ongemak met d7000.

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
george013

Re: ongemak met d7000.

Bericht door george013 » ma okt 31 2011 8:19 pm

Apenstaartjes schreef:Ach ik was gewoon teleurgesteld, ben me nu ook aan verdiepen om de sensor schoon te laten maken, Calumet hier in Rotterdam doet dat, ik heb geen zin om weer alles te moeten opsturen.

Het scherpstellen gaat een stuk beter nu hij bij NSP is geweest en dat was de voornaamste klacht, maar ik kijk wel serieus naar een D90 ook al is dat een stap omlaag.

Misschien verwacht ook teveel van mijn D7000, als ik kijk naar mijn foto's met de d3000 valt het best mee, maar ik vind niet dat het zoveel beter is en daar zit denk ik de grootste frustratie
De camera is niet stofvrij. Je kunt hem opsturen, je rekening voldoen en een week later zit er weer stof op . Wat doe je dan? Garantie? Nee! Opnieuw opsturen? Loop je op leeg.
Gewoon een blaasbalgje erop, testfoto, en opnieuw.
Heb ondertussen begrepen dat stofvlekjes inherent zijn aan digitale DSLR's. Zul je mee moeten leven, D7000. of D40 maakt niet uit.
Weet je ook hoe je stofdeeltjes kunt teruigvinden met een testfoto?
JeroenS schreef:Ook ik heb even een dip gehad met m'n D7000. Camera is twee of driemaal naar Nikon geweest. Ben er nu erg blij mee.
Geen moment (meer) spijt van.
Groet, Jeroen
Kun je ook zeggen wat er aangedaan is? Ik dementeer niet, een vesrchil tussen 2 of 3 dat je bij Nikon geweest ben mag je toch niet vergeten. Plus wat is er gedaan?????

George

Apenstaartjes
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Apenstaartjes » ma okt 31 2011 9:06 pm

Wat een reacties :D
Nee echt ik ben blij met alle jullie raad, ik heb helaas niets meer gehoord van Nikon, maar ik ga hem bij Calumet laten reinigen, geef hem gewoon weer een nieuwe kans.

@George013, ik weet dat stof inherent is aan digitaal fotograferen maar ik ben bang dat het wat anders is, ik laat hem nu goed schoonmaken, koop een balgje en kijk het even aan. Ik heb ik het verleden met andere camera's ook wel eens een stofje hier en daar gehad maar nu is het wel wat erger zie voorbeeld:

https://picasaweb.google.com/lh/photo/C ... directlink

https://picasaweb.google.com/lh/photo/d ... directlink

dat met die foto's lukt me nog niet ga nog even lezen hoe het moest maar de linkjes werken wel
Laatst gewijzigd door Apenstaartjes op ma okt 31 2011 9:36 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
D7100, lenzen, statief, flitser en rugzak

MauritsD
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door MauritsD » ma okt 31 2011 9:21 pm

Deze lijken inderdaad precies op de vlekken die ik op mn eerste D7000 had. (zie hier)

De Nikon medewerker kreeg ze er met een check-and-clean niet af; heb toen van de winkel waar ik m kocht een nieuwe meegekregen welke het heel licht heeft (enkel zichtbaar v.a. f/22 en extreme nabewerking. Ik ben erg tevreden over deze camera!

Heb je bij de voorbeeldfotos extreem contrast en helderheid verandert om het zichtbaar te krijgen? bij f/14 vind ik het idd best veel...
Ben zeer benieuwd wat je resultaat na cleanen is....

Succes
"Er zij licht; en er was licht." (Genesis 1:3)
Nikon heeft daar mooi op ingespeeld !

george013

Bericht door george013 » ma okt 31 2011 9:31 pm

@Apenstaartjes,
Je laat twee keer dezelfde foto zien.
Voor mij zijn het stofdeeltjes. Gewoon wegblazen met een blaasbalg. Testfoto maken, nog een keer totdat het voorbij is of je denkt dat andere middelen gehanteerd moeten worden.
George

Apenstaartjes
Forumlid
Forumlid

Bericht door Apenstaartjes » ma okt 31 2011 9:35 pm

@amateurt
Deze Jpeg's kommen zo uit de camera, instelling standaard SD (verscherping +5, contrast +1)

Ik vond de vlekken ook erg op die van jou lijken en na wat ik heb gelezen ook raar omdat ze voornamelijk aan de rechterkant zitten.
Nikon geeft geen antwoord meer (al drie dagen niet) wat ik raar vind omdat ik eigenlijk beleefd ben gebleven en gewoon gevraagd heb wat de mogelijkheden zijn om het probleem op te lossen.

