D 700 eerste ervaringen

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850
Vrouwenhof

D 700 eerste ervaringen

Bericht door Vrouwenhof » zo mei 10 2009 5:55 pm

Sinds kort hebben wij de D700 in bezit. Het gaf eerst wat problemen met een dubieuze internet leverancier, maar gelukkig is alles (met heeeel veel tijd en moeite...) opgelost. De D700 uiteindelijk gewoon bij Kamera Express gekocht. Wat een ding zeg, zalig! Enige nadeel; mijn vrouw gebruikt de D700 en ik de D300. Nu heeft zij mijn 24-70 'geleend' en die krijg ik dus nooit meer terug :)

Met dit objectief ben je vrijwel altijd in staat om mooie platen te maken. Ik ben dus met mijn D300 'gehandicapt' met de 14-24, mjn 50 1,4 en de 70-200.
Maar zodra het even kan pak ik zelf de D700. Zeker in vergelijk met hoge ISO waarden is er een groot verschil.
We zijn net terug van twee weken Cuba en de platen zijn echt spetterend! Overmorgen gaat mijn vrouw naar Tokio, Kyoto en daarna door naar Seoul. En ik mag/kan niet mee helaas maar de D700 wel... :evil: :evil:

Maar een ding verbaast me, als we de kaartjes uitwisselen dan krijg je over en weer 'deze map bevat geen beelden' terwijl we beiden foto's hebben gemaakt met de camera. Daarnaast vraag ik me af hoe het kan dat als ik een 'schoon' kaartje, netjes geformatteerd in de camera stop, de D700 aangeeft dat ik ruim 400 NEF's kan schieten, terwijl de D300 op datzelfde kaartje er maar 300 kwijt kan! Beide camera's staan natuurlijk op dezelfde instelligen, NEF gecomprimeerd zonder verlies. Iemand hiermee bekend?

Albert

Ekwin

Re: D 700 eerste ervaringen

Bericht door Ekwin » zo mei 10 2009 6:44 pm

Beste Albert,

Ik kan je helaas geen antwoord geven op je vragen maar wil je wel feliciteren met de D700, ik heb m ook en het is idd een waanzinnige camera.

Gr,
Elwin
www.meekels.com (voor wat foto's)

mikemix

Bericht door mikemix » zo mei 10 2009 8:31 pm

Vrouwenhof schreef:Sinds kort hebben wij de D700 in bezit. Het gaf eerst wat problemen met een dubieuze internet leverancier, maar gelukkig is alles (met heeeel veel tijd en moeite...) opgelost. De D700 uiteindelijk gewoon bij Kamera Express gekocht.

Albert

jij hebt ook echt aldoor wat. (14-24 goed opgelost?) Veel plezier met die fraaie D700.

Marco

Bericht door Marco » zo mei 10 2009 9:59 pm

Ik begon me al af te vragen hoe het hele verhaal afgelopen was.... :roll:

Maar gefeliciteerd, join the Fx club !

Vrouwenhof

Bericht door Vrouwenhof » zo mei 10 2009 11:02 pm

Marco schreef:Ik begon me al af te vragen hoe het hele verhaal afgelopen was.... :roll:

Draadje is helaas verwijderd, zal je de story verder besparen :)

Maarre, iemand een idee hoe dat kan met die enorme verschillen in capaciteit van de CF kaartjes?

Albert

Marco

Bericht door Marco » zo mei 10 2009 11:11 pm

Wellicht dat de D700 toch iets meer of anders comprimeert dan de D300.
of zou de D700 het aantal restopnamen eindelijk iets nauwkeuriger weergeven.....

Wat zegt het aantal Mb's per foto je, indien je dezelfde opname met beide toestellen maakt ?

luc
Forumlid
Forumlid

Bericht door luc » ma mei 11 2009 10:03 am

Vrouwenhof schreef:
Marco schreef:Ik begon me al af te vragen hoe het hele verhaal afgelopen was.... :roll:

Maarre, iemand een idee hoe dat kan met die enorme verschillen in capaciteit van de CF kaartjes?

Albert
Gefeliciteerd,

Beide camera's doen een soort van inschatting hoeveel er uiteindelijk op het kaartje kunnen en de D700 doet dat dus anders misschien wel beter dan de D300.

Weer een D700 er bij binnen de gemeente Woensdrecht :D

Luc.
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr

dikkiedik

Bericht door dikkiedik » ma mei 11 2009 11:38 am

Zonder verder op de details in te gaan, maar welke leverancier was dat?

Vrouwenhof schreef:

Albert

Vrouwenhof

Bericht door Vrouwenhof » ma mei 11 2009 11:52 am

dikkiedik schreef:Zonder verder op de details in te gaan, maar welke leverancier was dat?

Vrouwenhof schreef:

Albert
Dat ging om Cameradealer.nl (zelfde als GSM dealer.nl )

Albert

Jolanda
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Jolanda » ma mei 11 2009 11:53 am

Albert,

ben blij dat het in orde is gekomen, zonder tussenkomst van.....
Vaak gebeld zeker en langsgegaan?

Enfin, proficiat met de D700. Ben een beetje jaloers.

Jolanda
click voor mijn foto's op flickr.

