Nieuwe garantiebepalingen Nikon Nederland
Geplaatst: di jun 24 2008 5:38 pm
Zie de Nikon site
geplaatst: 19-06-2008
LINK naar Nikon Europe
Europese en wereldwijde garanties van Nikon
Nikon Corporation - Europese garantie van Nikon van één jaar
Nikon Corporation verleent een Europese garantie van één jaar voor digitale producten. Voor sommige producten geldt echter een wereldwijde garantie.
Nikon Corporation - Europese garantie van Nikon van één jaar
Klanten die binnen de periode van deze garantie (maximaal één jaar na aankoop) een technisch defect ondervinden, kunnen contact opnemen met een door Nikon geautoriseerd servicecenter of de Nikon-leverancier waar het product is gekocht.
Als u gebruik wilt maken van deze garantie, moet u de volgende documenten overleggen aan het geautoriseerde Nikon-servicecenter.
*
Garantiekaart van de Europese garantie van Nikon (of de wereldwijde garantie)
*
Factuur of aankoopbewijs (met daarop de datum van aankoop, het product en de naam van de leverancier)
Uitgebreide garanties (wettelijke garanties of garanties van de leverancier)
Sommige leveranciers kunnen uitgebreide wettelijke of verkoopgaranties bieden als uitbreiding op de eenjarige Europese garantie van Nikon. Een voorbeeld hiervan is de tweejarige wettelijke of verkoopgarantie in Italië en Spanje die alleen geldig is tussen de LEVERANCIER en de EINDGEBRUKER.
Aanspraken op garantieservice die onder dit type uitgebreide garantie vallen, moeten worden afgehandeld tussen de CONSUMENT en de LEVERANCIER. Neem in dit geval contact op met de leverancier. In sommige gevallen kunnen door Nikon geautoriseerde servicecenters geen ondersteuning bieden door dit type verkoopovereenkomst tussen de LEVERANCIER en de CONSUMENT. Dit is met name het geval als de leverancier het Nikon-product niet via het officiële distributiekanaal van Nikon heeft gekocht. Dit valt onder de zogeheten 'grijze import'..
Wat moet ik doen als mijn product service vereist die onder de garantie valt?
1. Lees zorgvuldig de instructiehandleiding of de veelgestelde vragen op deze ondersteuningssite. Als u de handleiding kwijt bent, kunt u mogelijk een PDF-handleiding van deze site downloaden. Hierin vindt u wellicht informatie waarmee u het probleem zelf kunt verhelpen.
2. Als uw product defect is, controleert u of dit onder de eenjarige Europese garantie van Nikon Corporation valt.
Ja, het wordt gedekt door de Europese garantie van Nikon
Stuur het product naar een door Nikon geautoriseerd servicecenter.
Nee, het wordt niet gedekt door de Europese garantie van Nikon
Stuur het product naar de leverancier waar het product is gekocht.
In beide gevallen voegt u de volgende gegevens toe aan het product wanneer u dit retourneert.
*
Uitgebreide beschrijving van het probleem
*
Garantiekaart van de Europese garantie van Nikon
*
Factuur of aankoopbewijs dat aan de bovenstaande criteria voldoet
geplaatst: 19-06-2008
LINK naar Nikon Europe
Europese en wereldwijde garanties van Nikon
Nikon Corporation - Europese garantie van Nikon van één jaar
Nikon Corporation verleent een Europese garantie van één jaar voor digitale producten. Voor sommige producten geldt echter een wereldwijde garantie.
Nikon Corporation - Europese garantie van Nikon van één jaar
Klanten die binnen de periode van deze garantie (maximaal één jaar na aankoop) een technisch defect ondervinden, kunnen contact opnemen met een door Nikon geautoriseerd servicecenter of de Nikon-leverancier waar het product is gekocht.
Als u gebruik wilt maken van deze garantie, moet u de volgende documenten overleggen aan het geautoriseerde Nikon-servicecenter.
*
Garantiekaart van de Europese garantie van Nikon (of de wereldwijde garantie)
*
Factuur of aankoopbewijs (met daarop de datum van aankoop, het product en de naam van de leverancier)
Uitgebreide garanties (wettelijke garanties of garanties van de leverancier)
Sommige leveranciers kunnen uitgebreide wettelijke of verkoopgaranties bieden als uitbreiding op de eenjarige Europese garantie van Nikon. Een voorbeeld hiervan is de tweejarige wettelijke of verkoopgarantie in Italië en Spanje die alleen geldig is tussen de LEVERANCIER en de EINDGEBRUKER.
Aanspraken op garantieservice die onder dit type uitgebreide garantie vallen, moeten worden afgehandeld tussen de CONSUMENT en de LEVERANCIER. Neem in dit geval contact op met de leverancier. In sommige gevallen kunnen door Nikon geautoriseerde servicecenters geen ondersteuning bieden door dit type verkoopovereenkomst tussen de LEVERANCIER en de CONSUMENT. Dit is met name het geval als de leverancier het Nikon-product niet via het officiële distributiekanaal van Nikon heeft gekocht. Dit valt onder de zogeheten 'grijze import'..
Wat moet ik doen als mijn product service vereist die onder de garantie valt?
1. Lees zorgvuldig de instructiehandleiding of de veelgestelde vragen op deze ondersteuningssite. Als u de handleiding kwijt bent, kunt u mogelijk een PDF-handleiding van deze site downloaden. Hierin vindt u wellicht informatie waarmee u het probleem zelf kunt verhelpen.
2. Als uw product defect is, controleert u of dit onder de eenjarige Europese garantie van Nikon Corporation valt.
Ja, het wordt gedekt door de Europese garantie van Nikon
Stuur het product naar een door Nikon geautoriseerd servicecenter.
Nee, het wordt niet gedekt door de Europese garantie van Nikon
Stuur het product naar de leverancier waar het product is gekocht.
In beide gevallen voegt u de volgende gegevens toe aan het product wanneer u dit retourneert.
*
Uitgebreide beschrijving van het probleem
*
Garantiekaart van de Europese garantie van Nikon
*
Factuur of aankoopbewijs dat aan de bovenstaande criteria voldoet