Heupgordel pimpen?

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
Plaats reactie
Ome Jan
Forumlid
Forumlid

Heupgordel pimpen?

Bericht door Ome Jan » do feb 19 2009 11:51 am

Hieronder zie je een heupgordel die ik vrij vaak gebruik.

Afbeelding

Ik heb namelijk 2 husky's en daarmee wandel ik veel mee door het bos. Omdat husky's altijd trekken is het voor jezelf plezieriger om de honden aan deze heupgordel te 'hangen'.
Het werkt zo: de gordel doe je om je middel, de 2 riempjes om je bovenbenen (tegen draaien), en de honden gaan aan een vaste lijn aan de carabiner (karabijnhaak).
Omdat husky's altijd trekken (sledehond) staan de lijnen altijd op spanning, en je wordt eigenlijk gewoon vooruit getrokken. Met deze heupgordel ben je dan 'handsfree'.

Nu zit ik er al langer aan te denken om mijn camera mee te nemen tijdens het honden uitlaten op deze manier.
Ik heb een Slingshot tas, maar dat werkt niet zo goed, omdat dan de heupgordel in de weg zit, en omdat ik vaak een fleece-vest aan heb draait de tas niet fijn rond, en de tas zweet op je rug.
Lowepro heeft ook een heupgordel, echter deze is waarschijnlijk niet berekend op een trekkracht van ca. 50 kg op de gesp... :roll:

Is er iets op de markt waarmee ik mijn D70+17-55 mee kan nemen of moet ik achter de naaimachine om tasjes aan de gordel te naaien??

mikemix

Re: Heupgordel pimpen?

Bericht door mikemix » do feb 19 2009 12:03 pm

Als je wat leuks ziet kan je die 2 toch ook even aan een boom vastzetten?
Alleen niet vergeten weer los te halen natuurlijk :lol:

noogle
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Re: Heupgordel pimpen?

Bericht door noogle » do feb 19 2009 12:35 pm

mikemix schreef:Als je wat leuks ziet kan je die 2 toch ook even aan een boom vastzetten?
Of aan een slee, heb je ook je handen vrij en wordt je niet moe :-)

Maar denk idd niet dat die Lowepro gemaakt is om honden aan vast te binden...

Michael
"The camera doesn't make a bit of difference. All of them can record what you are seeing. But, you have to SEE" (Ernst Haas)

een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com

Plaats reactie

Terug naar “Overige fotoapparatuur”