Pagina 5 van 8

Geplaatst: do mar 13 2008 5:59 pm
door JOEB
@focus2
@alfredo

Warme en koude douche als sticky topic lijkt me een goed plan. :!:
gr
JOEB

strak plan

Geplaatst: do mar 13 2008 6:14 pm
door George Fennes
Niets mis mee JOEB, daar werk ik aan mee :lol:

Groetjes George :D

Geplaatst: do mar 13 2008 6:18 pm
door Marianne van Versendaal
Tijd voor een grapje, anders gaan we toch gewoon naar de fotozaak Pietersen in Luilekkerland.
:D
Groet Marianne.

Geplaatst: do mar 13 2008 6:22 pm
door CorH
Marianne van Versendaal

Sorry maar met fotozaak Pietersen in Luilekkerland heb ik niet zulke geweldige ervaring ..........

Geplaatst: do mar 13 2008 6:31 pm
door Marianne van Versendaal
Leuk toch, ja gedachten en ervaringen uitwisselen is niks mis mee, als het maar niet ontaard in drammen en zeuren zeggen we in Twente ik heb namelijk daar ook gewoond.
Ondanks wat verwikkelingen vindt ik dit toch een leerzaam topic.
En ben weer volledig géinformeerd, bedankt voor jullie meningen.
:D
Mvg Marianne.

Geplaatst: do mar 13 2008 8:10 pm
door Vledder
Nikon schreef:Hoe is het mogelijk dat ik de indruk krijg dat Marianne van versendaal een erg goede link met konijn heeft. Of is dit een medewerker van konijn die zich voordoet als Marinanne van Versendaal???
Jij werkt vermoedelijk bij een concurent van Knijn ? :shock:

Ik ben het wel met Marianne eens. Diegene die apparatuur inruilt bij een fotozaak wil de hoofdprijs, de fotozaak wil gewoon zijn reguliere marge houden en dat gaat nu even niet samen. Gewoon je rommel via marktplaats o.i.d. verkopen. Dat weet toch heel fotoland zo langzamerhand wel eens ?

Geplaatst: do mar 13 2008 11:23 pm
door GdP
Dit zijn altijd van die onderwerpen waar ik mij mateloos aan erger. Heeft men naar hun idee een negatieve ervaring opgedaan in een winkel van een bedrijf, dan vervolgens wordt z’n bedrijf aan de schandpaal genageld.
Ik lees hier zelfs het uitdelen van een warme of een koude douche, als verwijzing naar bepaalde TV-programma’s.

Het lijkt mij dat als je een bepaalde negatieve ervaring hebt opgedaan in een winkel dat je voordat je deze ervaring op internet zet, dat je eerst de tegenpartij de gelegenheid geeft zijn kant van de zaak toe te lichten. En dat je dan ook zijn reactie plaatst naast je klacht.

Bij het ontbreken van een reactie van de tegenpartij, en toch je klacht op internet zetten valt bij mij onder achterbaks gezeur. Je hebt bij de koop onvoldoende tegen gas gegeven aan de verkoper, wat je dwars zit, en probeert via, in dit geval ons forum, je gram te halen.

De komende zondag is er een ledenvergadering. Helaas kan ik niet aanwezig zijn. Maar ik zal er voor zorgen dat er in de rondvraag hier over gesproken wordt. Persoonlijk ben ik van mening dat dit soort onderwerpen niet op ons forum thuis horen. En ze zullen dan ook direct verwijdert moeten worden.

Geplaatst: do mar 13 2008 11:47 pm
door Focus2
beste heer gerrit,

dan hoop ik dus dat u geen meerderheid weet te vergaren.
een ervarings 'beoordeling topic' lijkt mij belangrijk voor consumenten.
gelukkig bestaan er veel foto winkels/en internet handelaren en daar zijn zeer goede ,
maar helaas ook erg slechte in.
deze info delen komt mij nog steeds als belangrijk voor.

het vervolg zou moeten zijn- welke critera moeten worden gehanteerd?
welke items vinden wij belangrijk?
op welke punten scoort uw leverancier juist heel goed of juist het tegenovergestelde.

voorzetje:

-assortiment merken-artikelen
-voorraad
-reparatie/service afdeling
-communicatie
-advisering -kennis van de spullen
-levering snelheid/verpakking
-probleemoplossend
-prijs
-klantenkaart-klantenbinding
-inruil
-financiering

wie meer?

Geplaatst: vr mar 14 2008 9:29 am
door JOEB
@GdP
Ik me voorstellen dat u als computerleverancier deze transparantie niet op prijs stelt :lol: :lol:
Maar toch... welkom in de wereld van het internet :?
De twee winkels waar ik nu via internet m'n spullen hebben gekocht vroegen beide direct om een reactie over hoe de verkoop was gegaan, de ene via hun eigen site de andere vroeg om op een openbaar veel gelezen forum een vragenlijstje in te vullen.


U mag zich natuurlijk ergeren dat deden ze ook toen de eerste stoomlocomotief ging rijden... toen de eerste tv uitzending kwam... toen de eerste digitale slr's niet ff waren...

