ongemak met d7000.

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
Apenstaartjes
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: ongemak met d7000.

Bericht door Apenstaartjes » di okt 11 2011 5:18 pm

Nee, hij staat sinds 29-9 op goederen ontvangst, ik weet van jou dat het twee weken kan duren dus ik wacht nog even af

:D bedankt jan ik heb het aangepast :D
Laatst gewijzigd door Apenstaartjes op di okt 11 2011 8:11 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
D7100, lenzen, statief, flitser en rugzak

JanR
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door JanR » di okt 11 2011 6:09 pm

O jee dat is nog 18 dagen wachten tot de 29e :mrgreen:

Apenstaartjes
Forumlid
Forumlid

Bericht door Apenstaartjes » do okt 13 2011 7:40 pm

Vandaag gebeld met Beverwijk, het was erg druk maar als het goed is gaan ze morgen die van mij behandelen... ben benieuwd... laat de resultaten nog weten.

Apenstaartjes
Forumlid
Forumlid

Bericht door Apenstaartjes » vr okt 21 2011 3:59 pm

Gisteren D7000 teruggekregen, AF is gejusteerd, de lenzen hebben ze niets mee gedaan, gisteren een paar fotootjes gemaakt maar ziet er beter uit, ik niet meer het gevoel dat ik naast de AF zat te fotograferen. :)

Ik ben geen techneut maar ik denk dat ze iets (de AF?) beter op zijn plek hebben gezet zodat als je scherp stelt op een punt hij ook echt dat punt gebruikt. anyway blij dat hij weer terug is na 3 weken zonder camera....
Zondag maar even goed gaan testen....

loox600
Forumlid
Forumlid

Bericht door loox600 » vr okt 21 2011 4:30 pm

Viel dit onder garantie of mocht je ervoor betalen?

Giso
Forumlid
Forumlid

Bericht door Giso » vr okt 21 2011 5:48 pm

@apenstaartjes,
Succes met je camera. Ik hoop dat hij nu perfect is. Die van mij is iig super na het bezoekje aan NSP.
En ik neem aan dat het garantie was, bij mij tenminste wel.
Als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat
Groet Giso

Apenstaartjes
Forumlid
Forumlid

Bericht door Apenstaartjes » za okt 22 2011 8:33 am

loox600 schreef:Viel dit onder garantie of mocht je ervoor betalen?
Alles is onder garantie gedaan, zelfs het terugsturen met GLS. Alleen het opsturen naar NSP is voor eigen rekening (verzekerd versturen tot een bedrag van €5000 kost €13 en een beetje)

RobbieDx
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door RobbieDx » zo okt 30 2011 8:54 pm

Apenstaartjes schreef:Zondag maar even goed gaan testen....
En wat zijn je testresultaten? Is het opsturen zinvol geweest?

Groet,

Rob
Groet, Rob

Flickr

Apenstaartjes
Forumlid
Forumlid

Bericht door Apenstaartjes » ma okt 31 2011 9:53 am

Ha Robby,

Ik ben er nog niet helemaal uit, plus het feit dat er nu bij f11 en hoger stippen te zien zijn (zie ook dit draadje er schijnen meer mensen last te hebben http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 19&t=32828

Ik ben nog in conclaaf met Nikon, bij het NPS claimen ze dat het toestel nooit open is geweest en dat ze de AF softwarematig hebben bij gesteld (bijzonder vind ik maar als ze het zeggen..) en Nikon zegt dat ik hem maar moet laten schoonmaken (?) maar eigenlijk ben ik er wel een beetje klaar mee, het is eigenlijk ook niet normaal dat je een duur toestel koopt verwacht ik ook wel wat van de leverancier/fabrikant, en die stuurt me nu met een kluitje in het riet

Ik heb hem nu te koop staan op MP (wel netjes bij gezet dat de sensor schoongemaakt moet worden).

Giso
Forumlid
Forumlid

Bericht door Giso » ma okt 31 2011 2:14 pm

@apenstaartjes
Ik begrijp je punt en je frustraties, maar is het nu niet een beetje zonde om je camera te verkopen voor een vieze sensor.
Uiteindelijk met een aantal omzwervingen zijn bijna alle eigenaren er toch tevreden over. Ik ben het overigens wel met je eens over de service van Nikon en dan NSP
in het bijzonder, maar dit is bij C*n*n of ander partijen niet anders.
Als de AF goed is dan heb je na het reinigen van de sensor toch een redelijk briljante camera in het bezit.
Groet Giso

ReneG
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door ReneG » ma okt 31 2011 2:35 pm

Meen ooit ergens te hebben gelezen dat justeren idd. software-matig gebeurd. Kan ik me ook zeker iets bij voorstellen, de AF wordt door software geregeld, ze zullen niet in eerste instantie je sensor gaan verplaatsen in een service-centrum. :shock:

Voor wat betreft het stof, er zit altijd stof in je camera(behuizing). Het is een bekend verschijnsel dat bij vallen en/of stoten dat stof op je sensor terecht kan komen. Het kan al zo zijn dat dit tijdens transport is gebeurd, met pakjes wordt over het algemeen niet zachtzinnig omgesprongen (zeker niet door GLS, ik spreek uit ervaring). Maar ik zou de camera niet te koop zetten als je de sensor voor twee tientjes kunt laten reinigen...

