Vogels [verzamel]
- pietje-nukem
- Forumlid
Re: vogels, welke leven er in jullie tuin ? ofzo..(verzamel)
Edwin, ik vind e'm schitterend
Nou, van mij ook de groeten
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
inderdaad een vrouwtje edwin , mannetje heeft een grijze kop en een dikke zwarte staartband.
kan de foto niet goed beoordelen want mijn monitor is kapot en gebruik momenteel een geleende monitor die ook niet meer zo fris is.
groet ruud
kan de foto niet goed beoordelen want mijn monitor is kapot en gebruik momenteel een geleende monitor die ook niet meer zo fris is.
groet ruud
edwin73 schreef:
Vrouwtjes torenvalk... (denk ik)
Ook niet echt in mijn achtertuin(kabel is van stoeltjeslift), maar leek me toch leuk om te laten zien.
Alleen de achtergrond had ik helaas niet voor het uitkiezen, en nogal moeten uitvergroten, kon echt niet dichterbij...
Prachtige foto en compositie met de staalkabel/schuine streepjes en positie van de vogel (en de achtergrond mag er ook zijn)

:1
:2 bij deze vijftien stuks, inclusief moeder eend, het gaat hier om het totaal overzicht, niet de foto kwaliteit,
die is bij de laatste nou niet echt bijzonder...
hoor ik ineens een hoop gepiep achter in mijn tuin, zie ik maar liefst vijftien (op de foto) van deze donsjes op straat.
Dit is er eentje van, moeder eend had het er maar druk mee.
Ze kwamen gewoon naar me toe, soms te dichtbij voor de 300 mm om nog netjes te kaderen, deze was wat verder af, en achteraf uitvergroot.
gauw wat brood gevoerd, vlug, vlug camera, en klikken maar...
achteraf had ik beter mijn statief kunnen gebruiken, aangezien het regende, en het vrij donker was.
Of anders misschien de flitser erop maar dan hadden ze waarschijnlijk de schrik van hun leven gekregen.
daarbij nog twee katten, die zaten te loeren op een humane manier verwijderd, met een plons water, anders hadden ze er zeker een paar gegrepen.
groeten;edwin.
Laatst gewijzigd door edwin73 op do sep 17 2009 8:52 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
BTW geen foto zichtbaar. Ben wel benieuwdedwin73 schreef:
hoor ik ineens een hoop gepiep achter in mijn tuin, zie ik maar liefst zes-tien!!! van deze donsjes op straat.
Dit is er eentje van, moeder eend had het er maar druk mee.
Ze kwamen gewoon naar me toe, soms te dichtbij voor de 300 mm om nog netjes te kaderen, deze was wat verder af, en achteraf uitvergroot.
gauw wat brood gevoerd, vlug, vlug camera, en klikken maar... ik heb er nog veel meer, ook nog met moeders er op, alle bij elkaar.
achteraf had ik beter mijn statief kunnen gebruiken, aangezien het regende, en het vrij donker was.
Of anders misschien de flitser erop maar dan hadden ze waarschijnlijk de schrik van hun leven gekregen.
daarbij nog twee katten, die zaten te loeren op een humane manier verwijderd, met een plons water, anders hadden ze er zeker een paar gegrepen.
groeten;edwin.

Groet Patrick
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Foto zichtbaar gemaakt door "s912" te verander in "s800"...
Leuke foto trouwens.
Leuke foto trouwens.
ach wat een schatje Edwin
Het blijven uiterst moeilijke vogels om te fotograferen die raven/kraaien/roeken/Kauwen, te slim en te zwart...toch maar gemaakt..Vanuit de auto steunend op het raampje

Met kleine stapjes worden de vogelfoto's beter en de stevigheid van de recent verworven gitzo was een grote stap voorwaarts..
1.
2.
1.

2.

- Jaco1
- Forumlid
Leuk! een beetje leven in het vogel draadje
. Dat valkje staat er mooi strak op zeg. Arno, ik krijg de indruk dat F5.6(wijd open?) erg soft is, bij die kraai ook. Dat musje is mooi bij een kleiner diafragma met een sluitertijd van 1/200! bij die drukke vogeltjes.
Lekker vrij vandaag en heerlijk erop uit geweest. Was vanavond nog op de punt van de Kwade Hoek en was bezig met een Grutto tot ik even opkeek en een inktzwarte lucht en een muur van water aan zag komen, ik heb ik even op een lopen gezet zeg door zacht zand, was net voor de bui bij de auto. Heb ook nog een Visarend gezien maar die was te ver weg.
Een kleine greep.
Middelste zaagbek

80-400 op 400mm 1/1000 F8 ISO320
Grutto

80-400 op 400mm 1/1000 F6.3 ISO400
Drieteen strandlopertje

Je waaide haast van het strand dus ik heb gekozen voor wat hogere sluitertijden ipv een wat kleiner diafragma.

Lekker vrij vandaag en heerlijk erop uit geweest. Was vanavond nog op de punt van de Kwade Hoek en was bezig met een Grutto tot ik even opkeek en een inktzwarte lucht en een muur van water aan zag komen, ik heb ik even op een lopen gezet zeg door zacht zand, was net voor de bui bij de auto. Heb ook nog een Visarend gezien maar die was te ver weg.
Een kleine greep.
Middelste zaagbek

80-400 op 400mm 1/1000 F8 ISO320
Grutto

Drieteen strandlopertje

Je waaide haast van het strand dus ik heb gekozen voor wat hogere sluitertijden ipv een wat kleiner diafragma.
Erg mooi jaco je ziet je groeien !! super die compo en licht.
NAS Buikpijn
- PeterG
- Forumlid
- Contacteer:
Dodaars met jongen.

Peter

Peter
-
- Forumlid
oh oh jaco dit gaat helemaal mis met je , je bent verslaafd aan vogels en dat gaat je veel geld kosten in de toekomst
zit momenteel nog op mijn geleende flutscherm te kijken maar die middelste zaagbek staat er zeker niet verkeerd op.
groet ruud

zit momenteel nog op mijn geleende flutscherm te kijken maar die middelste zaagbek staat er zeker niet verkeerd op.
groet ruud
- Jaco1
- Forumlid
Bedankt Nicole, ik weet het Ruud, ik ben ernstig verslaafd aan vogels maar ook aan de natuur en de rust ervan. Dat het geld gaat kosten in de toekomst weet ik, ben al sparende...
Nog eentje dan van vorige week
, binnenkort zie je ze niet meer. Ze zijn al behoorlijk opgewonden voor de grote reis.

80-400 op 400mm F5.6 1/320 ISO500
Groet Jaco
Nog eentje dan van vorige week

80-400 op 400mm F5.6 1/320 ISO500
Groet Jaco
- Rob Smit
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Helaas niet in mijn achtertuin;
Chili arend

1/800
f5.6
400mm
iso 640
+0.3
Oehoe

1/400
f5.6
370mm
iso 640