Nikon D700 gerucht

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties
MartijnM
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door MartijnM » wo jun 25 2008 10:27 pm

Bij mij wel hoor... :lol:

Afbeelding

Mvg,
Martijn
Buy film, not megapixels...

Eeuw
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Eeuw » wo jun 25 2008 10:30 pm

Wauw!
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.

a90
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door a90 » wo jun 25 2008 11:00 pm

mikemix schreef:1992....is alweer 16 jaar geleden. Poosje terug hoor.
1992, mooi jaar, kwam Windows 3.1 uit..... Sommige zaken zijn na 16 jaar echt heel oud hoor :)
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

Marten
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Marten » wo jun 25 2008 11:08 pm

a90 schreef:1992, mooi jaar, kwam Windows 3.1 uit..... Sommige zaken zijn na 16 jaar echt heel oud hoor :)
Ja dat was toch ook maar niks, win 3.1. Nee dan DOS, toen WIST je tenminste wat je deed. Geen toeters en bellen, net als bij de Nikkormat.

mikemix

Bericht door mikemix » wo jun 25 2008 11:10 pm

Die F90 kon je "revolutionair" met een Sharp organizer "programmeren".

Afbeelding

emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Bericht door emdeklerk » wo jun 25 2008 11:15 pm

Tja, Marten, ooit bezat ik achtereenvolgens een ID-19B en een DS-21 Pallas. Maar die waren toch echt van vóór de cassettebandjes, geloof ik.
Moet er niet aan denken in een DS niet van de rust van het interieur te kunnen genieten - dus ik heb eigenlijk zelfs nooit autoradio's gehad.

a90: Windows is sowieso altijd al verouderd geweest bij uitkomen, dus dat telt niet.
Doe maar Apple.

En Rebyte: leuk, zo'n auto-pick up. Je ziet ze nog wel eens op klassiekerbeurzen in Amerikaanse chroombakken - gespoten in afgrijselijke fondantkleuren en met doorlopende voorbanken. Laatst nog in Essen op de Techno Classica. Ieder zijn meug?

Pasemi: je zou wel eens gelijk kunnen hebben! Veel CD's klinken ook nergens naar. Ik heb een periode lang veel opnamen die ik op LP had opnieuw als CD gekocht. Het is gewoon niet hetzelfde.
Veel mensen horen het verschil niet, dus dat is dan weer een overeenkomst met de aanwezigheid van een diafragmaring voor velen.

Groet allemaal, E.M. de Klerk

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » wo jun 25 2008 11:23 pm

Heren, ik geloof dat we onderhand wel erg afdwalen van het onderwerp van dit draadje...
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Bericht door emdeklerk » wo jun 25 2008 11:30 pm

Sorry Patrick, ik liet me even meeslepen. Maar ik ben met de diafragmaring in mijn laatste alinea toch wel weer een klein beetje "on-topic" geraakt?

Anders start ik wel een "Poll" wie er van plan is de D700, de D90, de D10 of de D4/D3x te kopen. Zitten we fijn op het juiste forum-niveau.

Mij nogmaals verontschuldigend, met vriendelijke groet, E.M. de Klerk

Eric-DH
Forumlid
Forumlid

Bericht door Eric-DH » do jun 26 2008 7:37 am

emdeklerk schreef:Tapejes? TAPEJES???? Wat een vergelijking... Over kwaliteit gesproken...
Doe mij maar een LP, bij voorkeur direct-to-disc, op een behoorlijke draaitafel. Of CD, natuurlijk.
Tapejes... Haha!

E.M. de Klerk
We hebben een vinyl liefhebber in de zaal!!
Ik sta wel eens te kwijlen bij mooie draaitafels, maar heb er zelf geen. Voolopig houd ik het bij CD's, en pogingen die zo goed mogelijk weer te geven.

Tot zover mijn off-topic geneuzel....
Eric

D300 | AF-S 17-55mm f/2.8 | AF-S 12-24mm f/4 | AF-S VR 70-300mm f/4.5-5.6 | AF-S 300mm f/4 | TC-17E II | SB-800 | Gitzo GT2330/Markins M10 | Lowepro Vertex 100

Pruimpit

Bericht door Pruimpit » do jun 26 2008 8:24 am

Stel je wou in 1999, nog geen 10 jaar geleden, zeg maar de D300 van toen kopen. Dan moest je dus tevreden stellen met de F90X. En daar doen G-objectieven het ook weer niet goed op.

Wat ik weer wel niet begrijp van EMdeKlerk is waarom hij uberhaupt dit objectief kocht, terwijl er toch wel alternatieven waren.

emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Bericht door emdeklerk » do jun 26 2008 1:45 pm

Priumpit:
"Wat ik weer wel niet begrijp van EMdeKlerk is waarom hij uberhaupt dit objectief kocht, terwijl er toch wel alternatieven waren."

Simpel.
1. om over mee te kunnen praten (niet alleen over het G-gebeuren, maar ook over het AF-S scherpstellen);
2. om te gebruiken in die gevallen dat ik alleen maar simpele plaatjes ga maken in de S- of P-stand;
3. ik kon hem kopen voor een appel en een ei. En dus: met een oog naar de toekomst maar gekocht;
4. hij heeft geen met de AF meedraaiende filtervatting, wat mijn 28-70mm wel heeft. Dus goed te gebruiken met filters.

Verder blijkt het een prima objectief te zijn. Scherp, contrastrijk, en nota bene met relatief weinig vertekening. Het AF-S scherpstellen is werkelijk supersnel en vrijwel onhoorbaar. Dus als ik geen andere objectieven meeneem, is het een prima oplossing als standaardzoom op de F90.

Zo heeft ieder nadeel zijn voordeel.

Groet, E.M. de Klerk

JerryBig
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***

Terug naar het onderwerp!!

Bericht door JerryBig » do jun 26 2008 6:47 pm

More Next Week
http://www.bythom.com/ : "June 25--It appears that Nikon will announce the first in a series of new product rollouts next week. I'll obviously have full details and an analysis, as usual. But there will be a more than Nikon's news posted on this site next week. Stay tuned..."

Het wordt nu wel erg serieus. Thom is meestal terughoudend over geruchten, maar als hij er nu melding van maakt, dan moet het haast wel gaan gebeuren.
V1 + J5 + D750 en kilo's aan glaswerk

johan1967
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door johan1967 » do jun 26 2008 7:19 pm

Nog een linkje met een andere foto:

http://www.nikonwatch.com/

MartijnM
Clublid
Clublid

Bericht door MartijnM » do jun 26 2008 7:24 pm

Ik ben nu al bijna 'D700-moe' en het ding is er nog niet eens... :wink:

Mvg,
Martijn
Laatst gewijzigd door MartijnM op vr jun 27 2008 7:36 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Buy film, not megapixels...

Eeuw
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Eeuw » do jun 26 2008 10:23 pm

het schijnt dat er een opvolger komt van de d700 .. :roll:
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.

Plaats reactie

Terug naar “Overige discussies”