Stof is overigens heel normaal, dat ga je onherroepelijk krijgen (zelfs als je je lens niet vervangt, veel zoomlenzen zuigen wat stof mee naar binnen). Dat valt ook niet onder garantie o.i.d. (misschien wel onder coulance, maar dat is een ander verhaal).
Spul waarmee je foto's maakt...

Apenstaartjes
Forumlid
Forumlid

Bericht door Apenstaartjes » ma okt 31 2011 4:13 pm

Ach ik was gewoon teleurgesteld, ben me nu ook aan verdiepen om de sensor schoon te laten maken, Calumet hier in Rotterdam doet dat, ik heb geen zin om weer alles te moeten opsturen.

Het scherpstellen gaat een stuk beter nu hij bij NSP is geweest en dat was de voornaamste klacht, maar ik kijk wel serieus naar een D90 ook al is dat een stap omlaag.

Misschien verwacht ook teveel van mijn D7000, als ik kijk naar mijn foto's met de d3000 valt het best mee, maar ik vind niet dat het zoveel beter is en daar zit denk ik de grootste frustratie

Giso
Forumlid
Forumlid

Bericht door Giso » ma okt 31 2011 4:58 pm

Bij genoeg licht zal je ook geen echte verschillen zien bij het bekijken op je monitor, denk ik.
Er zal een beetje verbetering zitten in de kleur, en je zal iets meer kunnen uitvergroten voordat er onscherpte begint op te treden, maar uiteindelijk treedt het wel op.
De grootste verschillen zul je denk ik zien in de hoeveelheid ruis bij weinig licht, alhoewel er ook bij een D7000 ruis optreedt. Het zal alleen wat minder zijn.
Ik zou geen stap terug doen naar een D90 alhoewel dat ook een goede camera is. Dan zou ik er wat geld bijleggen en een D300s kopen.

Maar ik moet toegeven dat ik er zelfs aan heb gedacht om alles in te ruilen voor een 7D met wat lenzen, toen ik mijn D7000 naar beverwijk had gebracht.
Dus ik begrijp je reactie wel. Maar na wat speurwerk kwam ik er achter dat het bij andere merken niet anders is. Dusss :mryellow: :mrgreen:
Groet Giso

jettiny
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door jettiny » ma okt 31 2011 7:21 pm

Apenstaartjes wat voel ik met je mee, wat een diepe ellende :(
Daar wordt je echt niet vrolijk van. :evil:
Maar toch wil ik je graag een tweetal waardevolle tips geven die niet alleen van toepassing zijn op je camera maar ook toepasbaar op heel veel andere zaken.
Ooit kreeg ik van iemand de tip, NEEM NOOIT GEEN BELANGRIJKE BESLISSINGEN IN EEN EMOTIONELE BUI.
En dan bedoelde hij emoties van allerlei aard.
Je kunt gewoonweg niet meer rationeel denken en dat heb je juist dan WEL nodig.
Dat is een.

De tweede herken je vast wel.
Bij ieder verandering maak je het volgende mee.
Ik pak even voor het gemak een nieuwe werkomgeving.
Je nieuwe werkgever is een geweldige vooruitgang, ze betalen meer, de collega's zijn toffe gasten, de werktijden zijn optimaal enz.
Je zit als een vis in het water, en het kan niet meer kapot, alles is positief.
Maar dan komt het.
Die ene collega is toch wel een zeurpiet, en daar moet jij mee werken pffff.
En potverdorie het is toch wel een heel eind rijden ieder dag, en balen die file steeds maar weer.
Nou, zo kun je wel doorgaan, uiteindelijk lijkt er niets meer goed te zijn.
Die curve die je meemaakt gaat in het begin heftig op en neer, maar later vervlakt het meer en meer.
Dan zit je weer gewoon redelijk lekker in je vel en valt het achteraf toch allemaal wel mee.

Terugkoppelend naar je camera.
Laat het even rusten, voordat je hem de deur uit doet.
En weet dus dat je nu in een fase zit die vergelijkbaar is met wat hierboven beschreven staat.
Geloof me, er komen nu weer betere tijden aan met je camera, je gaat toch weer de voordeeltjes zien, en bent uiteindelijk toch weer tevreden met je camera.

Hopelijk heb je wat aan betoog.
Ik wil niet de beterweter uithangen, maar het is een goed bedoeld verhaal waar ik zelf steeds weer veel nut van heb in slechte tijden.

Veel succes met alles.
Vriendelijke groeten
Tiny

JeroenS
Forumlid
Forumlid

Bericht door JeroenS » ma okt 31 2011 7:33 pm

Ook ik heb even een dip gehad met m'n D7000. Camera is twee of driemaal naar Nikon geweest. Ben er nu erg blij mee.
Geen moment (meer) spijt van.
Groet, Jeroen

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”