tamron lens

Discussies over telezoom objectieven zoals 55-200 mm, 80-200 mm, 70-300 mm of 200-400 mm
Plaats reactie
simon

tamron lens

Bericht door simon » vr sep 22 2006 9:31 am

Ik heb een d50 met een sigma lens ( DC 17-70 mm 1:2.8 - 4.5 )
Ik ben daar zeer tevreden over.
Nu wil ik mij een tele zoom lens aanschaffen.
Ik denk aan een 70 - 300 mm lens.
Maar 1000 euro voor een lens heb ik effe niet.
Nu ben ik een aanbieding tegengekomen van een Tamron lens de: AF 70 - 300 mm F/4-5.6 LD Tele macro 1:2 .
Die moet kosten 180 euro, en dat vind ik een prima prijs.
Mijn vraag is , is dit een goede keus , ik ben een beginner en weet heel weinig van lenzen.
Bij voorbaat dank.

rvdb

Bericht door rvdb » vr sep 22 2006 9:46 am

Sigma 70-300 APO (let op dat APO) :?:
kost rond de 200-250 euro

Pancarans
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Pancarans » vr sep 22 2006 9:49 am

Hallo Simon,

kijk even op de site van Hans Braakhuis, daar staat het e.e.a. over objectieven. Ik weet trouwens niet waar jij de prijs voor de 70-300 vandaan hebt, maar 1000 euri's is wel een pak geld. Bij Digital Street in Beuningen staat de Nikon AF 70-300mm F4.0-5.6 G (Zwart) voor € 149,=.
De ED variant kost bij Kamera-Express € 349,-. Wat ik begrepen heb schijnt er echter niet veel kwaliteitsverschil te zijn tussen beiden objectieven. Zelf heb ik geen ervaring met Tamron objectieven en kan je dus daarover niet adviseren. Persoonlijk geef ik altijd de voorkeur aan het eigen merk objectieven omdat de andere merken compatible zijn met meerdere merken camera's en niet afgestemd op het ene merk. Alleen de vatting verschilt en de aansturing van AF en diafragma. Anderen op dit forum zijn een andere mening toegedaan. Eigenlijk heb ik zelf nooit getest of het ene objectief een betere kwaliteit aflevert dan het andere.
Wat je zou kunnen doen is met je body naar een fotozaak gaan, waar ze beide objectieven verkopen. Allebei uitproberen, dus zeg een stuk of 30 foto's per objectief schieten met verschillende brandpuntsafstanden en diafragma's, thuis de foto's inlezen in je PC en beoordelen en dan kijken wat jezelf het mooiste vind. Maak ze wel in de hoogste resolutie en liefst in NEF. Je weet dan tevens hoe de objectieven in de hand liggen. Beslis daarna pas over de aankoop. Ik heb dat ook gedaan met de aanschaf van mijn 80-200. Al heb ik deze niet vergeleken met andere objectieven. Ik heb hem wel getest alvorens hem aan te kopen. De reden dat ik voor deze ging is gelegen in het feit dat ik meer met fotografie wil gaan doen en dus op zoek was naar een lichtsterk, degelijk en kwalitatief hoogstaand objectief.

Succes met je keuze.

Irwan
Als je Groningen ver vindt, is je wereld echt klein................

http://www.fotono.nl"

rvdb

Bericht door rvdb » vr sep 22 2006 6:00 pm

Pff wat een idioot gedoe met de Nikkor lenzen. Die 70-300 kun je nieuw vinden in een prijsverloop van 109 euro tot ver boven de 200.. Voor dezelfde lens! :evil:

olle_griese
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door olle_griese » vr sep 22 2006 6:14 pm

ik heb een tamron 200-400mm lens die toevallig goed is.
Ik heb ook een sigma 17-35mm die ook redelijk is (vertel mij maar eens het verschil tussen tamron en sigma :roll: )
Verder heb ik in een half jaar tijd veel rommel van tamron en sigma gehad.
Wat ik er mee wil zeggen, probeer de lens die je wilt kopen zelf uit (het liefst door te vergelijken met andere lenzen) en beoordeel zelf of je het een goeie lens vind voor jezelf.
Tussen de 100 en 300 euro (2e hands)zitten best goeie lenzen waar een prof mee zou kunnen werken maar je moet ze wel zoeken (en geluk hebben)
Je kunt beter een briljante foto van een saaie gebeurtenis maken dan een saaie foto van iets opzienbarends

rvdb

Bericht door rvdb » zo sep 24 2006 11:49 am

Naar aanleiding van deze vraag ben ik eens gaan kijken naar info over de Nikkor 70-300mm lenzen.
Als ik het goed begrijp zijn er nu 3:

70-300mm G
70-300mm ED
En de net nieuwe
70-300mm met VR

Hoe verhouden deze lenzen zich nu ten opzichte van elkaar. (los van prijs) Is die VR naast de VR beter dan de DR? Of zelfs als de G?

Er is nogal wat geblaat te vinden dus ik hoop een duidelijker beeld te kunnen krijgen.

Plaats reactie

Terug naar “Telezoom”