Goedendag
Er is al veel over gevraagd en advies gegeven en deze heb ik bijna allemaal door genomen;)
Maar toch nog een vraag tot aanschaf
Ik wil graag (dacht ik ) deze aanschaffen:
Manfrotto 680B, MonoPod Black 4 Sect.
Manfrotto 234RC, MonoPod Head
met eventueel deze erbij:
Manfrotto 200PL-14, Quick Release Plate - RC2
of
Manfrotto 200PL-38, Quick Release Plate with 3/8inch Screw - RC2
Ik wil dit gaan gebruiken voor mijn Nikon D40x, maar weet niet welke release plate ik moet hebben!! Dacht dat de screw universeel was!!
Verder heb ik gelezen dat er veel vershil is in twee delen tov drie delen bij de monopod.
Is twee delig echt veel steviger of maakt dat voor deze camera niet zo veel uit.
De grootste lens die erbij wordt gezet is de 55-200 DX.
Graag jullie mening over deze combi.
Groet Kroontje
Monopod
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Re: Monopod
Lijkt me prima voor je D40x + lens. Meer dan stevig zat voor deze lichte camera uitrusting.Kroontje schreef: Ik wil graag (dacht ik ) deze aanschaffen:
Manfrotto 680B, MonoPod Black 4 Sect.
Manfrotto 234RC, MonoPod Head
Het draagvermorgen voor deze monopod wordt aangegeven tot 10 kilo, dus je heb nogal wat reserve.
Voordeel van 4 secties is dat die ingeschoven mooi compact is, kun je in een reiskoffertje met de handbagage meenemen in het vliegtuig op vakantie. Met 2 delen kom je daarmee in problemen.
Ik denk dat er bij dat eerder besproken monopod kopje al een Quick Release Plate bijzit. Zou ik eerst eens informeren. Quick Release koppen worden doorgaans al geleverd met standaard één plaatje.Kroontje schreef: met eventueel deze erbij:
Manfrotto 200PL-14, Quick Release Plate - RC2
of
Manfrotto 200PL-38, Quick Release Plate with 3/8inch Screw - RC2
Neem geen 3/8 inch Screw, want die is te groot voor de statiefaansluiting van je camera.
Alleen middenformaatcamera's (en groter) zijn doorgaans uitgerust met die grotere statiefaansluiting.
Bij de kleinere statiefaansluitingen zit standaard dikwijls ook al een verloopnippeltje naar die grotere afmeting, mocht je dat sporadisch nodig hebben.
Vriendelijke groet, Léon Obers
- MartijnM
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
En daar is de 234RC geen uitzondering op, plaatje zit er dus bij... Dit trouwens de 200PL-14, de 200PL-38 is, zoals Léon al schreef, niet geschikt voor jouw body.Léon Obers schreef:Ik denk dat er bij dat eerder besproken monopod kopje al een Quick Release Plate bijzit. Zou ik eerst eens informeren. Quick Release koppen worden doorgaans al geleverd met standaard één plaatje.
Buy film, not megapixels...
Oke Bedankt voor het advies.
Voor de quick release plate zal ik eens verder info halen bij de fotozaak hier in Utrecht.
Als deze niet echt nodig is, omdat er al een plaatje bij zit laat ik deze liggen;)
Verder ben ik al overtuigt voor de aanschaf van een goede combi..
Bedankt Kroontje
Voor de quick release plate zal ik eens verder info halen bij de fotozaak hier in Utrecht.
Als deze niet echt nodig is, omdat er al een plaatje bij zit laat ik deze liggen;)
Verder ben ik al overtuigt voor de aanschaf van een goede combi..
Bedankt Kroontje
Oke Dan.
Vandaag aangeschaft: de 680B en de 234RC in utrecht. wel iets duurder dan vergeleken de groote winkels.
Ziet er goed en stevig uit.
Voelt goed aan.
En de Monohead is ook makelijk te gebruiken.
Ik denk dat ik hiermee veel plezier gaat hebben.
Nogmaals bedankt voor jullie reacktie.
Groet Kroontje
Vandaag aangeschaft: de 680B en de 234RC in utrecht. wel iets duurder dan vergeleken de groote winkels.

Ziet er goed en stevig uit.
Voelt goed aan.
En de Monohead is ook makelijk te gebruiken.
Ik denk dat ik hiermee veel plezier gaat hebben.

Nogmaals bedankt voor jullie reacktie.
Groet Kroontje