Ik wil jullie (v.n. mac-gebruikers) een klein stukje laten meelezen betreffende mijn probleem met NX2 (ik verwacht niet dat dit aan mijn Mac light, immers alle andere programma's 'draaien' gewoon).
Hieronder het laatste bericht van mij aan Nikon, zoals je ziet doet Maerland er alles aan mij te helpen.
Ik heb inmiddels al een aantal opdrachten van Maerlant uitgevoerd, maar helaas nog zonder resultaat.
Vandaag naar Nikon verzonden:
Geachte Maerlant,
Met behulp van spotlight heb ik alles met het trefwoord Nikon verwijderd. Hierna heb ik schijfhulp uitgevoerd.
Hierna heb ik nogmaals NX2 van de CD geïnstalleerd. Start weer niet op.
Daarna NX2.1.0 een van Nikon gedownloade versie, ook deze start niet op, ook niet in de evaluatieversie.
Al mijn andere programma's doen het wel!
Ook heb ik de computerdatum een jaartje terug gezet omdat ik dacht dat een eerder door mij geïnstalleerde evaluatieversie (NX) verlopen was en hierdoor NX2 niet meer kon opstarten
Ik ben nu ten einde raad...
Ik heb nog 3 meldingen op 1 blad gezet een bijgesloten via de beantwoordingslink.
Inmiddels heb ik een melding van een apple-verkooppunt dat Nikon zich diep in het systeem ingraaft, mogelijk in de 'root'.
Graag toch spoedig een oplossing !
Met vriendelijke groet,
Geachte Harry,
Dank u voor uw geduld.
Graag zou ik u willen vinden om met behulp van Spotlight te zoeken met het trefwoord 'Nikon' . Verwijdert u aub alle gevonden bestanden, eventueel met uitzondering van uw beeldbestanden.
Mocht u hierbij problemen ondervinden, dan wil ik u aanraden contact op te nemen met Apple Support, om u assistentie te verlenen bij dit proces.
Probeert u hierna opnieuw een installatie, bij voorkeur alleen Capture NX 2.
Graag hoor ik uw bevindingen.
Met vriendelijke groeten,
Maerlant van Bremen
Nikon Europe Support
www.europe-nikon.com/support
Nikon Nederland
18/02/2009 03:40 PM
Geachte Harry,
Dank u voor het toesturen van het systeemoverzicht.
Aan de hand hiervan zal ik trachten de oorzaak van uw probleem te traceren, door het voor te leggen aan ons ontwikkelteam. Zodra ik een reactie ontvang, hoort u van mij.
Met vriendelijke groeten,
Maerlant van Bremen
Nikon Europe Support
www.europe-nikon.com/support