Chambord

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Barry

Chambord

Bericht door Barry » za aug 22 2009 10:09 am

We zijn naar het kasteel in Chambord geweest maar het viel een beetje tegen :( Het moest het mooiste kasteel zijn in het Loiredal maar dat was het niet.
Heb nog wel wat foto's gemaakt :D Het is er maar 1 van de buitenkant :oops:

Groetjes Barry :mrgreen:

1
Afbeelding

2 In het kasteel werden pakken van operavoorstellingen bewaard!
Afbeelding

3
Afbeelding

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Re: Chambord

Bericht door Léon Obers » za aug 22 2009 10:31 am

Camera aan de rechterkant te zwaar?
Al je foto's hellen over naar de rechterkant. :wink:
Het zou je sieren wat kritischer je foto's te bekijken, en zo nodig te corrigeren, niet alleen op het hellen van de foto's maar ook in het corrigeren van contrast / helderheid (met name bij foto 1). Nog beter tijdens het fotograferen zelf. Alvorens ze hier op het forum te zetten.
Vriendelijke groet, Léon Obers

Barry

Bericht door Barry » za aug 22 2009 11:05 am

Zoiets dan? Kasteel had ik al recht gezet. Balustrade staat waterpas :D

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

Mike-Nikon
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Mike-Nikon » za aug 22 2009 11:19 am

Léon Obers schreef:Camera aan de rechterkant te zwaar?
Al je foto's hellen over naar de rechterkant. :wink:
Het zou je sieren wat kritischer je foto's te bekijken, en zo nodig te corrigeren, niet alleen op het hellen van de foto's maar ook in het corrigeren van contrast / helderheid (met name bij foto 1). Nog beter tijdens het fotograferen zelf. Alvorens ze hier op het forum te zetten.

Mag ik iedereen er op wijzen dat we hier in fotopresentatie zitten.......Inhoud belangrijker als techniek.
Inderdaad kunnen de getoonde foto's beter maar het delen van de vakantie vreugde mag hier altijd.
Canon EOS-R3 met Canon RF 24-70mm F2.8L IS USM.
Maar dan van Nikon......En iets met een Z.

soulpic
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door soulpic » za aug 22 2009 12:13 pm

Presentatie of beeordelingssectie, ik vind dat er best kritisch naar de foto's gekeken mag worden en kritisch gereageerd mag worden.
Ik zie fotopresentatie's (beoordelingen trouwens ook) steeds meer als een dumpplaats om je foto's online te zetten en even te laten zien.
Je kunt dit forum natuurlijk niet vergelijken met DPZ, maar als ik heel eerlijk ben vind ik over het algemeen het niveau hier redelijk laag, en lijkt het alsof er af en toe maar wat gedumpt worden. Alleen van bepaalde leden weet ik dat ze top platen maken.
"Imagination is far more important than knowledge"

Dennis71

Bericht door Dennis71 » za aug 22 2009 12:32 pm

soulpic schreef:'ik vind dat er best kritisch naar de foto's gekeken mag worden'
Let je op dat je dat zelf ook blijft doen dan?

Voor wat betreft de foto's. Niet erg spannend. De binnenfoto's zijn wat hard geflitst dus geven een wat dode uitstraling.
De buitenfoto is wat grauw, maar dat komt ook door het weer natuurlijk.
Als je alleen al "auto levels" gebruikt in CS ziet het er al een stuk frisser uit.
Laatst gewijzigd door Dennis71 op za aug 22 2009 12:34 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Barry

Bericht door Barry » za aug 22 2009 12:33 pm

Ik vind het wel opvallen dat er bepaalde mensen alleen reageren als er iets net goed is in hun ogen en als een foto wel leuk is dat je ze dan niet hoort :x
Ik plaats mijn foto's omdat ik er graag wat van wil leren!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Maar als dat jullie niet bevalt, reageer dan niet!

Barry

Bericht door Barry » za aug 22 2009 12:38 pm

Dennis71 schreef:
soulpic schreef:'ik vind dat er best kritisch naar de foto's gekeken mag worden'
Let je op dat je dat zelf ook blijft doen dan?

