duidelijke uiteenzetting van de leerstof en pauzes/lunch goed op elkaar waren afgestemd, weer veilig op de thuisbasis teruggekeerd. Nu maar oefenen.
Nogmaals bedankt.
Na een leerzame en gezellige dag waarbij een duidelijke uiteenzetting van de leerstof en pauzes/lunch goed op elkaar waren afgestemd, weer veilig op de thuisbasis teruggekeerd. Nu maar oefenen.
Nogmaals bedankt.
Met vriendelijke groet,
Huub.
Huub.
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
Hallo,
Het was een leerzame dag, bedankt Gerrit.
Groet Monique.
Het was een leerzame dag, bedankt Gerrit.
Groet Monique.
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Topdag, veel geleerd, en de dag was goed verzorgd.
Dank Gerrit.
Dank Gerrit.
- Brenzef
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Gerrit??henkk schreef:Heel veel lof voor Gerrit! zelden heb ik zoveel geleerd in zo korte tijd. Mijn foto''s gaan ervan profiteren!
Groet, Henk
- Cookie1397
- Clublid
Hartelijk dank voor deze leerzame dag Gerrit, heb er veel van opgestoken. Zal van nu af aan cnx vaker gaan gebruiken 

Nikon Z Z & de maskers
- Martin
- Regiocoördinator
Goede voorbereiding vooraf (dikke CNX2 cursusmap) + duidelijke uitleg door Gerrit + lekkere lunch.
Waren alle cursussen maar zo!
Fijne dag, hoop opgestoken!
Bedankt Gerrit
Martin
Waren alle cursussen maar zo!
Fijne dag, hoop opgestoken!
Bedankt Gerrit
Martin
- aquarius
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Gerrit, ook namens Annet, hartelijk bedankt voor de leerzame dag. Wij hebben veel opgestoken. Alles was goed geregeld en de lunch heeft goed gesmaakt.
Vriendelijke groeten,
Annet en Bennie
Vriendelijke groeten,
Annet en Bennie
Het verschil tussen onkruid en een bloem is een oordeel.
D3 D4S en nog wat materiaal voor mijn lensdoekjes.
D3 D4S en nog wat materiaal voor mijn lensdoekjes.
Veel dank voor de lovende woorden.
Achteraf is het mij niet meegevallen met zo weinig mankracht deze dag te organiseren. Maar terug kijkend moet ik zeggen dat ik deze dag heb ervaren als heel plezierig. Zo met z’n allen, en niet te vergeten met Hennie onze fotograaf, is het een reuze gezellige ontspannen dag geworden. Waar jullie als deelnemers een zeer belangrijke rol in hebben gespeeld.
Door alle problemen met de brug naar Krimpen aan de IJssel zijn er helaas een aantal wat later binnen gekomen. Problemen die niet echt normaal zijn voor de vroege zaterdagmorgen!
Maar uiteindelijk was toch iedereen er. Maar toch ontbrak er nog één aan!
Via een email heeft deze mij echter bericht dat hij door ziekte is verhindert. Ik hoop dat het snel beter met hem gaat.
Hennie zal zijn best doen de foto’s die hij heeft gemaakt zo snel mogelijk, bewerkt, mij toe te sturen. Ik hoop ze dan ook de komende week op het forum te zetten.
De filter software die ik heb gebruikt, wat niet echt de bedoeling was maar bleek in één voorbeeld voor te komen, betreft Color Efex Pro 3.0 van Nik Software.
Toch kijk ik met enige teleurstelling terug op deze dag. Ik heb met vele mensen gesproken, maar je had met veel meer even willen spreken. Maar dat is nu eenmaal het nadeel als je ineens zoveel interessante mensen ontmoet en je moet ook nog eens een cursus geven.
Gerrit
Achteraf is het mij niet meegevallen met zo weinig mankracht deze dag te organiseren. Maar terug kijkend moet ik zeggen dat ik deze dag heb ervaren als heel plezierig. Zo met z’n allen, en niet te vergeten met Hennie onze fotograaf, is het een reuze gezellige ontspannen dag geworden. Waar jullie als deelnemers een zeer belangrijke rol in hebben gespeeld.
Door alle problemen met de brug naar Krimpen aan de IJssel zijn er helaas een aantal wat later binnen gekomen. Problemen die niet echt normaal zijn voor de vroege zaterdagmorgen!
Maar uiteindelijk was toch iedereen er. Maar toch ontbrak er nog één aan!
Via een email heeft deze mij echter bericht dat hij door ziekte is verhindert. Ik hoop dat het snel beter met hem gaat.
Hennie zal zijn best doen de foto’s die hij heeft gemaakt zo snel mogelijk, bewerkt, mij toe te sturen. Ik hoop ze dan ook de komende week op het forum te zetten.
De filter software die ik heb gebruikt, wat niet echt de bedoeling was maar bleek in één voorbeeld voor te komen, betreft Color Efex Pro 3.0 van Nik Software.
Toch kijk ik met enige teleurstelling terug op deze dag. Ik heb met vele mensen gesproken, maar je had met veel meer even willen spreken. Maar dat is nu eenmaal het nadeel als je ineens zoveel interessante mensen ontmoet en je moet ook nog eens een cursus geven.
Gerrit
Tja Brenzef. Leuk je hier weer eens tegen te komen. Al enige tijd volg ik je, in het bijzonder bekijk ik je avatar, je wordt er niet knapper op!Brenzef schreef:Gerrit??henkk schreef:Heel veel lof voor Gerrit! zelden heb ik zoveel geleerd in zo korte tijd. Mijn foto''s gaan ervan profiteren!
Groet, Henk

- Martin
- Regiocoördinator
Voor zoveel moed moet je respect hebben!GdP schreef:
Het was mij een eer om in het hol van de leeuw van Nikon
met een Canon te mogen schieten.
Vriendelijke groeten
Hennie Baks
We hebben je dus maar laten gaan..........

...............en hij is zonder kleerscheuren thuis gekomen. 

- Cookie1397
- Clublid
Vanzelfsprekend, hij moet tenslotte rond bazuinen hoe aardig en beleeft die nikonians toch wel zijnGdP schreef:...............en hij is zonder kleerscheuren thuis gekomen.

Nikon Z Z & de maskers
Die rare fout in Capture NX2, het niet willen opstarten van de kleurkiezer, heeft mij eerder parten gespeeld. Ik heb die fout opgelost door gebruik te maken van een update. Maar we hebben gezien dat deze toch weer terug is gekomen.
Ik heb het nu opgelost door Capture volledig te verwijderen van de harddisk en opnieuw te installeren. Het probleem is hiermee weg, maar tevens heb ik de indruk dat Capture NX2 ook stabieler is geworden. En lijkt ook sneller te zijn geworden.
Het is duidelijk geen voordeel om maar steeds update over update op Capture NX2 los te laten.
Ik heb het nu opgelost door Capture volledig te verwijderen van de harddisk en opnieuw te installeren. Het probleem is hiermee weg, maar tevens heb ik de indruk dat Capture NX2 ook stabieler is geworden. En lijkt ook sneller te zijn geworden.
Het is duidelijk geen voordeel om maar steeds update over update op Capture NX2 los te laten.