Weekje Rode Zee

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
pabusk

Weekje Rode Zee

Bericht door pabusk » di jun 03 2008 10:19 pm

Een kleine selectie uit een weekje fotograferen in de rode zee

Afbeelding
1. M'n Dinnetje bestudeerd een egelvis

Afbeelding
2. Gewichtloos zweven boven een koraal formatie met goudvisjes

Afbeelding
3. Hoe komt het dat ze dit een krokodilvis noemen ??

Afbeelding
4. Closeup van een puffer

Afbeelding
5. X-masstree worm op vuurkoraal

Afbeelding
6. Anemoon visjes blijven leuk om te fotograferen

Afbeelding
7. Closeup van sla koraal

Groetjes
Paul
Laatst gewijzigd door pabusk op wo jun 04 2008 11:57 am, 1 keer totaal gewijzigd.

ALE
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door ALE » di jun 03 2008 10:25 pm

Wow, je lijkt wel een tweede Jacques Cousteau :lol: Mooi hoor, lijkt me nog niet zo eenvoudig onderwater fotografie. Mijn complimenten.
Groet,

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

Herman55

Bericht door Herman55 » di jun 03 2008 11:29 pm

ALE schreef:Wow, je lijkt wel een tweede Jacques Cousteau :lol: Mooi hoor, lijkt me nog niet zo eenvoudig onderwater fotografie. Mijn complimenten.
Groet,

ALE
Is ook niet zo simpel. Ben ik afgelopen weekend achter gekomen :cry:

Mooie foto's Paul. Vooral 1, 5 en 6. Netjes gedaan.

carlos

Bericht door carlos » di jun 03 2008 11:58 pm

mooi heel mooi . vooral foto 4 scherpen tandjes hebben deze .
en de anamoon vis heel mooi maar weer.

pabusk

Bericht door pabusk » wo jun 04 2008 11:58 am

Kon het niet laten ... toch nog een mooie gevonden in de serie en hierboven toegevoegd (nummer 7)

Grtz,
Paul

pabusk

Bericht door pabusk » wo jun 04 2008 12:03 pm

ALE schreef:Wow, je lijkt wel een tweede Jacques Cousteau :lol:
Dat is teveel eer hoor ... ik duik nu wel al meer dan 10 jaar maar ben pas 1,5 jaar echt onderwater aan het fotgraferen
ALE schreef:Mooi hoor, lijkt me nog niet zo eenvoudig onderwater fotografie.
Is het ook niet, alles werkt anders als boven water, foto 1 bijvoorbeeld is een hoofdbreker om te zorgen dat het zand niet volledig uitgebeten op de foto staat. Maar je moet nog wel even zorgen dat de duiker en vis een beetje behoorlijk belicht worden.
Moet zelf nog veel leren ... ben al blij als ik 50 behoorlijke foto's uit een serie van 500 krijg en helemaal gelukkig als 5 daarvan zo op een poster zouden kunnen.

Grtz,
Paul

Maud
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Maud » wo jun 04 2008 2:10 pm

Leuk deze nieuwe dimensie! Die anemoon vind ik ook erg leuk weer..

Ga van de week weer NEMO kijken en dat komt door jouw foto's :)
D700 | D90 + MB-D80 | Nikkor AF-S 24-70mm F/2.8G ED | Nikon DX 18-135mm | Nikkor 105mm 2.8 | Nikkor 50mm 1.8 | Nikon AF-S 70-300 F/4.5-5.6 VR | Tamron 17-50 F2.8 | 2x SB-600 | Manfrotto statief

rene

Bericht door rene » wo jun 04 2008 3:02 pm

Geweldig mooi zeg, als ik dit zie krijg ik direct zin om mijn duikspullen uit de garage te halen heerlijk wat een super platen :D

Dennis71

Bericht door Dennis71 » wo jun 04 2008 5:35 pm

Gaaf hoor. Doet me weer helemaal denken aan mijn zeeaquarium waarin ik ook een aantal van deze soorten heb gehad! Jammer dat het zo'n dure en tijdrovende hobby is.

siepie

Bericht door siepie » vr jun 06 2008 5:57 am

Ze zijn geweldig!!!
Dit is zo enorm moeilijk!

Om zulke foto's te kunnen maken moet je allereerst goed kunnen duiken. Je duikvaardigheden zijn super belangrijk, anders krijg je niet eens iets fatsoenlijk in beeld, maar gaat het alle kanten op.

Daarnaast ben je nog altijd in een 'mensvreemde' omgeving en moet je primair op je eigen veiligheid blijven letten en op die van je buddy. En dat is lastig als je aandacht door het fotograferen in beslag genomen wordt.

Bovendien moet je onder die lastige omstandigheden (stroming, koralen die je heel moet laten, lastige belichting, bewegende onderwerpen) ook nog eens behoorlijk goed kunnen fotograferen.

Kortom: "Petje Af!"

pabusk

Bericht door pabusk » vr jun 06 2008 9:05 am

Dank je Siepie,

Je haalt inderdaad nog een aantal andere (niet foto) gerelateerde zaken aan die ik zelf inmiddels zo normaal vind dat ik er niet meer aan denk.

Je kan jezelf inderdaad niet even stevig vastzetten tegen een muurtje om je camera stabiel te houden (ook al weegt het ding niets onderwater) stabiel drijfvermogen is dus een must wil je een scherpe foto hebben.

Het leuke vind ik wel dat ik elke duik nog leer en merk dat de kwaliteit van mijn foto's elke duik weer beter wordt. Nu alleen nog vissen zien te vinden die zich laten sturen en stil blijven zitten. Gaat misschien volgende maand beter, dan duik ik op wrakken in Ierland. Weer totaal anders omdat die dingen niet met 2 flitsers uit te lichten zijn voor totaal opnames. De boeg van een schip op 70 meter met alleen omgevingslicht vraagt om lange sluitertijden ... weer een nieuwe uitdaging. Gelukkig heb ik wel m'n 10,5 FE zodat ik ze er helemaal op krijg. Ik ben al blij als ik hierbij in de buurt kom Audacious guns of Justicia bow

Groetjes
Paul

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”