Gelukkig is onze vereniging democratisch, ik kan helaas zondag ook niet maar wellicht ontmoeten we elkaar toch eens om dit van mensch tot mensch te bespreken :wink:

Ik merk aan uw taalgebruik dat het u echt dwars zit :roll:

Gr
JOEB

Geplaatst: vr mar 14 2008 9:49 am
door De Put
Ik ben moderator op een van de grotere fora m.b.t. cichliden (vissen) in Nederland en op ons forum is er een plaats waar handelaren welkom zijn en hun commerciële berichten kunnen plaatsen. Daarnaast is er de mogelijkheid om ervaringen met handelaren en winkeliers te delen. Dit gaat al jaren goed en in goede harmonie met de handel al levert het voor ons als beheer soms wel wat extra werk op en voor de handel extra business.
Ik vind dat een merk-gebonden forum als dit juist in een dergelijke functionaliteit MOET voorzien.

Groeten,
Remco

Geplaatst: vr mar 14 2008 9:56 am
door CorH
Helemaal mee eens Remco.

Prijsinformatie zou ook handig kunnen zijn.
Misschien gezamelijk inkopen?

Geplaatst: vr mar 14 2008 10:55 am
door Robin
GdP schreef:Bij het ontbreken van een reactie van de tegenpartij, en toch je klacht op internet zetten valt bij mij onder achterbaks gezeur.
Ongeacht de soort branche, zal er veelal geen response gegeven worden als het om negatieve berichtgeving gaat. Moeten we dan stoppen met het aanboren van andere kanalen ??

Moeten consumenten programma's die regelmatig zeggen "Firma x was niet beschikbaar voor commentaar" dit item niet meer uitzenden ??

Zou raar zijn in mijn optiek als dit soort berichten verwijderd gaan worden omdat er geen response is van de tegenpartij.

Waar trek je de grens ??

Als mensen hier negatieve ervaringen hebben met camera x of objectief y gaan we toch ook geen reactie vragen aan Nikor of Tokina ??

Ik erger me persoonlijk groen en geel aan de ruisvorming die mijn D70s geeft in vooral het blauwe gebied. >> Deleten, geen response van Nikon ??

Ik vind van niet. Ook de posting van JOEB vind ik niet storend. Hij zegt altijd dik tevreden te zijn geweest met hun service en beschrijft een vervelend incident. Dit kan in elke winkel gebeuren ongeacht hoe goed de service is. Zou wat wezen als we dit niet kunnen posten omdat de winkel niet hun kant van het verhaal kan OF WIL doen. Heb hier zat mensen zien posten dat ze wel uitermate tevreden zijn met FK. Is aan de lezer zelf om een oordeel te vellen.


Just my thoughts

Geplaatst: za mar 15 2008 12:24 am
door rik6230
Ik vind de reakties van o.m. Marianne en Gerrit iets uit de vijftiger jaren. Anno 2008 hoef je als consument niet als bedelaar behandeld te worden. Ook niet op een drukke zaterdagmiddag. Als je heden ten dage je zuur verdiende geld uit wilt geven hoort daar maximale service tegenover te staan. Ten allen tijde. Zo niet, gaat het bedrijf aan de schandpaal en kies je een andere leverancier. Er zijn tenslotte legio alternatieven.
Met de prijzen kunnen de bedrijven het verschil niet meer maken, wel met de klantgerichtheid. Bedrijven zijn zich daar ook terdege van bewust. (ook Konijnenberg mag ik hopen ) . Dat waren ze echter nooit geweest als we met zijn allen de strategie van o.m Marianne en Gerrit hadden gevolgd.

Geplaatst: za mar 15 2008 1:09 am
door Marco
Focus2 schreef:beste heer gerrit,

dan hoop ik dus dat u geen meerderheid weet te vergaren.
een ervarings 'beoordeling topic' lijkt mij belangrijk voor consumenten.
gelukkig bestaan er veel foto winkels/en internet handelaren en daar zijn zeer goede ,
maar helaas ook erg slechte in.
deze info delen komt mij nog steeds als belangrijk voor.

het vervolg zou moeten zijn- welke critera moeten worden gehanteerd?
welke items vinden wij belangrijk?
op welke punten scoort uw leverancier juist heel goed of juist het tegenovergestelde.

voorzetje:

-assortiment merken-artikelen
-voorraad
-reparatie/service afdeling
-communicatie
-advisering -kennis van de spullen
-levering snelheid/verpakking
-probleemoplossend
-prijs
-klantenkaart-klantenbinding
-inruil
-financiering

wie meer?
Je werkt dagelijks met een inkoopmatrix?
........ en dan heb ik het nog niet over die van Kraljic :shock:

Geplaatst: za mar 15 2008 1:09 am
door GdP
rik6230 schreef:Ik vind de reakties van o.m. Marianne en Gerrit iets uit de vijftiger jaren. Anno 2008 hoef je als consument niet als bedelaar behandeld te worden. Ook niet op een drukke zaterdagmiddag. Als je heden ten dage je zuur verdiende geld uit wilt geven hoort daar maximale service tegenover te staan. Ten allen tijde. Zo niet, gaat het bedrijf aan de schandpaal en kies je een andere leverancier. Er zijn tenslotte legio alternatieven.
Met de prijzen kunnen de bedrijven het verschil niet meer maken, wel met de klantgerichtheid. Bedrijven zijn zich daar ook terdege van bewust. (ook Konijnenberg mag ik hopen ) . Dat waren ze echter nooit geweest als we met zijn allen de strategie van o.m Marianne en Gerrit hadden gevolgd.
Wel erg kort door de bocht. Consumenten zijn nooit bedelaars geweest!

Bovendien hadden we het niet over de service van Konijnenberg.


Met fatsoen is niets mis mee. Ook niet in 2008!