Harbor by night

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
dendoor
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Harbor by night

Bericht door dendoor » za okt 04 2008 11:07 pm

1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

Groetjes,

Den Door.
Laatst gewijzigd door dendoor op za okt 04 2008 11:19 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Marco

Bericht door Marco » za okt 04 2008 11:15 pm

Hallo Den Door,

Foto 1 en 2 zijn fraai, ik zou ze alleen even rechtzetten.

En waarom de titel niet helemaal in het engels of nederlands ??

dendoor
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door dendoor » za okt 04 2008 11:20 pm

Marco Handgraaf schreef:
En waarom de titel niet helemaal in het engels of nederlands ??
Aangepast :oops:

ALE
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door ALE » zo okt 05 2008 1:02 am

Ik vind ze alle drie mooi.
Groet,

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

GuyVerschuere
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door GuyVerschuere » zo okt 05 2008 8:14 am

Ik hou van dergelijke foto's... Laat ze maar komen...
egregius.be - urbexforum.be
Nikon D7000 + D80
Nikkor 17-55 2.8 - Nikkor 70-200 2.8VR - Tamron 11-18
2xSB600 - 2x16GB SDHC - Velbon Sherpa 750 - Gorillapod

luc
Forumlid
Forumlid

Bericht door luc » zo okt 05 2008 8:42 am

Voor mij Bekend terrein nr3 is in ieder geval Total Fina.

Ik mis bij 1 en 2 wat scherpte en inderdaad wat rechtzetten en misschien hier en daar iets ruimer kaderen.

Probeer het eens op een iets vroeger tijdstip als er nog net wat daglicht in de lucht zit of met echt helder weer. De sterren en de maan doen het meestal ook best goed boven deze industrie.

Luc
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr

Marceld
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Marceld » zo okt 05 2008 12:31 pm

1 en 2 lijken mij niet scherp.
3 is echt een plaatje!

Heb de haven van Antwerpen hoog op mijn verlanglijstje staan om een keer nachtopnamen te gaan maken. Wie heeft er ook zin in? Hans? Jolanda? Nikon Gino? Luc? (Jullie kennen de haven goed, gelet op jullie eerder postings!)? Meeting van maken? :D :oops:
Reacties kunnen evt ook per PB.

Groet,
marcel
Nikon D750 • Nikon AF-S 14-24 2.8 • Nikon AF-S 24-70 2.8 • Nikon AF-D 50 1.8 • AF-S 85 1.8G • SB-800 • Gitzo GK2542 met GH3382QD

Urban exploring sinds 2008

Flickr[/size]

Jolanda
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Jolanda » zo okt 05 2008 1:02 pm

Ik sluit mij aan bij de opmerkingen van Marceld en Luc. Ook voor mij bekend terrein en het kriebelt alweer. En misschien weet Den Door ook nog wat minder bekend terrein voor ons te vinden.....

Bij voldoende belangstelling is er zeker wel weer een zondagmiddag- en avond (of zaterdag) te vullen met Antwerpen (olifantenparade) en de Haven. Zeker nu het al weer vroeg donker wordt en degene die ver(der) moeten rijden, dus niet tot 22.00 uur moeten wachten voor het blauwe uur.

Laten we eerst 12 oktober voorbij laten gaan en daarna een nieuw initiatief starten.

Excuses aan Den Door voor dit berichtje tussendoor, maar ik werd aangeroepen.....

Jolanda

dendoor
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door dendoor » zo okt 05 2008 6:27 pm

Alvast bedankt voor de reacties. Hou wel rekening dat in feite de haven verboden terrein is om te fotograferen. Terwijl ik bezig was werd ik stande pede ingesloten door security die me erop wees dat er geen foto's mochten worden genomen, en zeker NIET van installaties van bedrijven ( spionage ). Ben heel beleefd gebleven, heb me eruit kunnen praten zonder foto's te hoeven verwijderen, en heb me uit de voeten gemaakt. Dit wou ik toch eventjes vermelden als jullie willen gaan shooten in de Antwerpse haven . . . .

Mvg,

Den Door.

Marceld
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marceld » zo okt 05 2008 7:51 pm

dendoor schreef:Alvast bedankt voor de reacties. Hou wel rekening dat in feite de haven verboden terrein is om te fotograferen. Terwijl ik bezig was werd ik stande pede ingesloten door security die me erop wees dat er geen foto's mochten worden genomen, en zeker NIET van installaties van bedrijven ( spionage ). Ben heel beleefd gebleven, heb me eruit kunnen praten zonder foto's te hoeven verwijderen, en heb me uit de voeten gemaakt. Dit wou ik toch eventjes vermelden als jullie willen gaan shooten in de Antwerpse haven . . . .

