hallo weet iemand of er een nederlandse versie van silkypix developer studio3 te koop is?
ik heb wel de duitse versie kunnen vinden maar zou graag een nederlandse versie hebeen.
misschien dat er iemand op het forum mij verder zou kunnen helpen lijkt mis een zeer geschikt programma voor NEF/RAW enz.
bij voorbaat hartelijk dank voor eventuele informatie.
vriendelijke groen Harry
Silkypix studio3
- Onno
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Silkypix studio3
Op de produktwebsite kan je lezen dat er een Nederlandstalige versie voor Windows beschikbaar is:
http://miniwebsite.easycomputing.com/silkypix/
Ik vond een review op pcmweb: http://www.pcmweb.nl/software_review.jsp?productid=3422
Daar wordt een belangrijk nadeel besproken:
"...er zit wel een addertje onder het gras. Als u het programma koopt, moet het worden geactiveerd en dat kan maar op één computer. Wilt u het op een desktop en een laptop gebruiken, dan moet u dus een tweede licentie aanschaffen. Omdat u het programma niet kunt deactiveren, is het ook niet mogelijk om afwisselend op een laptop (bijvoorbeeld op reis) en een desktop te werken met één licentie, wat toch volkomen legaal zou zijn. Het betekent bijvoorbeeld ook dat u in de problemen komt als u het programma opnieuw moet installeren. Easy Computing vraagt om dan een supportformulier in te vullen en op te sturen, en dat is tijdrovend en omslachtig. Het zou beter zijn als het programma gewoon ook een deactivatiemenu zou hebben zodat u die hulp daarvoor niet nodig hebt."
http://miniwebsite.easycomputing.com/silkypix/
Ik vond een review op pcmweb: http://www.pcmweb.nl/software_review.jsp?productid=3422
Daar wordt een belangrijk nadeel besproken:
"...er zit wel een addertje onder het gras. Als u het programma koopt, moet het worden geactiveerd en dat kan maar op één computer. Wilt u het op een desktop en een laptop gebruiken, dan moet u dus een tweede licentie aanschaffen. Omdat u het programma niet kunt deactiveren, is het ook niet mogelijk om afwisselend op een laptop (bijvoorbeeld op reis) en een desktop te werken met één licentie, wat toch volkomen legaal zou zijn. Het betekent bijvoorbeeld ook dat u in de problemen komt als u het programma opnieuw moet installeren. Easy Computing vraagt om dan een supportformulier in te vullen en op te sturen, en dat is tijdrovend en omslachtig. Het zou beter zijn als het programma gewoon ook een deactivatiemenu zou hebben zodat u die hulp daarvoor niet nodig hebt."
- Cyrus
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Het is duurder maar beperkter dan PhotoShop Elements 7 of Corel Paint Shop Pro. Silkypix lijkt mij niet de eerste keuze qua software.
- soulpic
- Forumlid
- Contacteer:
Het is een raw converter, dus niet echt te vergelijken met ps
"Imagination is far more important than knowledge"
- Eeuw
- Forumlid
- Contacteer:
Versie 4 zit er aan te komen. Er is een beta maar volgens mij alleen Japans. Als het het met licenties zo moeilijk ligt daar moet je misschien even wachten.
Nederlands heb ik nog niet gezien.
Nederlands heb ik nog niet gezien.
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.
- Cyrus
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Dat weet ik en vandaar ook mijn opmerking. SilkyPix kan niets meer dan wat met PSE7 i.c.m. ACR 5 (gratis!) kan, als het gaat over RAW-ontwikkeling. En Silkypix presteert qua RAW-ontwikkeling in diverse testen - over het geheel genomen - niet beter dan de combi PSE7+ACR5. Dus dan vind ik SilkyPix, vanwege de slechtere prijs/kwaliteit verhouding, een mindere keuze dan PSE7.soulpic schreef:Het is een raw converter, dus niet echt te vergelijken met ps
Maar goed, ieder zijn eigen idee natuurlijk

Of je koopt een uitstekende Panasonic Lumix DMC-LX3 als compactje voor erbij, dan krijg je gratis Silkypix Developer Studio 3.0 SE erbij
(en ArcSoft Panorama Maker 4 (niet de PRO versie!)). De Silkypix software die ik erbij heb gekregen kent echter alleen installatie voor de volgende talen: Chinese (Simplified), English, French (Standard), German, Italian, Japanese en Spanish. Dus géén Nederlands!
Ik werk altijd met Engelstalige software, omdat ik dat gewend ben en vanwege de betere beschikbaarheid van boeken en veel bredere beschikbaarheid van tips in die taal op het web. Het is dat ik voor die camera voor de RAW-conversie (ik sla z.s.m. op als TIFF en stap eruit) aan die software (versie) gebonden ben, maar het zou niet mijn keuze zijn, omdat de user-interface voor mij nog vervelender is dan Capture NX (versie 1). Dan nog zou ik kiezen voor Capture NX (versie 1 of 2), in combinatie met PhotoShop Elements (versie 6 of 7).
(en ArcSoft Panorama Maker 4 (niet de PRO versie!)). De Silkypix software die ik erbij heb gekregen kent echter alleen installatie voor de volgende talen: Chinese (Simplified), English, French (Standard), German, Italian, Japanese en Spanish. Dus géén Nederlands!
Ik werk altijd met Engelstalige software, omdat ik dat gewend ben en vanwege de betere beschikbaarheid van boeken en veel bredere beschikbaarheid van tips in die taal op het web. Het is dat ik voor die camera voor de RAW-conversie (ik sla z.s.m. op als TIFF en stap eruit) aan die software (versie) gebonden ben, maar het zou niet mijn keuze zijn, omdat de user-interface voor mij nog vervelender is dan Capture NX (versie 1). Dan nog zou ik kiezen voor Capture NX (versie 1 of 2), in combinatie met PhotoShop Elements (versie 6 of 7).
- Eeuw
- Forumlid
- Contacteer:
Silkypix heeft wel een ontzettend handige rotation/shift tool waarmee je supersnel perspectief kunt corrigeren. Da's erg prettig en niet alleen voor LX3 raw bestanden hoor. Ik gebruik het programma regelmatig en vind dat het bijzonder intuïtief werkt. Er zijn ook bijzonder veel mooie presets voor te krijgen als je dat handig vind. Hele leuke z/w omzettingen en mooie kleurenfilm nabootsers.
Het grootste nadeel vind ik de wollige blauwe luchten die het programma oplevert als je niet uitkijkt. Daarin is CaptureOne wel beter.
(PSE7 en Corel Paint ken ik niet.)
Het grootste nadeel vind ik de wollige blauwe luchten die het programma oplevert als je niet uitkijkt. Daarin is CaptureOne wel beter.
(PSE7 en Corel Paint ken ik niet.)
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>