Apenstaartjes wat voel ik met je mee, wat een diepe ellende
Daar wordt je echt niet vrolijk van.
Maar toch wil ik je graag een tweetal waardevolle tips geven die niet alleen van toepassing zijn op je camera maar ook toepasbaar op heel veel andere zaken.
Ooit kreeg ik van iemand de tip, NEEM NOOIT GEEN BELANGRIJKE BESLISSINGEN IN EEN EMOTIONELE BUI.
En dan bedoelde hij emoties van allerlei aard.
Je kunt gewoonweg niet meer rationeel denken en dat heb je juist dan WEL nodig.
Dat is een.
De tweede herken je vast wel.
Bij ieder verandering maak je het volgende mee.
Ik pak even voor het gemak een nieuwe werkomgeving.
Je nieuwe werkgever is een geweldige vooruitgang, ze betalen meer, de collega's zijn toffe gasten, de werktijden zijn optimaal enz.
Je zit als een vis in het water, en het kan niet meer kapot, alles is positief.
Maar dan komt het.
Die ene collega is toch wel een zeurpiet, en daar moet jij mee werken pffff.
En potverdorie het is toch wel een heel eind rijden ieder dag, en balen die file steeds maar weer.
Nou, zo kun je wel doorgaan, uiteindelijk lijkt er niets meer goed te zijn.
Die curve die je meemaakt gaat in het begin heftig op en neer, maar later vervlakt het meer en meer.
Dan zit je weer gewoon redelijk lekker in je vel en valt het achteraf toch allemaal wel mee.
Terugkoppelend naar je camera.
Laat het even rusten, voordat je hem de deur uit doet.
En weet dus dat je nu in een fase zit die vergelijkbaar is met wat hierboven beschreven staat.
Geloof me, er komen nu weer betere tijden aan met je camera, je gaat toch weer de voordeeltjes zien, en bent uiteindelijk toch weer tevreden met je camera.
Hopelijk heb je wat aan betoog.
Ik wil niet de beterweter uithangen, maar het is een goed bedoeld verhaal waar ik zelf steeds weer veel nut van heb in slechte tijden.
Veel succes met alles.
Vriendelijke groeten
Tiny