Geplaatst: do mar 27 2008 9:58 pm
Heb nog een Canon G5. Een erg degelijk 5MP dingetje. Veel plezier van gehad.
Mijn vrouw gebruikt 'm nu....
Mijn vrouw gebruikt 'm nu....
https://forum.nikon-club-nederland.nl/
Gerard13 schreef:Toen ik mijn eerste Nikon (FT2) wilde aanschaffen, heb ik erg getwijfeld tussen de voor toen, zeer eigenzinnige Olympus OM 1 en de FT2. Het is de laatste geworden omdat ie lekker groot was en dus stevig in de hand lag.
Maar de OM 1 heeft mij nooit helemaal losgelaten en toen ik rond 2000 een OM 1n in mintconditie kon scoren, heb dat niet nagelaten.
Verder heb ik naast al het Nikon-geweld nog een mooie zwarte Contax G2 met de 20(zwart!), 28, 35, 45 en 90mm en een Titanium Leica M6 met de Summiluxen 35 en 50mm.
----------------
D200, AF 50/1.4, AF 60/2.8 Macro, AF 85/1.8, AF 28-85/3.5-4.5, AF 80-200/2.8
FM2n, FE2, F2AS, F3HP+MD4, F4s, 24/2.8, 35/2.0, 50/1.4, 85/2.0, 135/2.0
Gitzo Studer en Lowe Pro
Toch de M6 met 50mm. Waarom? Perfecte lichtmeting paar cellen gericht op een zilverkleurige cirkel (centrum gericht) in de camera. Altijd goed. (dus geen spot/matrix etc.) Tweede reden: geen klapperende spiegel en alleen een heel zacht klikje. Derde reden is met de digitale fotografie wat achterhaald, maar je kunt met de zoeker tijdens de foto je onderwerp blijven volgen. Met film is dat belangrijk. Nu kijk je na de opname even op een schermpje. Vierde reden is de perfect werkende rode pijltjes die aan de lichtmeter zijn gekoppeld. Doordat deze pijltjes varieren in lichtsterkte kun je heel mooi ietsje krapper/ruimer belichten, al naar gelang je onderwerp.yoyo schreef:Gerard13 schreef:Toen ik mijn eerste Nikon (FT2) wilde aanschaffen, heb ik erg getwijfeld tussen de voor toen, zeer eigenzinnige Olympus OM 1 en de FT2. Het is de laatste geworden omdat ie lekker groot was en dus stevig in de hand lag.
Maar de OM 1 heeft mij nooit helemaal losgelaten en toen ik rond 2000 een OM 1n in mintconditie kon scoren, heb dat niet nagelaten.
Verder heb ik naast al het Nikon-geweld nog een mooie zwarte Contax G2 met de 20(zwart!), 28, 35, 45 en 90mm en een Titanium Leica M6 met de Summiluxen 35 en 50mm.
----------------
D200, AF 50/1.4, AF 60/2.8 Macro, AF 85/1.8, AF 28-85/3.5-4.5, AF 80-200/2.8
FM2n, FE2, F2AS, F3HP+MD4, F4s, 24/2.8, 35/2.0, 50/1.4, 85/2.0, 135/2.0
Gitzo Studer en Lowe Pro
Wanneer start je een museum..?![]()
(wat een verzameling...!)
En wat is nu je favoriete body? En je favoriete combinatie body/objectief?
Dus toch de LEICA...Gerard13 schreef:Toch de M6 met 50mm. Waarom? Perfecte lichtmeting paar cellen gericht op een zilverkleurige cirkel (centrum gericht) in de camera. Altijd goed. (dus geen spot/matrix etc.) Tweede reden: geen klapperende spiegel en alleen een heel zacht klikje. Derde reden is met de digitale fotografie wat achterhaald, maar je kunt met de zoeker tijdens de foto je onderwerp blijven volgen. Met film is dat belangrijk. Nu kijk je na de opname even op een schermpje. Vierde reden is de perfect werkende rode pijltjes die aan de lichtmeter zijn gekoppeld. Doordat deze pijltjes varieren in lichtsterkte kun je heel mooi ietsje krapper/ruimer belichten, al naar gelang je onderwerp.yoyo schreef:Gerard13 schreef:Toen ik mijn eerste Nikon (FT2) wilde aanschaffen, heb ik erg getwijfeld tussen de voor toen, zeer eigenzinnige Olympus OM 1 en de FT2. Het is de laatste geworden omdat ie lekker groot was en dus stevig in de hand lag.
Maar de OM 1 heeft mij nooit helemaal losgelaten en toen ik rond 2000 een OM 1n in mintconditie kon scoren, heb dat niet nagelaten.
Verder heb ik naast al het Nikon-geweld nog een mooie zwarte Contax G2 met de 20(zwart!), 28, 35, 45 en 90mm en een Titanium Leica M6 met de Summiluxen 35 en 50mm.
----------------
D200, AF 50/1.4, AF 60/2.8 Macro, AF 85/1.8, AF 28-85/3.5-4.5, AF 80-200/2.8
FM2n, FE2, F2AS, F3HP+MD4, F4s, 24/2.8, 35/2.0, 50/1.4, 85/2.0, 135/2.0
Gitzo Studer en Lowe Pro
Wanneer start je een museum..?![]()
(wat een verzameling...!)
En wat is nu je favoriete body? En je favoriete combinatie body/objectief?
Het scherpstellen met de 35mm gaat door dat holle handeltje waar je vinger in past, wel makkelijker.yoyo schreef:Dus toch de LEICA...Gerard13 schreef:Toch de M6 met 50mm. Waarom? Perfecte lichtmeting paar cellen gericht op een zilverkleurige cirkel (centrum gericht) in de camera. Altijd goed. (dus geen spot/matrix etc.) Tweede reden: geen klapperende spiegel en alleen een heel zacht klikje. Derde reden is met de digitale fotografie wat achterhaald, maar je kunt met de zoeker tijdens de foto je onderwerp blijven volgen. Met film is dat belangrijk. Nu kijk je na de opname even op een schermpje. Vierde reden is de perfect werkende rode pijltjes die aan de lichtmeter zijn gekoppeld. Doordat deze pijltjes varieren in lichtsterkte kun je heel mooi ietsje krapper/ruimer belichten, al naar gelang je onderwerp.yoyo schreef:
Wanneer start je een museum..?![]()
(wat een verzameling...!)
En wat is nu je favoriete body? En je favoriete combinatie body/objectief?![]()
Ik had gedacht dat je M6/35 had gezegd. Ik zat er dus niet ver naast...