tamron lens

Discussies over telezoom objectieven zoals 55-200 mm, 80-200 mm, 70-300 mm of 200-400 mm
Plaats reactie
simon

tamron lens

Bericht door simon » vr sep 22 2006 9:31 am

Ik heb een d50 met een sigma lens ( DC 17-70 mm 1:2.8 - 4.5 )
Ik ben daar zeer tevreden over.
Nu wil ik mij een tele zoom lens aanschaffen.
Ik denk aan een 70 - 300 mm lens.
Maar 1000 euro voor een lens heb ik effe niet.
Nu ben ik een aanbieding tegengekomen van een Tamron lens de: AF 70 - 300 mm F/4-5.6 LD Tele macro 1:2 .
Die moet kosten 180 euro, en dat vind ik een prima prijs.
Mijn vraag is , is dit een goede keus , ik ben een beginner en weet heel weinig van lenzen.
Bij voorbaat dank.

rvdb

Bericht door rvdb » vr sep 22 2006 9:46 am

Sigma 70-300 APO (let op dat APO) :?:
kost rond de 200-250 euro

Pancarans
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Pancarans » vr sep 22 2006 9:49 am

Hallo Simon,

kijk even op de site van Hans Braakhuis, daar staat het e.e.a. over objectieven. Ik weet trouwens niet waar jij de prijs voor de 70-300 vandaan hebt, maar 1000 euri's is wel een pak geld. Bij Digital Street in Beuningen staat de Nikon AF 70-300mm F4.0-5.6 G (Zwart) voor € 149,=.
De ED variant kost bij Kamera-Express € 349,-. Wat ik begrepen heb schijnt er echter niet veel kwaliteitsverschil te zijn tussen beiden objectieven. Zelf heb ik geen ervaring met Tamron objectieven en kan je dus daarover niet adviseren. Persoonlijk geef ik altijd de voorkeur aan het eigen merk objectieven omdat de andere merken compatible zijn met meerdere merken camera's en niet afgestemd op het ene merk. Alleen de vatting verschilt en de aansturing van AF en diafragma. Anderen op dit forum zijn een andere mening toegedaan. Eigenlijk heb ik zelf nooit getest of het ene objectief een betere kwaliteit aflevert dan het andere.