Mijn eigen paaskonijntje

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
jafje
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Mijn eigen paaskonijntje

Bericht door jafje » zo apr 12 2009 3:29 pm

Sinds een paar jaar heb ik al konijnen, sinds kort pas een 50mm f/1.8 te leen. Jammer genoeg is deze overigens niet DX, en heb ik een D60... Alles moest dus handmatig gefocussed worden. Toch leek het me leuk om deze twee eens te combineren.
Nou dacht ik slim te zijn en de luiste van de twee, Fluffie, op mn mooi rode bank te zetten en eens te kijken hoe hij te modelleren is. Dat viel ontzettend tegen, hij had een opstandige dag... Heeft bijna geen moment stil willen zitten. Gelukkig wilde mijn vriend ook wel even helpen, maar op de laatste foto is te zien hoe Fluf ook hem tot wanhoop drijft ;)

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding
KOEKJES!

D60, glaswerk

http://jafje1.webs.com

vulture
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Mijn eigen paaskonijntje

Bericht door vulture » zo apr 12 2009 4:44 pm

Ik mis de scherpte in je foto's

Mark Verheijen

Bericht door Mark Verheijen » zo apr 12 2009 5:07 pm

Ze zijn idd niet scherp. Grappig beest wel. Hoe lang ben je bezig geweest om de bank haarvrij te krijgen :P ?

jafje
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door jafje » zo apr 12 2009 5:27 pm

Ik heb mijn best gedaan om wel zoveel mogelijk scherp te stellen. Dit was voor mij de eerste keer handmatig scherpstellen en moet er gewoon nog een hoop mee oefenen.
Om dan te beginnen met een hyperactief konijn is inderdaad niet handig, omdat ik steeds opnieuw moest scherpstellen :(
Overigens heb ik een heel handig borsteltje bij de stofzuiger dan is de bank in een minuut of 2 weer haarvrij ;)

Groetjes Fleur
KOEKJES!

D60, glaswerk

http://jafje1.webs.com

vulture
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door vulture » zo apr 12 2009 5:53 pm

Volgende keer meer succes. Ander niet bewegend object leer je de lens beter kennen

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » zo apr 12 2009 5:59 pm

jafje schreef:Ik heb mijn best gedaan om wel zoveel mogelijk scherp te stellen. Dit was voor mij de eerste keer handmatig scherpstellen en moet er gewoon nog een hoop mee oefenen.
En je sluitertijden in de gaten houden! Die laatste is f/2.2, wat al lastig fotograferen is. En dan ook nog 1/20 seconde; dat kan ik ook niet vaak uit het losse handje schieten!!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”