Kan ik de belichtingscorrectie toewijzen aan de functieknop op de d300.
Ik fotografeer veel vogels en heb voor foto's die naar de grond gericht zijn een correctie nodig van -0.3 maar voor foto's van vogels die vliegen moet ik de correctie op + 1.0 zetten.
Dit heeft als resultaat een hoop onderbelichte en overbelichte foto's omdat ik de correctie vergeet terug te zetten in mijn enthousiasme als ik een vogel zie.
Kan ik hem b.v op -0.3 zetten en door de functieknop in te drukken op + 1.0 overschakelen , of heeft iemand hier een andere tip over ?
met vriendelijke groeten,
Ewoud.
Belichtingscorrectie d300
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Belichtingscorrectie d300
-----
Laatst gewijzigd door M.Oorthuis op di apr 07 2009 2:44 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Jammer,
Bij langsvliegende vogels moet je direct reageren anders ben je te laat.
Bedankt voor de info
Bij langsvliegende vogels moet je direct reageren anders ben je te laat.
Bedankt voor de info
Bij de D2-serie kun je de belichtingscorrectie op je hoofdinstelschijf zetten door de Persoonlijke Instelling b5: Makkelijke belichtingscorrectie aan te zetten. Dat moet op de D300 ook kunnen lijkt mij. De instelling heet misschien anders.
En je kunt manual werken...
En je kunt manual werken...
- ArendV
- Forumlid
- Contacteer:
b4 bij de persoonlijke instellingen van de D300 en heet nu eenvoudige belichtingscorrectie.yoyo schreef:Bij de D2-serie kun je de belichtingscorrectie op je hoofdinstelschijf zetten door de Persoonlijke Instelling b5: Makkelijke belichtingscorrectie aan te zetten. Dat moet op de D300 ook kunnen lijkt mij. De instelling heet misschien anders.
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn