Nikon 1

Discussies over fotografie met 1 serie.
Tom van Hell
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Re: Nikon 1

Bericht door Tom van Hell » wo sep 28 2011 4:46 pm

We zijn al aardig onderweg dat je straks niet meer op het juiste moment hoeft af te drukken Dit heeft al weg van 10 megapixel filmen.
en dan later de leuke plaatjes opzoeken.
Ben trouwens best wel benieuwd hoe opnamen met een 500 mm 4.0 uit deze kamera komen.
Met deze kamera komt vogeltjes fotograferen ook voor de goedkopere korte lenzen in beeld en 70-200 is dan een geweldig objectief.
alleen je scherptediepte zal denk ik onaanvaardbaar te veel zijn.
Voor macro zal het super wezen
ben erg benieuwd naar resultaten
Laatst gewijzigd door Tom van Hell op wo sep 28 2011 5:29 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Beter wissen dan missen

Kijk ook eens op www.tomvanhell.nl

wblink
Forumlid
Forumlid

Bericht door wblink » wo sep 28 2011 4:59 pm

Hoi,

Een duit, wie doet het zakje?

De 1-serie staat bol van elctronische vernieuwingen. Staan wij daar als stokoude en ouderwetse plaatjesmakers op te wachten?

NEEEEE roepen we allen, onze keel al eerder schor door die sim.

Laat een paar fijne electronische nieuwe snufjes doorgaan in de D4, hou de video en 60 (echt waar?) maar binnen en investeer in Expeed 3: DAAR hebben we wat aan.

Toch?
Willem.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » wo sep 28 2011 5:07 pm

Toch niet. :mryellow:

Ook al zie ik mezelf niet snel zo'n ding kopen, het is toch een interessante ontwikkeling. Er komt vanzelf wel wat van de nieuwe technieken terecht in de camera's die voor de oudere knakkers onder ons van belang zijn.

Wat valt er trouwens meer te ontwikkelen dan het digitale gedeelte aan een camera? In wezen is de spiegelreflex al min of meer hetzelfde voor de afgelopen X jaar. De verbeteringen zitten in de sensoren, scherpstelling, beeldverwerking en zo. En dat is allemaal digitaal.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

ArendV
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door ArendV » wo sep 28 2011 5:10 pm

Ik zou zeggen lang leve de nieuwe ontwikkelingen.
Ben blij met de verbeteringen die jouw type fotografie helpen en zeur niet over verbeteringen en toepassingen waar je niet om gevraagd hebt. Anderen zijn hier misschien wel erg blij mee en zo niet dan zal dit bij de volgende generatie weer verdwijnen.
En nu al hoeft niemand te klagen over wat de huidige toestellen presteren.

De grens tussen stilstaand (still) en bewegend beeld (video) vervaagt, maar toch zullen echt goede foto's/stills nog steeds dezelfde kwaliteiten van de fotograaf vereisen, dat zal nooit veranderen.
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn

flitslicht

Bericht door flitslicht » wo sep 28 2011 5:27 pm

Tom van Hell schreef:We zijn al aardig onderweg dat je straks niet meer op het juiste moment hoeft af te drukken Dit heeft al weg van 10 megapixel filmen.
Zendertje in de bal en sport'fotografen' zitten voortaan in de kelder van het stadion achter een computer zo snel mogelijk plaatjes uit te zoeken van de automatisch bestuurde camera's. Duurt volgens mij niet lang meer.

wblink
Forumlid
Forumlid

Bericht door wblink » wo sep 28 2011 5:56 pm

Patrick schreef: Wat valt er trouwens meer te ontwikkelen dan het digitale gedeelte aan een camera? In wezen is de spiegelreflex al min of meer hetzelfde voor de afgelopen X jaar. De verbeteringen zitten in de sensoren, scherpstelling, beeldverwerkiing en zo. En dat is allemaal digitaal.
Ik vindt dat een verontrustende ontwikkeling.
Willem.

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » wo sep 28 2011 5:59 pm

wblink schreef:
Patrick schreef: Wat valt er trouwens meer te ontwikkelen dan het digitale gedeelte aan een camera? In wezen is de spiegelreflex al min of meer hetzelfde voor de afgelopen X jaar. De verbeteringen zitten in de sensoren, scherpstelling, beeldverwerking en zo. En dat is allemaal digitaal.
Ik vindt dat een verontrustende ontwikkeling.
In hoeverre? :? :? :?
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Marten
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Marten » wo sep 28 2011 7:29 pm

Omdat dat verbeteringen zijn in de categorie "toeters en bellen".
"Echte" verbeteringen in termen van b.v. een nog véél groter dynamisch bereik en een verder verbeterde iso/ruisgevoeligheid etc zijn voor de fotograaf m.i. veel interessanter dan het aantal beelden per seconde.
Dat is meer iets voor de filmers onder ons.

