1.

Nikon F801s
Nikon e series 50mm
f5.6
Kodachrome 100
2.

Nikon F801s
Nikon e series 50mm
f1.8
Kodachrome 100
3.

Nikon F801s
Nikon e series 50mm met polarisatie filter
f8
Kodachrome 100
Hoi MIesnert,miesnert schreef:Ik ben benieuwd wat mensen hierover te zeggen hebben. Ik vind de eerste en tweede zeer geslaagd, derde ook, maar weet niet zeker of ik 'm ook echt bij de eerste twee vindt passen.
1.
Nikon F801s
Nikon e series 50mm
f5.6
Kodachrome 100
2.
Nikon F801s
Nikon e series 50mm
f1.8
Kodachrome 100
3.
Nikon F801s
Nikon e series 50mm met polarisatie filter
f8
Kodachrome 100
Bij analoog vind ik de camera ook niet spannend maar wel het type film. Is mede bepalend voor het eindresultaat.Frederix schreef:Ik vraag me af waarom jij steeds vermeld met welke camera en film jij de foto maakt. Vind jij belangrijk dat wij dat weten? Ik vind het eigenlijk niet van belang, het gaat immers om de plaat.
Zo zal ongetwijfeld ook het verschil te zien zijn tussen laten we zeggen een Agfa Clack en een Nikon F100. Toch interesseert mij de camera niet. dat zelfde geldt wat mij aangaat ook voor de film e.d. Het gaat om de plaat, niet hoe die tot stand is gekomen. Toch . . . . ?Skippy schreef:Bij analoog vind ik de camera ook niet spannend maar wel het type film. Is mede bepalend voor het eindresultaat.Frederix schreef:Ik vraag me af waarom jij steeds vermeld met welke camera en film jij de foto maakt. Vind jij belangrijk dat wij dat weten? Ik vind het eigenlijk niet van belang, het gaat immers om de plaat.
Ik zie duidelijk verschil tussen een Kodak Gold foto en een Fuji Superia foto.
Zo draagt de door Frederix gebruikte Fuji-film mede bij aan het hem typerende eindresultaat, is althans mijn mening.
Dat is zeker zo, maar de weg er naar toe wordt door de een interessanter gevonden dan de ander.Frederix schreef:Het gaat om de plaat, niet hoe die tot stand is gekomen. Toch . . . . ?
Dat klopt. Maar is dat interessant voor het eindresultaat? Had je het gezien als ik het niet had gezegd?Skippy schreef:Dat is zeker zo, maar de weg er naar toe wordt door de een interessanter gevonden dan de ander.Frederix schreef:Het gaat om de plaat, niet hoe die tot stand is gekomen. Toch . . . . ?
Maar, was jij laatst ook niet van filmtype gewisseld, dat zal toch ook wel een reden hebben gehad?
OK, maar daar komen we denk ik nooit achter. Trouwens dit is wel het draadje van Miesnert. Wellicht vind hij het niet leuk dat we deze hebben overgenomen . .Skippy schreef:Nee, maar jij hebt ook voor Fuji voor Fuji ingeruild, had je Fuji voor Kodak ingeruild wellicht wel.Frederix schreef:Dat klopt. Maar is dat interessant voor het eindresultaat? Had je het gezien als ik het niet had gezegd?