Pagina 1 van 1

Goede service Nikon

Geplaatst: wo jan 14 2009 10:53 am
door Richard van der Hoek
Aangezien ik mijn D700 in de UK gekocht heb had ik via de website van Nikon een nederlandse handleiding gekocht. Na drie weken kreeg ik een enveloppe binnen met een grote scheur en pakbon en verder niets....
Ik bellen met de Nikon. Tja dat was lastig. Ze versturen die handleidingen niet zelf, je wordt doorgelinkt naar een vertaalde duitse site, bla bla bla. Ik dacht dat wordt een nieuwe handleiding kopen en dus weer 15,00 euro armer. De medewerker van Nikon zou mijn verhaal doorgeven aan het Nikon hoofdkantoor in Lijnden? Ik dacht daar hoor ik nooit meer iets van.
Drie dagen later de handleiding in huis met een kaartje met excuus. Nikon echt TOP!

Zo en nu ga ik lezen :mryellow:

Re: Goede service Nikon

Geplaatst: wo jan 14 2009 11:04 am
door Gino
Netjes.

Groeten, Gino :D

Re: Goede service Nikon

Geplaatst: wo jan 14 2009 11:07 am
door Cees
Keurig! Zie je maar weer, topmerk!

Re: Goede service Nikon

Geplaatst: do jan 15 2009 7:46 am
door Daniël
Inderdaad een goede service :mryellow: . Zat er wel een excuus briefje bij van TNT of een andere postorder bedrijf. Want dat was dan ook wel netjes.

Re: Goede service Nikon

Geplaatst: do jan 15 2009 8:14 am
door Skippy
Bij mij was de envelop waarin mijn NX2 handleiding opgestuurd was ook gescheurd. Niet zo vreemd trouwens want de envelop was van een hele lichte papiersoort. Voor die Euro 15 mag het best in een envelop met karton achterkant of een bubbeltjesenvelop.

Goede service dus voor richardenjose maar wel een verbeterpunt (vreselijk woord toch) voor Nikon.

Re: Goede service Nikon

Geplaatst: do jan 15 2009 9:09 am
door Hans Braakhuis
Het kan nog leuker:

* Omruilservice

Als u een nieuw product hebt gekocht en de meegeleverde gedrukte gebruikshandleiding niet in de gewenste taal is, kunt u deze per post omruilen voor dezelfde handleiding in een andere taal via onze omruilservice. Productregistratie is vereist voor deze service.

Voorwaarden
a. Het betreft een originele 'Gebruikshandleiding' of 'Gids voor digitale fotografie' van Nikon zoals deze wordt meegeleverd in de doos van het product.
b. De handleiding is in ongeschonden nieuwstaat (ongebruikt origineel).
c. De handleiding is voor een recent product.
d. U moet het product registreren voordat u een handleiding retourneert die u wilt omruilen.
Als de gebruikshandleiding niet aan deze voorwaarden voldoet, wordt deze geretourneerd zonder dat een vervangend exemplaar wordt aangeboden.

Beperkingen
a. Deze service wordt NIET geboden voor snelhandleidingen, cd's met instructiehandleidingen of ander materiaal dat bij het product in de doos wordt geleverd. Als we dergelijke items ontvangen, is het helaas niet mogelijk om ze te retourneren.
b. Deze service is alleen beschikbaar voor particulieren.
c.Alleen handleidingen in Europese talen zijn leverbaar, hoewel de beschikbaarheid varieert per product en per taal.

U kunt als volgt een vervangende handleiding aanvragen
Registreer uw product online
a. Meld u aan bij uw account. Als u geen account hebt, klikt u hier.
b. Registreer uw persoonlijke gegevens, inclusief uw volledige postadres.
c. Registreer het product waarvoor u een vervangende handleiding aanvraagt.

Stuur ons de gedrukte gebruikshandleiding die u wilt omruilen per post toe.
a. Vermeld de taal van de gebruikshandleiding die u wilt ontvangen.
b. Vermeld uw naam, adres en e-mailadres, zodat we uw aanvraag snel kunnen verwerken.

Stuur de handleiding naar het volgende adres:
Nikon Manual Exchange Service
PO Box 11121
Clonshaught
Dublin 17
Ierland


De directe link van Nikon krijg ik hier niet. De omweg:
http://www.nikonlinks.com/foreign_dutch.html
en aldaar klikken op
Een buitenlandse handleiding omruilen voor een Nederlandse

Re: Goede service Nikon

Geplaatst: do jan 15 2009 1:26 pm
door Jill
Heel netjes :)

Re: Goede service Nikon

Geplaatst: do jan 15 2009 5:59 pm
door Marco
Het verzenden van die gebruiksaanwijzingen is uitbesteed aan Arvato (onderdeel van Bertelsmann).

Mijn NX2 gebruiksaanwijzing kwam in eenzelfde enveloppe en een paar dagen een faktuur van UPS voor € 24,00 vrachtkosten......

UPS gebeld voor een kopie vrachtbrief, toen bleek dat de bezorger zelf maar een handtekening gezet had en de enveloppe zo door de brievenbus gepropt had.

UPS nogmaals gebeld en ook contact gehad met Arvato met de opmerking dat deze gebruiksaanwijzing € 15,00 incl. verzenden kostte en verzocht mij een credit nota te sturen.
Deze had ik een week later in huis :)

groet,
Marco

Re: Goede service Nikon

Geplaatst: ma feb 09 2009 2:43 am
door diskfac
Ik heb de D700 NL handleiding enkele maanden geleden gekocht en dat was perfect. Netjes binnen enkele dagen in de bus, goed verpakt... en 15 euro met incasso afgerekend.
Had ik van Arvato zeker niet verwacht.
Als het goed is mag het ook gezegd worden.