Nikkor AF 85/1.8 probleem Nikon Beverwijk kan niet repareren

Discussies over ons favoriete merk
mikemix

Bericht door mikemix » wo okt 31 2007 10:53 pm

Dat neigt naar oplichting :shock:

yoyo

Bericht door yoyo » wo okt 31 2007 10:54 pm

@ mikemix en Luc,

Kan het niet zo zijn dat dat schroefje al in de fabriek dol is gedraaid? Dus bij de eerste fabricage...?

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

jammer het had anders gekunt

Bericht door George Fennes » wo okt 31 2007 10:56 pm

Mike en Hanfo, ik vind het echt jammer dat jullie nare ervaringen hebben met Beverwijk.
Zelf heb ik alleen maar positieve ervaringen.
Ik hoop dat er alsnog vanuit Beverwijk gereageerd wordt en als er fouten zijn gemaakt het ook ruiterlijk toegegeven wordt.
Ik kan de zaak niet beoordelen en dat wil ik ook niet, dan zou ik op zijn minst hoor en wederhoor moeten doen.
Maar op zijn zachtst uitgedrukt, klink het wel erg vervelend.
Wie weet komt er een bericht vanuit Beverwijk welke deze zaak op lost en alles rechtgezet gaat worden.

Maar Mike en Hanfo blijf plezier houden met het fotograferen en ik zie die mooie portretten van Mike graag tegemoet met een objectief dat uit de prullebak verrezen is :lol:

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

Hanfo

Bericht door Hanfo » wo okt 31 2007 10:59 pm

mikemix schreef:Dat neigt naar oplichting :shock:
Dat durf ik niet hard op te roepen :wink: . Het is het ene woord t.o.v. de ander, alhoewel ik de ander niet heb gehoord in deze zaak (Nikon).
Al met al hoop ik dat mijn geval en die van jou Mike incidenten zijn en geen regelmaat.
Het is in ieder geval niet goed voor het vertrouwen in Beverwijk.

mikemix

Bericht door mikemix » wo okt 31 2007 11:04 pm

yoyo schreef:@ mikemix en Luc,

Kan het niet zo zijn dat dat schroefje al in de fabriek dol is gedraaid? Dus bij de eerste fabricage...?
Kan......echter, het verhaal raakt kant noch wal als je het hele verhaal doorneemt.
Het ging over een onderdeel die uniek was van de 85 non D die stuk zou zijn,
hoe kan het dat hij nu weer perfect werkt?

Ik vermoed dat door het doldraaien de zin er gauw af was om het euvel te willen verhelpen.

Of is er onderscheid tussen AFS-D lenzen en AF non D lenzen?
AFS-D door ervaren krachten (mag ik hopen) en non D door vakantie hulpjes met te grote schroevendraaiers (die dingen moeten maar eens op zijn)?

mikemix

Bericht door mikemix » wo okt 31 2007 11:10 pm

Hanfo schreef:
mikemix schreef:Dat neigt naar oplichting :shock:
Dat durf ik niet hard op te roepen :wink: . Het is het ene woord t.o.v. de ander, alhoewel ik de ander niet heb gehoord in deze zaak (Nikon).
Al met al hoop ik dat mijn geval en die van jou Mike incidenten zijn en geen regelmaat.
Het is in ieder geval niet goed voor het vertrouwen in Beverwijk.
Ik ben netjes opgevoed maar ik heb het gevoel dat ik in de maling word genomen, daar kan ik gewoon slecht tegen.
Zolang deze topic duurt heb ik nooit iets van ze vernomen en dan dan dik ik graag in dit geval aan.

mikemix

Re: jammer het had anders gekunt

Bericht door mikemix » wo okt 31 2007 11:21 pm

George Fennes schreef: ik zie die mooie portretten van Mike graag tegemoet met een objectief dat uit de prullebak verrezen is :lol:

Lol, goed idee George, ga een topic starten met als kop "foto's geschoten met mijn prullenbak lens" :shock:

Nee, het fotograferen lijdt er niet onder en de beleving van het merk Nikon ook niet, maar dit blijft een vaag verhaal van die 85/1.8 en ik vind dat iedereen dat mag weten.
Afbeelding

luc
Forumlid
Forumlid

Bericht door luc » wo okt 31 2007 11:37 pm

yoyo schreef:@ mikemix en Luc,

Vooropgesteld dat het niet mijn intentie is om een soort van hetze te voeren.

Hanfo wakkert de discussie aan en ik probeer een zo eerlijk mogelijk antwoordt te geven op de gestelde vragen. Mij is nu duidelijk wat aan zijn vraagstelling ten grondslag ligt.

Yoyo helaas, de schroef was dol in de los draai richting en niet in de vast. Schroeven in een objectief zijn voorzien van een borgmiddel.
Dit borgmiddel dient normaal eerst opgelost te worden voordat een poging wordt ondernomen om ze los te draaien.