Mvg,

Den Door.
Ja, security... Met alle respect: dan noem je ook wat! :mrgreen:
Die proberen zich altijd te laten gelden, beetje politie-tje spelen...
Heb begrepen van anderen dat zij zelfs door de politie zijn benaderd en gevolgd, maar altijd zonder problemen. Dus tsja... :wink:

groet,
marcel
Nikon D750 • Nikon AF-S 14-24 2.8 • Nikon AF-S 24-70 2.8 • Nikon AF-D 50 1.8 • AF-S 85 1.8G • SB-800 • Gitzo GK2542 met GH3382QD

Urban exploring sinds 2008

Flickr[/size]

AlwinSitton

Bericht door AlwinSitton » zo okt 05 2008 8:08 pm

Heb het ook al zo vaak meegemaakt. Elke keer staat er weer een gast in je nek te huigen, die verteld je dan vervolgens dat er geen foto's gemaakt mogen worden. Ik heb een keer gehad dat ik mijn foto's moest verwijderen. Die beste man wist niets van fotografie, op mijn scherm stond 590, dat was het aantal foto's wat ik nog kon maken. Ik zei tegen die man, heeft u zin om alle 590 foto's met mij door te nemen. Toen haakte de beste man af. Ze voelen zich vaak zo groot en machtig. Mooie platen trouwens. Ik ga van de week een avond naar de Botlek om wat foto's te schieten. Ik weet alleen nog niet wat een goede plek is.

Meestal geeft de beveiliging, terrorisme op als reden om niet te fotograferen. Maar als je Google Earth er even bij pakt, kan je zo zien waar alles zicht bevindt, met satelliet foto. Dus dat slaat dus totaal nergens op. En zonder foto's weten terroristen hun doel ook wel te vinden.

Jolanda
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Jolanda » zo okt 05 2008 9:33 pm

In al die tijd dat ik in de haven heb rondgereden, niet een keer aangehouden. Ik sta toch op de openbare weg, of vergis ik me nu???

Jolanda
click voor mijn foto's op flickr.

hans1956
Regiocoördinator
Regiocoördinator
Ervaringsniveau: *****

Bericht door hans1956 » zo okt 05 2008 9:48 pm

In de Antwerpse haven kan en mag je vrij fotograferen alleen de petrochemische industrie en daarbij de installaties zijn verboden terrein. Deze bedrijven hebben een omheining en een portier waar je door moet.
Ik, en met mij Luc en Gino, ben één keer door politie staande gehouden en door hen gevraagd wat we aan het doen waren. We hebben vriendelijk geantwoord dat we foto's aan het maken waren en toen was het oké. Daarna zijn ze wel een paar keer vriendelijk zwaaiend voorbij gereden.

Dus wat mij betreft kunnen we weer een keer afspreken. Maar idd wat Jolanda aangeeft na 12 oktober.

Gr. Hans
Gr. Hans

Semi amateur met Mooie pro camera's, een Coolpix P7100 en een analoge F80 met mooi Nikon glaswerk! 

Facebook Flickr

luc
Forumlid
Forumlid

Re: Harbor by night

Bericht door luc » do okt 09 2008 10:53 pm

De beveiliging wil zich inderdaad, overigens nogal eens onnodig laten gelden in het Antwerpse havengebied.

Maar ik zou er ook voor kiezen om op zijn minst toch altijd erg beleefd te blijven tegen deze mannen tenslotte doen ze ook gewoon hun werk.

De politie vertelde mij tijdens de staande houding :D dat ik niet met mijn voeten moest laten spelen en dat ik gewoon overal mocht fotograferen mits er geen verboden toegang was of duidelijk een hek met privaat vermelding.

Luc.
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr

BUG322

Re: Harbor by night

Bericht door BUG322 » do okt 09 2008 11:42 pm

Ik ben proces operator en alleen op het terrein zelf geld een fotografie verbod ivm zgn explosie gevaar.
Dus dan moet je apparatuur EX gekeurd zijn. Of je loopt met een explosie meter en vergunning.

Maar zolang je niet over het hek klimt lijkt me het redelijk legaal.
Alsof je van een foto een installatie kan nabouwen beetje belachelijk.

Beveiligers zijn nietsnutten :)

oja nummer 3

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”