Moros

Bericht door Moros » ma mei 11 2009 1:12 pm

Vrouwenhof schreef:Maar een ding verbaast me, als we de kaartjes uitwisselen dan krijg je over en weer 'deze map bevat geen beelden' terwijl we beiden foto's hebben gemaakt met de camera.
Albert
Ik heb ooit mijn kaartje op één van de Nikon Workshops (Topsportfotografie) in meerdere kamera's gehad, de D70s van mezelf, D300 van Nikon en de D3 van Soenar. Elke keer als ik de eerste foto maken moest geeft die aan dat de map leeg is, dit klopt ook wel aangezien jou camera een map aanmaakt in de trend van zijn camera type dus D3, D300, D70 en alle andere type. De foto's staan dus wel op de kaart alleen niet in een map waar de camera in zoekt en dus is die leeg.

De andere vraag kan ik zo niet beantwoorden.

LPCK

Bericht door LPCK » do mei 21 2009 11:12 am

Ik heb een D300 en geen 700, maar het valt mij op dat de D300 wel erg pessimistisch inschat. Op mijn 8GB kaart krijg ik standaard de melding dat er 394 foto's op kunnen. In werkelijkheid kan dit meer dan 600 zijn, afhankelijk van de soort foto;s

Remco H

Bericht door Remco H » za mei 23 2009 7:36 pm

Vrouwenhof schreef:Sinds kort hebben wij de D700 in bezit. Het gaf eerst wat problemen met een dubieuze internet leverancier, maar gelukkig is alles (met heeeel veel tijd en moeite...) opgelost. De D700 uiteindelijk gewoon bij Kamera Express gekocht. Wat een ding zeg, zalig! Enige nadeel; mijn vrouw gebruikt de D700 en ik de D300. Nu heeft zij mijn 24-70 'geleend' en die krijg ik dus nooit meer terug :)

Met dit objectief ben je vrijwel altijd in staat om mooie platen te maken. Ik ben dus met mijn D300 'gehandicapt' met de 14-24, mjn 50 1,4 en de 70-200.
Maar zodra het even kan pak ik zelf de D700. Zeker in vergelijk met hoge ISO waarden is er een groot verschil.
We zijn net terug van twee weken Cuba en de platen zijn echt spetterend! Overmorgen gaat mijn vrouw naar Tokio, Kyoto en daarna door naar Seoul. En ik mag/kan niet mee helaas maar de D700 wel... :evil: :evil:

Maar een ding verbaast me, als we de kaartjes uitwisselen dan krijg je over en weer 'deze map bevat geen beelden' terwijl we beiden foto's hebben gemaakt met de camera. Daarnaast vraag ik me af hoe het kan dat als ik een 'schoon' kaartje, netjes geformatteerd in de camera stop, de D700 aangeeft dat ik ruim 400 NEF's kan schieten, terwijl de D300 op datzelfde kaartje er maar 300 kwijt kan! Beide camera's staan natuurlijk op dezelfde instelligen, NEF gecomprimeerd zonder verlies. Iemand hiermee bekend?

Albert
Welkom bij de D700-bezitters! :)

Mij bevalt hij ook uitstekend. 't Is alleen wel een erg zware jongen, met een MB-D10 (+EN-EL4a) eronder en een AF-S 24-70mm f/2.8G erop. Maar je kunt dan wel het een en ander: o.a. 8 beelden per seconde schieten, de camera comfortabel vasthouden als je gekanteld schiet (vooral dat vind ik belangrijk), fotograferen bij weinig licht met weinig ruis.

Toen de D700 nog net uit was, was er een draadje Heeft er al iemand een D700???. Ik ben benieuwd hoeveel mensen hem nu hebben. En ook: hoeveel zijn het er relatief, t.o.v. de D300-bezitters?
LPCK schreef:Ik heb een D300 en geen 700, maar het valt mij op dat de D300 wel erg pessimistisch inschat. Op mijn 8GB kaart krijg ik standaard de melding dat er 394 foto's op kunnen. In werkelijkheid kan dit meer dan 600 zijn, afhankelijk van de soort foto's
Dat heb ik met de D700 ook.
Als ik een geheugenkaart van 8GB net geformatteerd heb, geeft hij aan dat er 310 foto's op kunnen. Inmiddels staan er 352 foto's op, en de teller geeft aan dat er nog 112 op kunnen. De instellingen die ik gebruik: NEF-bestanden, 14-bits, verliesloze compressie. Wat mij ook is opgevallen, is dat niet iedere foto even groot is. Dan heb ik het niet over de afmetingen van de afbeeldingen, maar over de bestandsgrootte. Daar zal het ongetwijfeld mee te maken hebben.
Met jpeg kun je voor vaste bestandsgrootte kiezen. (Bij de D700: Opnamemenu > JPEG-compressie > Vaste grootte.)

Werner
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Werner » za mei 23 2009 9:38 pm

Ben net bij het clubje van 700 gegaan.....helemaal top....
http://www.urban-avp.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Maribex
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Maribex » ma mei 25 2009 12:21 pm

Hier ook: sinds zaterdag mijn D700 in bezit. En ik dacht dat de D300 met MB-D10 en 24-70 al zwaar was... :mryellow:
Nu nog uit gaan proberen!

Groet,
Martin
Mooie Nikon-spullen...
http://www.martindebock.nl

Plaats reactie

Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”