Batterijgrip
Batterijgrip
Welk type van batterijgrip zou ik nodig moeten hebben voor D300 ? Biedt een batterijgrip een meerwaarde aan je toestel ?
moet je de batterijen apart kopen of zijn deze in de prijs inbegrepen ?
moet je de batterijen apart kopen of zijn deze in de prijs inbegrepen ?
Re: Batterijgrip
De MB-D10. Daar kunnen penlites in of de accu van de D300. Beide worden niet meegeleverd bij de grip. Of je moet powerset kopen.
de MB-D10 of een namaak [ bijvoorbeeld phottix ]
de meerwaarde is dat je een extra ontspanknop hebt.
camera is stabieler bij groteren objectieven.
evt kan je 8 fps gaan schieten door middel van penlights of een EN-EL4a accu icm met een BL3 deksel en een lader [ powerpack ]
van phottix kan je ook de kosmo kopen.
dit is een EN-EL4A accu icl deksel aan de accu vast en incl lader.
ondergetekende verkoopt zo voor 69 euro incl btw.
tot op heden werkt deze combo goed en haal je voor sport een goedkope oplossing in huis voor 8 fps
let wel: deze combo past niet op de phottix grip
zou niet zonder grip meer willen..al was het maar voor de extra ontspanknop [ portretstand ]
groeten ; Arend
de meerwaarde is dat je een extra ontspanknop hebt.
camera is stabieler bij groteren objectieven.
evt kan je 8 fps gaan schieten door middel van penlights of een EN-EL4a accu icm met een BL3 deksel en een lader [ powerpack ]
van phottix kan je ook de kosmo kopen.
ondergetekende verkoopt zo voor 69 euro incl btw.
tot op heden werkt deze combo goed en haal je voor sport een goedkope oplossing in huis voor 8 fps
let wel: deze combo past niet op de phottix grip
zou niet zonder grip meer willen..al was het maar voor de extra ontspanknop [ portretstand ]
groeten ; Arend
Goedemorgen,
Bij KE is de MB-D10 nu in de aanbieding voor 149,95 lijkt me leuk geprijsd als je er een zoekt
gr
Marcel
Bij KE is de MB-D10 nu in de aanbieding voor 149,95 lijkt me leuk geprijsd als je er een zoekt

gr
Marcel
- Cees
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Dat kost 'ie overal, hoor!
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Lid NCN
- Jaco1
- Forumlid
Ja, maar daar kwam hij volgens mij van de 179,95 vandaan.
Ik heb hem ook en ik heb er een D300 accu inzitten, vooral de extra houvast is super.
Ik heb hem ook en ik heb er een D300 accu inzitten, vooral de extra houvast is super.
-
- Forumlid
Had al een tijdje met een scheef oog zitten kijken naar een battery grip voor mijn D300 maar vond de prijs nog aan de hoge kant (tot recent toch dik boven de 200 euro). Zeker omdat ik dacht de grip toch weinig nodig te hebben (gebruik zelden de max beelden snelheid, werk zelden in portretstand en de camerapassing van D300 in mijn -niet te groote- hand bevalt prima).
Na het lezen van een positieve review over een zeer goedkope alternatieve grip van het merk Meike (http://forums.dpreview.com/forums/read. ... e=30317483) toch besloten er een aan te schaffen. Voor minder dan 65 euri een zeer goede "look & feel alike" met alle functies van de originele MB-D10 die ook nog eens goed zou werken.
Binnen een week in huis (vanuit Hong Kong) en natuurlijk direkt even getest.
Kan niet anders zeggen dan; perfect! Functionaliteit is prima; knoppen en draaischijven zitten op de goede plaats en zijn goed te bedienen, de grip ligt -in portretstand- prima in de hand. De hogere frame snelheid is toch wel indrukwekkend en de extra accucapaciteit is ook niet verkeerd. De grip zit spelingvrij onder de body en het geheel maakt een degelijke indruk.
Enigste nadeel (maar dat gaat natuurlijk ook op voor de originele grip); de kamera met gemonteerde grip kiept nu altijd voorover (op de objectiefrand) als je hem bv op een tafel legt. Zonder grip blijft de camera gewoon stabiel staan op de onderkant van de body (bij korte objectieven) of rust mooi in balans op de statiefvoet van bv een telelens. Maar daar valt -met enige voorzichtigheid- wel mee te leven.
Kortom; happy met de uitbreiding en ik verwacht 'm toch meer te gaan gebruiken dan ik vooraf dacht
Na het lezen van een positieve review over een zeer goedkope alternatieve grip van het merk Meike (http://forums.dpreview.com/forums/read. ... e=30317483) toch besloten er een aan te schaffen. Voor minder dan 65 euri een zeer goede "look & feel alike" met alle functies van de originele MB-D10 die ook nog eens goed zou werken.
Binnen een week in huis (vanuit Hong Kong) en natuurlijk direkt even getest.
Kan niet anders zeggen dan; perfect! Functionaliteit is prima; knoppen en draaischijven zitten op de goede plaats en zijn goed te bedienen, de grip ligt -in portretstand- prima in de hand. De hogere frame snelheid is toch wel indrukwekkend en de extra accucapaciteit is ook niet verkeerd. De grip zit spelingvrij onder de body en het geheel maakt een degelijke indruk.
Enigste nadeel (maar dat gaat natuurlijk ook op voor de originele grip); de kamera met gemonteerde grip kiept nu altijd voorover (op de objectiefrand) als je hem bv op een tafel legt. Zonder grip blijft de camera gewoon stabiel staan op de onderkant van de body (bij korte objectieven) of rust mooi in balans op de statiefvoet van bv een telelens. Maar daar valt -met enige voorzichtigheid- wel mee te leven.
Kortom; happy met de uitbreiding en ik verwacht 'm toch meer te gaan gebruiken dan ik vooraf dacht