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » wo sep 28 2011 7:31 pm

Marten schreef:Omdat dat verbeteringen zijn in de categorie "toeters en bellen".
"Echte" verbeteringen in termen van b.v. een nog véél groter dynamisch bereik en een verder verbeterde iso/ruisgevoeligheid etc zijn voor de fotograaf m.i. veel interessanter dan het aantal beelden per seconde.
Dat is meer iets voor de filmers onder ons.
Zijn dat geen verbeteringen in het digitale gebied dan? :shock: :shock: :shock: :shock:

Marten
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Marten » wo sep 28 2011 7:44 pm

Digitaal of niet digitaal, de vraag is of met de verbeteringen die zijn geïntroduceerd met de Nikon 1, de fotograaf is gediend of de filmer.
Het aantal beelden per seconde interesseert mij totaal niet.

Wilci
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Wilci » wo sep 28 2011 7:47 pm

flitslicht schreef:
Zendertje in de bal en sport'fotografen' zitten voortaan in de kelder van het stadion achter een computer zo snel mogelijk plaatjes uit te zoeken van de automatisch bestuurde camera's. Duurt volgens mij niet lang meer.
Dat zou mij ook niets verbazen. Mooi toekomstbeeld! :) Nu worden de foto's al direct via laptop naar de "kelder" gestuurd waar een beeldbewerker ze uitzoekt/bewerkt en doorstuurd naar het persagentschap. Ik denk wel dat dit toekomstbeeld voor de lager (amateur) niveaus nog lang gaat duren.. Gelukkig maar, ik vind mezelf niet graag in een kelder terug. :roll:

Als verbetering zou ik nog wat wel een groter dynamisch bereik en een verder verbeterde iso/ruisgevoeligheid wensen. En, die 9 beeldjes die ik nu heb, ook in RAW+ behouden. Verder blijf ik nog steeds diep onder de indruk van wat de huidige camera's kunnen.

Fera Albi
Clublid
Clublid

Bericht door Fera Albi » wo sep 28 2011 8:09 pm

Wilci schreef: ... Als verbetering zou ik nog wat wel een groter dynamisch bereik en een verder verbeterde iso/ruisgevoeligheid wensen. En, die 9 beeldjes die ik nu heb, ook in RAW+ behouden. Verder blijf ik nog steeds diep onder de indruk van wat de huidige camera's kunnen.
Nou mensen,
Als ik het interview met Mr. Suzuki goed lees (in deze post: http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 45#p472736" onclick="window.open(this.href);return false; )
Daar lees ik o.a.:

DE: Data comes from the sensor digitally here?
MS: Yes. Actually, that makes it much faster.
DE: Ah, so A to D is on the sensor, and you have twenty-four channels coming off, and each one of those is digital.
MS: Yes, yes.
DE: Very interesting. And that also helps noise and image quality, because you're not having to move the analog data, you can digitize it right there.
MS: Yes, exactly.
DE: Okay, very interesting. It's amazing how much more powerful this is than the D3, in this little package.
MS: Of course, we don't deny our DSLR.
DE: Oh, no, no. Well, what this says, too, is how much more powerful your next DSLR will be now.
MS: (laughter)
DE: Either that, or the next D3 will only cost $600
MS: (much laughter) Big pressure for him! (Translator's comment, directed toward Mr. Suzuki.)

Dat duidt er volgens mij toch wel op dat er behalve "toeters en bellen" ook wel degelijk kwaliteitsverbetering is te verwachten, ook in komende generaties DSLR's...
Met de groeten van Hans.

We used to think that a hundred million monkeys at a hundred million keyboards eventually could produce the complete works of Shakespeare. Now, thanks to the Internet, we know this is not true...

Léon Obers
Forumlid
Forumlid

Bericht door Léon Obers » wo sep 28 2011 8:54 pm

Fera Albi schreef: Dat duidt er volgens mij toch wel op dat er behalve "toeters en bellen" ook wel degelijk kwaliteitsverbetering is te verwachten, ook in komende generaties DSLR's...
Maar natuurlijk.
De Analoog naar Digitaal convertor direct op de sensor geeft betere ISO/ruis eigenschappen, een strakker beeld met minder artefacten.
Dat vindt ik de meest waardevolle verbetering.
Vriendelijke groet, Léon Obers

Gobert
Clublid
Clublid

Bericht door Gobert » wo sep 28 2011 9:01 pm

Léon Obers schreef:
Fera Albi schreef: Dat duidt er volgens mij toch wel op dat er behalve "toeters en bellen" ook wel degelijk kwaliteitsverbetering is te verwachten, ook in komende generaties DSLR's...
Maar natuurlijk.
De Analoog naar Digitaal convertor direct op de sensor geeft betere ISO/ruis eigenschappen, een strakker beeld met minder artefacten.
Dat vindt ik de meest waardevolle verbetering.

Ah, zoals de DAC in de audiowereld. Leuke vergelijking Léon
Gobert - La passione passa dal cuore
Eroe Nazionale

flitslicht

Bericht door flitslicht » wo sep 28 2011 9:12 pm

Precies. Ik heb dan ook een hele dikke doorzichtige USB kabel met gouden contacten. Véél betere foto's (al is dat natuurlijk iets dat alleen de echte fijnproever ziet) :mrgreen:

Plaats reactie

Terug naar “1 serie”