verschil Omnibounce Sto-fen en Flash Bounce Nikon SB-900

Discussies over flitsers
Plaats reactie
Jacqueline

verschil Omnibounce Sto-fen en Flash Bounce Nikon SB-900

Bericht door Jacqueline » zo mei 03 2009 10:08 am

Hallo allemaal, ik krijg morgen mijn SB900 toegestuurd die ik heb besteld en had over het hoofd gezien dat er al een omnibouncer meegeleverd werd bij de SB900.
Ik had bij mijn bestelling ook een Omnibounce Sto-fen Nikon SB-900 besteld maar zag vandaag dat er dus al een bouncer meegeleverd werd.
Net een mailtje gestuurd en als het goed is word mijn bestelling nu ingekort zonder die extra bouncer.
Maar mijn vraag is eigenlijk, wat is het verschil tussen die twee behalve de 6 euro prijsverschil? :roll:

Groetjes Jacqueline

Mark Verheijen

Re: verschil Omnibounce Sto-fen en Flash Bounce Nikon SB-900

Bericht door Mark Verheijen » zo mei 03 2009 11:12 am

Verschil? Nou niks denk ik. Je kan ook prima een omnibounce maken van een wasmiddelfles.

a3sfoto

Bericht door a3sfoto » zo mei 03 2009 2:34 pm

Het verschil met de meegeleverde difusor kap en die van Omni Bounce bij mij was dat je de kap van Nikon ook voor direct flitsen kon gebruiken en die van Omni-Bounce niet. Voor de rest maakt het geen verschil.
Let er wel op dat die kapjes alleen goed werken als ik een laag plafond heb. Anders heb je er niet veel profijt van omdat je veel licht verliest. Je kan dan ook beter het kaartje in de flitskop gebruiken en de flitskop zelf op 45 graden kanetelen.

J.Hoes
Forumlid
Forumlid

Bericht door J.Hoes » zo mei 03 2009 2:57 pm

Uit de website van Stofen wordt je niets wijzer als het gaat om produktvergelijking. Als ik hun voorbeeld mag geloven, zou Stofen een 16 mm groothoek op FX uitlichten. http://www.stofen.com/Info/infoWithWithOut.htm
Met de diffusiekap van Nikon op de SB900 is een gebied van 12, 14 of 17 mm uitgelicht. Het ziet er niet naar uit dat Stofen beter presteert dan Nikon op dezelfde flitser. Als dat wel zo zou zijn, dan moet Stofen zijn waren beter aanprijzen.

Groet Hans.

Plaats reactie

Terug naar “Flitsers”