No Guts No Glory!
- Cees
- Forumlid
Een camera leg je altijd op z'n rug, kun je geen spanning op de lensvatting krijgen!HH nikon schreef:Enigste nadeel (maar dat gaat natuurlijk ook op voor de originele grip); de kamera met gemonteerde grip kiept nu altijd voorover (op de objectiefrand) als je hem bv op een tafel legt.
Groet, Cees
Lid NCN
Lid NCN
-
- Forumlid
Maar wel krassen op je display.....chip54 schreef:Een camera leg je altijd op z'n rug, kun je geen spanning op de lensvatting krijgen!HH nikon schreef:Enigste nadeel (maar dat gaat natuurlijk ook op voor de originele grip); de kamera met gemonteerde grip kiept nu altijd voorover (op de objectiefrand) als je hem bv op een tafel legt.

Trouwens; "spanning op lensvatting".....als het objectief "vrij" hangt aan de body staat er meer spanning op de vatting......
No Guts No Glory!
- Cees
- Forumlid
Geen krassen op je display, daar zit immers een GGS-plaatje op :mrgreen:
Groet, Cees
Lid NCN
Lid NCN
Hij kost niet overal 149,95 ik zag het toevallig bij KE en bij konijnenberg dezelfde prijs zelfs bij arend is hij nog over de 200 
maarja deze tips zijn gratis
gr
Marcel

maarja deze tips zijn gratis

gr
Marcel
chip54 schreef:Dat kost 'ie overal, hoor!
Werkt dat ook echt? Ik ga vanmiddag mijn nieuwe D300 bij de vakhandel ophalen, MET MB-D10. En i kheb zelf van mijn D80 nog twee vrij nieuwe EN-EL3E-accu's over.Arend-ho schreef:de MB-D10 of een namaak [ bijvoorbeeld phottix ]
devan phottix kan je ook de kosmo kopen.
ondergetekende verkoopt zo voor 69 euro incl btw.[ portretstand ]
groeten ; Arend
Maar eene xtra sterke setje erbij kan nooit kwaad
- Fotofreak
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Als je de echte mb-d10 hebt is de Kosmo bij A. vandaan zeer de moeite waard!
Werkt heel goed...
Werkt heel goed...
vr gr Pim [Fotofreak ]
http://www.flickr.com/photos/pimdik/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickr.com/photos/pimdik/" onclick="window.open(this.href);return false;
ja dit werkt echt. werk er zelf nu pakweg 2 maandjes mee. bevalt tot nu toe uitstekend.Joers schreef:Werkt dat ook echt? Ik ga vanmiddag mijn nieuwe D300 bij de vakhandel ophalen, MET MB-D10. En i kheb zelf van mijn D80 nog twee vrij nieuwe EN-EL3E-accu's over.Arend-ho schreef:de MB-D10 of een namaak [ bijvoorbeeld phottix ]
devan phottix kan je ook de kosmo kopen.
ondergetekende verkoopt zo voor 69 euro incl btw.[ portretstand ]
groeten ; Arend
Maar eene xtra sterke setje erbij kan nooit kwaad
goedkope oplossing tov powerpack. oke powerpack heb je een volwaardige lader e.d.
Arend
En haalt die Kosmo ook écht 8fps?
Anders is dat inderdaad best een tip...eerst maar us afwachten haha. Over pakweg 2 uurtjes heb ik mijn D300 pas
Anders is dat inderdaad best een tip...eerst maar us afwachten haha. Over pakweg 2 uurtjes heb ik mijn D300 pas