scherpstelpunt verdwenen D300
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
scherpstelpunt verdwenen D300
Sinds gisteren merk ik dat één van de scherpstelpunten in zoeker D300 niet meer zichtbaar is. Nou heb je d'r zat dus echt onoverkomelijk is het niet maar toch.
Iemand bekend met dit probleempje en nog beter kent ook de oplossing?
Grtz
Iemand bekend met dit probleempje en nog beter kent ook de oplossing?
Grtz
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: scherpstelpunt verdwenen D300
Staat de knop voorop op de 51punts AF en staat het knopje links naast je objectief op C? Zo ja, zet dan je knopje terug op S 

http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forumlid
Bedankt,M.Oorthuis schreef:Staat de knop voorop op de 51punts AF en staat het knopje links naast je objectief op C? Zo ja, zet dan je knopje terug op S
Nee dat is wel in orde ik heb voorafgaand aan mijn posting al wat dingen gecheckt op b.v. 11 punts AF zie je het niet want dan komt het dode AF scherpstelpunt niet aan de orde enz. k'heb al wat met de knoppen heen en weer zitten pielen maar dat helpt dus blijkbaar niet k'zou nog een harde reset kunnen doen maar wacht nog even reacties af.
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Contacteer:
Oh dan heb je verkeerd begrepen, je mist er dus maar 1 ik dacht je ziet ze allemaal niet. Dan denk ik dat er niks anders op zit dan terug te gaan naar de winkel. Ik zou inderdaad eerst een reset proberen, maar ik denk dat dat weinig uitmaakt.
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Kan je hem wel selecteren en gebruiken (zonder dat je hem ziet)?. Dan zou het alleen de weergave op de LCD in de zoeker kunnen zijn.
-
- Forumlid
Yep zie hem niet werkt (Af) verder wel gewoon mee voor zover ik kan zien.flitslicht schreef:Kan je hem wel selecteren en gebruiken (zonder dat je hem ziet)?. Dan zou het alleen de weergave op de LCD in de zoeker kunnen zijn.
Het zal dan mogelijk de LCD zijn of de aanstuurelectronica. Als je de batterij eruit haalt wordt het schermpje donker omdat de LCD geen spanning meer heeft. Misschien eens proberen de batterij in- uit te doen en misschien even zonder batterij laten staan?
-
- Forumlid
Bedankt Flip en goed plan dat ga ik eens proberen.flitslicht schreef: Misschien eens proberen de batterij in- uit te doen en misschien even zonder batterij laten staan?
-
- Forumlid
Helaas (orgin.) batterij half uurtje eruit geweest geen verbetering. Verdwenen scherpstel punt stelt wel 100% scherp.
Nog iemand een idee behalve dan de bekende weg naar het Nikon sevicepunt (voor mij Barcelona halve dag op en neer rijden x 2)
Nog iemand een idee behalve dan de bekende weg naar het Nikon sevicepunt (voor mij Barcelona halve dag op en neer rijden x 2)
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
Brava,
Je kan natuurlijk eerst eens een mailtje of telefoontje naar Nikon wagen... voor je op reis gaat.
Zie de locale Nikon site voor telefoonnummers.
E-mail vragen kan je stellen via (geloof ik) www.nikon.es .
Groeten, Gijs
Je kan natuurlijk eerst eens een mailtje of telefoontje naar Nikon wagen... voor je op reis gaat.
Zie de locale Nikon site voor telefoonnummers.
E-mail vragen kan je stellen via (geloof ik) www.nikon.es .
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Je kan checken of hij wel meeselecteert door in View NX, of Capture NX je scherpstelpunten weer te laten geven.
Gr. Irwan
Gr. Irwan
-
- Forumlid
Bedankt allemaal
@ Gijs Dat is duidelijk een ''nederlandse''
oplossing maar zo werkt het hier niet bellen mailen kan allemaal maar antwoord is breng hem maar langs en op zich is dat ook wel logisch. Maar ja ben wel een (werk)dag kwijt met heen en weer brengen en zo erg belangrijk vind ik het nou ook weer niet.
@ Pancarans Gecheckt en werkt allemaal naar behoren dus alleen in zoeker niet zichtbaar.
@ Gijs Dat is duidelijk een ''nederlandse''

@ Pancarans Gecheckt en werkt allemaal naar behoren dus alleen in zoeker niet zichtbaar.
Wat ze volgens mij vooral kunnen doen is componenten vervangen, zo'n camera is toch een soort lego constructie. Ze kunnen niet zo'n schermpje zelf repareren of de aanstuur module, zou ook (nog) duurder worden waarschijnlijk. Wat ik begrijp is dat ze vooral doormeten en vervangen. Als je nog garantie hebt zou ik hem wegbrengen, anders zou ik het zelf denk ik niet doen, wordt al snel prijzig. Wel vervelend.
Zit er niet een reserve scherpstelpuntje in de doos meer?
Zonder gekheid. Als je op het ? drukt, kan je hem da wel zien op het grote scherm als je daar het punt selecteerd?

Zonder gekheid. Als je op het ? drukt, kan je hem da wel zien op het grote scherm als je daar het punt selecteerd?
-
- Forumlid
Ha Ha Ik heb nog even gekeken maar helaas neen. Op het lcd scherm onder knop ? is het punt gewoon figuratief zichtbaar.Dennis71 schreef:Zit er niet een reserve scherpstelpuntje in de doos meer?
Garantie heb ik nog een maand of 3 van de 24 maar is me teveel moeite (zie boven) voor een wel irritant euvel.
Graag had ik dit zelf opgelost maar zal er mee moeten leven tot zolang het duurt.