Geplaatst: do mar 01 2007 1:53 pm
http://www.bhphotovideo.com/bnh/control ... =search&Q=
*&bhs=t&shs=600mm+nikkor&image.x=8&image.y=8
*&bhs=t&shs=600mm+nikkor&image.x=8&image.y=8
Hans wat het eerste punt betreft gaat het mij om de verplichting die je al dan niet hebt om een aankoop bewijs bij je te hebben als je Nederland binnenkomt.Hans Braakhuis schreef:2 keer klok en bel:Marten schreef:Het lijkt mij toch stug dat je verplicht bent een (NL) aankoop bewijs mee te nemen als je op reis gaat. Wat te doen met al dat spul dat van eigenaar is gewisseld en waarvan de volgende eigenaar geen aankoopbewijs kan overleggen?
Vroeger had je van die goude ovale stickers op de fotoapparatuur als bewijs dat er invoerrechten etc waren betaald maar die zie ik nu ook niet meer.
Ook als je tweedehands iets koopt, kun je om een aankoopbewijs vragen. Lijkt me ook wel handig voor de verzekering.
Die ovalen stickers waren van de JCII, een club die door hun eigen succes nog wel bestaat, maar geen stickers meer hoeft te plakken. Door de sticker wist je dat het product voldeed aan de hoogste Japanse kwaliteits eisen.
da's knap stom, want als je beroofd wordt ben je de papieren kwijt waarmee je je geld bij de verzekering kunt terug halenNikon Gino schreef: Als ik echt met het vliegtuig zou gaan zou ik de originele bonnen meenemen.
Ik heb mijn verzekeraar foto's van mijn apparatuur en scans van bonnen, etc. gestuurd. Als er dan wat is hoef ik alleen te bellen. Ze hebben alle gegevens.paparazzi schreef:da's knap stom, want als je beroofd wordt ben je de papieren kwijt waarmee je je geld bij de verzekering kunt terug halenNikon Gino schreef: Als ik echt met het vliegtuig zou gaan zou ik de originele bonnen meenemen.
Bij dat laatste is het dan dus zelf dokken.If you should experience a problem with a product sold with a USA warranty, it can be sent to any of the manufacturer’s worldwide authorized service facilities for servicing. A "direct import" or grey market item would have to be returned to B&H Photo-Video if it required in-warranty attention.
A resident of the USA may wish to make the buying decision based on price since the cost of shipping to a US service center or to B&H should be about equal.
A non-USA resident should consider the cost of returning a product to B&H in New York for servicing as opposed to the cost of taking the product to a local warranty service center.
Dan heb ik toch nog 2 sets kopieën thuis liggen.paparazzi schreef:da's knap stom, want als je beroofd wordt ben je de papieren kwijt waarmee je je geld bij de verzekering kunt terug halenNikon Gino schreef: Als ik echt met het vliegtuig zou gaan zou ik de originele bonnen meenemen.
De USA-versies zijn niet zo heel veel duurder dan de import en daar zit tevens internationale garantie bij, dus daar moet je idd niet op bezuinigen.yoyo schreef:Let ook op grijze import in The States.
http://www.bhphotovideo.com/bnh/control ... Static.jsp
Bij dat laatste is het dan dus zelf dokken.If you should experience a problem with a product sold with a USA warranty, it can be sent to any of the manufacturer’s worldwide authorized service facilities for servicing. A "direct import" or grey market item would have to be returned to B&H Photo-Video if it required in-warranty attention.
A resident of the USA may wish to make the buying decision based on price since the cost of shipping to a US service center or to B&H should be about equal.
A non-USA resident should consider the cost of returning a product to B&H in New York for servicing as opposed to the cost of taking the product to a local warranty service center.
Ik merk op de VS Fora dat ze daar niet zo happig zijn op grijze import als het een VR objectief betreft. Na meerdere postings van mensen die problemen hadden met VR objectieven. Voor VR problemen in The States schijnt het objectief naar de fabriek terug te moeten. De kosten lopen dan extreem op en NIKON USA helpt dan alleen niet-grijze markt objectieven. Ik weet niet of dat hier in Nederland ook niet gerepareerd kan worden.
Er is een prima alternatief. Mail de foto's van je aankoopbonnen, je ticket, je paspoort, je camperreservering, je code van het hotelkluisje, je huisnummer, e.d. naar je zelf.Nikon Gino schreef:Dan heb ik toch nog 2 sets kopieën thuis liggen.paparazzi schreef:da's knap stom, want als je beroofd wordt ben je de papieren kwijt waarmee je je geld bij de verzekering kunt terug halenNikon Gino schreef: Als ik echt met het vliegtuig zou gaan zou ik de originele bonnen meenemen.
En je moet natuurlijk de papieren ook weer niet bij spullen bewaren maar in een andere tas.
En goed uitkijken dat je niet beroofd wordt natuurlijk maar daar kan je zelf veel aan doen.
Kijk, dat is inderdaad een hele goeie tip, daar kunnen we wat mee.Hans Braakhuis schreef:Er is een prima alternatief. Mail de foto's van je aankoopbonnen, je ticket, je paspoort, je camperreservering, je code van het hotelkluisje, je huisnummer, e.d. naar je zelf.Nikon Gino schreef:Dan heb ik toch nog 2 sets kopieën thuis liggen.paparazzi schreef: da's knap stom, want als je beroofd wordt ben je de papieren kwijt waarmee je je geld bij de verzekering kunt terug halen
En je moet natuurlijk de papieren ook weer niet bij spullen bewaren maar in een andere tas.
En goed uitkijken dat je niet beroofd wordt natuurlijk maar daar kan je zelf veel aan doen.
Waar op de wereld je dan ook bent, je kunt er altijd bij. En bij terugkomst kun je op Schiphol even kijken waar je ook al weer woont.
Prima tip!Hans Braakhuis schreef:Er is een prima alternatief. Mail de foto's van je aankoopbonnen, je ticket, je paspoort, je camperreservering, je code van het hotelkluisje, je huisnummer, e.d. naar je zelf.
Waar op de wereld je dan ook bent, je kunt er altijd bij. En bij terugkomst kun je op Schiphol even kijken waar je ook al weer woont.