Het oplossen van het borgmiddel met aceton of mek laat altijd zichtbare sporen na. Die heb ik in het objectief van Mike echter niet aangetroffen.
Dat je een schroef los of afdraait gebeurt je allemaal wel eens soms krijg je het borgmiddel niet goed opgelost en zitten ze dus nog muur vast dat risico loop je allemaal maar los het probleem dan daarna wel gewoon goed op en ben gewoon eerlijk tegen je klant.

Luc
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr

George Fennes
Clublid
Clublid

het wordt gezien en gelezen

Bericht door George Fennes » do nov 01 2007 12:13 am

Luc jouw verhaal is duidelijk en zonder emotionele ondertoon, dat is goed.

Ik weet dat er zeker 1 persoon van Nikon Service Point in Beverwijk regelmatig meeleest op het forum van ons cluppie, dus ik hoop dat hij actie gaat ondernemen wat tot een bevredigend antwoord leid.

Dus ... bij deze de uitnodiging :wink:

GdP

Bericht door GdP » do nov 01 2007 12:34 am

Wat een ellende zeg. :shock:

En dat door één schroefje. :mrgreen:

GdP

Bericht door GdP » do nov 01 2007 8:27 am

Ik moet zeggen als ik dit allemaal zo lees, dan krijg ik daar toch een vieze smaak van in mijn mond. Goed er is een fout gemaakt door het Nikon Service Point in Beverwijk.
En als je het met hen niet eens bent, lijkt mij dat je dan daar jouw verhaal gaat halen. Maar om ze nu gelijk maar publiekelijk aan de schandpaal te nagelen vind ik persoonlijk toch wel even te ver gaan.
De enige ervaring die ik met het Nikon Service Point heb gehad liep via mijn leverancier, en ik moet zeggen dat het probleem zeer snel was opgelost. En als ik het aantal lovende woorden op moet gaan tellen die hier op het forum zijn geplaatst, overtreft dit veruit de negatieven.

mikemix

Bericht door mikemix » do nov 01 2007 9:05 am

Waarom? Als alles eerlijk was verteld had ik er geen moeite mee gehad.
Publiekelijk afbranden is niet de grondslag van deze topic, maar als er dubieuze fouten worden gemaakt dan voel ik mij vrij om dat hier even te melden.
Ben blij voor je dat je deze mening niet deelt, hopelijk blijft dat ook zo.
Voor mij was dit de eerrste kennismaking met Beverwijk en de laatste.

George Fennes
Clublid
Clublid

communiceren

Bericht door George Fennes » do nov 01 2007 9:46 am

Hoi Mike, ik ben het met Gerrit wel eens.
Jij hebt een nare ervaring met Beverwijk, dan is het wel zo netjes dat je er eerst met hen over praat en hen de gelegenheid geeft om tekst en uitleg te geven.
Ik weet zeker dat het niet de bedoeling is van die jongens daar om jou op te lichten o.i.d. van die strekking.
Maar geef ze eerst de kans.
Misschien kunnen ze jou in het een of ander nog tegemoetkomen, maar dat wordt nu wel erg moeilijk gemaakt.
Eerst praten en communiceren en dan pas een oordeel vellen.
Dat is wel zo netjes.
Misschien kan je ze van jouw bevindingen met je 'prullebak' objectief op de hoogte stellen en vragen wat ze er mee willen.
Reageren ze dan foutief, dan zou ik zeggen goed dat je het kenbaar maakt.

mikemix

Bericht door mikemix » do nov 01 2007 9:51 am

:wink:

Ik ga ze bellen en laat hier even weten wat de uitkomst is.

Hanfo

Bericht door Hanfo » do nov 01 2007 10:55 am

luc schreef:\
Hanfo wakkert de discussie aan en ik probeer een zo eerlijk mogelijk antwoordt te geven op de gestelde vragen. Mij is nu duidelijk wat aan zijn vraagstelling ten grondslag ligt.
Luc
Ja dat klopt, voor mij zag ik hier een bevestiging voor hetgeen wat ik mee heb gemaakt met mjn F4.
3 keer hetzelfde probleem met mijn Nikon en dubieus gerepareerd door Nikon. Althans dat is mijn vermoeden.

Er zat natuurlijk wel een flinke tussenpose tussen de reparaties, ca 2 jaar.
Maar een camera die 8 jaar foutloos draait en daarna om de 2 jaar hetzelfde probleem krijgt is wel erg vreemd.
Indertijd heb ik ook nog contact gehad met Beverwijk maar men kon voor de 3e keer mij niet ter willen zijn omdat de garantie was verlopen op de reparatie. Gewoon weer ter reparatie met het bijbehorende kostenplaatje voor dezelfde reparatie. En dat vind ik een slechte service!

Btw, ik heb erg veel plezier gehad van de F4, hij is nog in prima staat. Alleen mijn displays zijn aan het 'bleeden'. Ik vraag me af of ik het nog de moeite vind om te laten repareren.

Plaats reactie

Terug naar “Nikon”