Autofocus mogelijkheden D200, zoeker
Autofocus mogelijkheden D200, zoeker
Een vraagje, bij de D200 kan je kiezen uit verschillende autofocus mogelijkheden. Het valt me op dat bij een aantal mogelijkheden, er wel dan niet lijntjes in de zoeker staan, is dat normaal?
De lijntjes lopen van het oplichtende AF-punt de zoeker in of uit.
De lijntjes lopen van het oplichtende AF-punt de zoeker in of uit.
- olle_griese
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Die had ik al ontdekt, dat vind ik echt een heel goed plus punt zeg, mooi met gebouwen, lijnen fotograferen.Johan Lemmers schreef:Hi...
Enne... wat die "lijntjes" in de zoeker betreft, ik vermoed dat je daarme het raster bedoelt, dat je wél of niet zichtbaar in je zoeker kunt hebben...
Een heel makkelijk hulpmiddeltje bij het rechthouden van je camera!
Grtz.
![]()
![]()
Maar die lijntjes in de zoeker, lopen dan net langs die lijntjes van het raster. Het is alleen zichtbaar als ik mijn AF op Group Dynamische AF zet, dan zie ik 4 lijntjes lopen, lijkend op het raster, maar net niet. Vermoed dat het stroomdraadjes naar de lampjes oid zijn, maar mooi vind ik het niet.
Vraag met dan ook af, of ik de enige ben, of dat dit normaal is....
raster
Het was mij niet eerder opgevallen, maar ik zie nu dat ik dat ook door mijn zoeker kan zien.
Omdat het mij niet eerder is opgevallen, moet ik zeggen dat ik daar dus nooit enige hinder van heb ondervonden. Ik moest zelfs goed kijken om de dubbele lijnen te vinden.
Het lijkt mij dus normaal te zijn.
Ik kan niet voorstellen dat het "stroomdraadjes" zullen zijn.
Omdat het mij niet eerder is opgevallen, moet ik zeggen dat ik daar dus nooit enige hinder van heb ondervonden. Ik moest zelfs goed kijken om de dubbele lijnen te vinden.
Re: raster
Klopt, mij viel het pas ook later op, echt hinderlijk is het niet, maar vroeg me af of het normaal was.HdBD200 schreef:Het was mij niet eerder opgevallen, maar ik zie nu dat ik dat ook door mijn zoeker kan zien.
Of het stroomdraadjes zijn of niet, ik denk van wel, want ze gaan naar ieder oplichtend veld toe. Wat zou anders de functie er van zijn?
Re: D200
Oke, als je weet waar het staat in de handleiding, dan hoor ik de dat graag, want kon zelf zo 1 2 3 er niets over vinden.HdBD200 schreef:In de handleiding van de D200 wordt dit als een apart punt vermeld (kan het nu niet zo snel vinden). Er wordt niet bij vermeld wat het precies is. In elk geval het zou totaal geen invloed hebben op de afbeeldingen.