Apenstaartjes
Forumlid
Forumlid

Bericht door Apenstaartjes » ma okt 31 2011 9:38 pm

@george013 link aangepast thanks! Balgje ga ik ook zeker kopen voor de toekomst

george013

Bericht door george013 » ma okt 31 2011 9:39 pm

amateurt schreef:Deze lijken inderdaad precies op de vlekken die ik op mn eerste D7000 had. (zie hier)

De Nikon medewerker kreeg ze er met een check-and-clean niet af; heb toen van de winkel waar ik m kocht een nieuwe meegekregen welke het heel licht heeft (enkel zichtbaar v.a. f/22 en extreme nabewerking. Ik ben erg tevreden over deze camera!

Heb je bij de voorbeeldfotos extreem contrast en helderheid verandert om het zichtbaar te krijgen? bij f/14 vind ik het idd best veel...
Ben zeer benieuwd wat je resultaat na cleanen is....

Succes
Klein diafragma zodat de kegel van de lichtbundel lekker scherp is, camera op M, AF op M, sluitertijd op zeg maar 1 sec. Deze laatste mag je aanpassen. Camera op een lichte muur en met bewegende camera schieten. Zo heb je geen info van de muur en worden de schaduwen van de stofdeeltjes op je filter zichtbaar. Schrik niet de eerste keer.
George

MauritsD
Clublid
Clublid

Bericht door MauritsD » ma okt 31 2011 9:44 pm

Tja, de Nikon-medewerker die in 'mijn winkel' toen check&clean deed, heeft alles geprobeerd met de middelen die hij daar bij zich had maar kreeg het er niet af.
Hij was zeer verbaasd en wilde de camera graag meenemen naar Beverwijk om er met anderen nog uitgebreider naar te kijken.
Ik kon van de winkel een nieuwe meekrijgen en de Nikon-medewerker heeft de oude meegenomen.
Jammer genoeg heb ik er daarna nooit meer iets over gehoord, maar ben heel benieuwd of men inmiddels een oplossing heeft.

Je kan eventueel proberen bij Nikon aan deze case te refereren:
za, 04 jun 2011 foto Booms, Amsterdam
serienr D7000: 6152714 (hoop niet dat je die nu hebt :roll: )

Apenstaartjes
Forumlid
Forumlid

Bericht door Apenstaartjes » ma okt 31 2011 9:48 pm

@george Wederom dank voor de tip ga ik ook mee aan de slag , ik had een blauw vlak gebruikt maar jouw aanpak werkt denk ik beter.

Ik had ook aan Nikon voorgesteld om een nieuwe camera te sturen helaas konden ze daar vooralsnog niet op ingaan :D

Mijn serienr: 6078396 zit wel erg dicht bij die van jou

george013

Bericht door george013 » ma okt 31 2011 9:50 pm

Goede zaak.Heb mijn spullen ook daarvandaan.
Voordeel van een winkel, je kunt terugkomen.
George

MauritsD
Clublid
Clublid

Bericht door MauritsD » ma okt 31 2011 9:53 pm

Apenstaartjes schreef:Mijn serienr: 6078396 zit wel erg dicht bij die van jou
Wellicht zegt dit niet zoveel, mijn huidige D7000 heeft een serieno die minder als 1000 verschilt van de vorige. Wellicht door zelfde winkel & shipment e.d.
Volgens mij verschilt het gewoon van exemplaar tot exemplaar.

MauritsD
Clublid
Clublid

Bericht door MauritsD » ma okt 31 2011 9:54 pm

george013 schreef:Goede zaak.Heb mijn spullen ook daarvandaan.
Voordeel van een winkel, je kunt terugkomen.
George
Helemaal eens. Wilde daarom zo'n complex en nieuw stuk techniek ook uit een echte (goede) winkel en daar heb ik geen spijt van :D

Apenstaartjes
Forumlid
Forumlid

Bericht door Apenstaartjes » ma okt 31 2011 9:55 pm

Normaal koop ik bijna alles bij Foka in Rotterdam, alleen deze camera gekocht bij de mediamarkt met de BTW actie..... :?

hoorn666
Forumlid
Forumlid

Bericht door hoorn666 » ma okt 31 2011 10:05 pm

...Schrik niet de eerste keer.
George
Argggghhhhh, dat was schrikken. Dus toch maar een keertje schoongemaakt. Niet alles weg maar wel het meeste. Bedankt voor de tip en info.
D750, J5, D850
Best wat licht en o.a. "Golden Trio", Nikkor 80-400, Tamron 150-600, Nikkor Micro 105 en nog wat grut

george013

Bericht door george013 » ma okt 31 2011 10:11 pm

Jij bent wel een snelle!!.
George

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”