Voor wat betreft de foto's. Niet erg spannend. De binnenfoto's zijn wat hard geflitst dus geven een wat dode uitstraling.
De buitenfoto is wat grauw, maar dat komt ook door het weer natuurlijk.
Als je alleen al "auto levels" gebruikt in CS ziet het er al een stuk frisser uit.
Hoi Dennis,
Het was voor mij erg moeilijk om het flitsen goed voor elkaar te krijgen :oops:
Ik heb ze een beetje met lightroom opgefrist maar ben er nog te weinig met bezig om er een topplaat van te maken.

Groetjes barry :mrgreen:

Dennis71

Bericht door Dennis71 » za aug 22 2009 12:50 pm

Even snel iets gerommeld met CS dus hier en daar nog wat lelijke plekken te zien.
Als je het publiek weghaalt ziet het er al een stuk rustiger uit :)

Afbeelding

Barry

Bericht door Barry » za aug 22 2009 12:56 pm

Dennis71 schreef:Even snel iets gerommeld met CS dus hier en daar nog wat lelijke plekken te zien.
Als je het publiek weghaalt ziet het er al een stuk rustiger uit :)

Afbeelding
Zo is de foto echt veel mooier geworden :D Hoe heb je het publiek verwijderd?

Dennis71

Bericht door Dennis71 » za aug 22 2009 1:02 pm

Ik heb ze dmv cs even wat sneller laten lopen zodat ze het beeld uit waren :D

Dmv de kloonstempel de weg vrijgemaakt.

Barry

Bericht door Barry » za aug 22 2009 1:03 pm

Dennis71 schreef:Ik heb ze dmv cs even wat sneller laten lopen zodat ze het beeld uit waren :D

Dmv de kloonstempel de weg vrijgemaakt.

Dank je Dennis :D Hier heb ik wat aan :D

Léon Obers
Forumlid
Forumlid

Bericht door Léon Obers » za aug 22 2009 4:36 pm

Mike-Nikon schreef:Mag ik iedereen er op wijzen dat we hier in fotopresentatie zitten.......Inhoud belangrijker als techniek.
Inderdaad kunnen de getoonde foto's beter maar het delen van de vakantie vreugde mag hier altijd.
barricade666 schreef: Ik plaats mijn foto's omdat ik er graag wat van wil leren!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Maar als dat jullie niet bevalt, reageer dan niet!
Ik geef met een knipoog aan op welke punten je wat kunt verbeteren met je opnamen door je op enkele simpele fouten te wijzen wat echt aan de basis ligt van "presenteren", maar dat wordt door de moderator als niet wenselijk geacht.

Als het wat betreft de moderator om inhoud gaat, is het voor mij althans (en ook gezien de reacties van enkele anderen) niet meer dan een registratie van een plek waar je toevallig bent geweest tijdens je vakantie, wat eerlijk gezegd niet echt boeiend als zodanig is vastgelegd. Als dat soort reacties ook niet kan, valt er weinig meer te vertellen dan "leuk dat je er geweest bent". Maar of dat nu de bedoeling is van dit onderdeel van het forum?

Misschien moet NCN aanvullende regels geven bij dit onderdeel. Plaats foto's en schrijf erbij waar je iets op wilt weten en op welk gebied je wat wilt leren, of dat het gewoon om het plezier ging tijdens de vakantie, feestje of partijtje. Dan weten de mensen die de foto's bekijken in welke richting ze hun antwoorden kunnen geven waar de topic starter iets mee kan. Gezien de summiere tekst bij het eerste bericht is het nu maar gissen.

Overigens staat het kasteel bij het plaatje van de TS bij de aangepaste versie nog steeds scheef. Het zit hem niet in een "ballustrade" maar in een scheve horizon, en scheve verticalen, waarbij de verticale lijnen in het midden van een foto een leidraad is hoe scheef iets kan staan. (De scheefstand van andere verticale lijnen kan door het perspectief komen, in het midden altijd recht). Na correctie verticaal kun je ook de perspectivische vertekening nog corrigeren.

EDIT:

Afbeelding
Vriendelijke groet, Léon Obers

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”