Loslaten rubber bekleding D200
Loslaten rubber bekleding D200
Misschien is dit onderwerp hier al eens aan de orde geweest, ben echter net nieuw hier.
Mijn vraag is, heeft iemand dit al eens laten repareren bij Nikon Service Point, en zo ja hoe lang ben je je camera hier voor kwijt?
Heb al eens een mailtje met deze vraag naar N.P.S. gestuurd, maar kreeg alleen bericht terug dat ik de camera op kon sturen.
Heeft iemand misschien een alternatief, ben mijn camera namelijk niet graag voor langere tijd kwijt.
m.v.gr Marcel
Mijn vraag is, heeft iemand dit al eens laten repareren bij Nikon Service Point, en zo ja hoe lang ben je je camera hier voor kwijt?
Heb al eens een mailtje met deze vraag naar N.P.S. gestuurd, maar kreeg alleen bericht terug dat ik de camera op kon sturen.
Heeft iemand misschien een alternatief, ben mijn camera namelijk niet graag voor langere tijd kwijt.
m.v.gr Marcel
Re: Loslaten rubber bekleding D200
Ik denk als je bij het NSP langs gaat dat je er gewoon op kan wachten.Marcel vd K schreef:Misschien is dit onderwerp hier al eens aan de orde geweest, ben echter net nieuw hier.
Mijn vraag is, heeft iemand dit al eens laten repareren bij Nikon Service Point, en zo ja hoe lang ben je je camera hier voor kwijt?
Heb al eens een mailtje met deze vraag naar N.P.S. gestuurd, maar kreeg alleen bericht terug dat ik de camera op kon sturen.
Heeft iemand misschien een alternatief, ben mijn camera namelijk niet graag voor langere tijd kwijt.
m.v.gr Marcel
Met. vr. gr. Gerrit
Re: Loslaten rubber bekleding D200
En vervolgens kun je er weer opwachten dat het weer loslaat als het weer warm is.gdepater schreef: Ik denk als je bij het NSP langs gaat dat je er gewoon op kan wachten.
Met. vr. gr. Gerrit
Het probleem is dat je het ook niet al te vast kan lijmen. Ik heb een keer op een clubbijeenkomst een demonstratie gezien van het demonteren van een D2X geloof ik.
Het eerste wat werd verwijderd was het eraf trekken van de bekleding. Bij reparatie moet die er ook eerst af! En denk aan je garantie!
Ik kan me voorstellen dat je hier goed de balen van hebt, want zo goedkoop was die camera nu ook weer niet.
Misschien als je telefonisch om informatie vraag dat men je dan verder kan helpen.
Ik hoop voor je dat zij het probleem voor je kunnen oplossen.
Gerrit
Het eerste wat werd verwijderd was het eraf trekken van de bekleding. Bij reparatie moet die er ook eerst af! En denk aan je garantie!
Ik kan me voorstellen dat je hier goed de balen van hebt, want zo goedkoop was die camera nu ook weer niet.
Misschien als je telefonisch om informatie vraag dat men je dan verder kan helpen.
Ik hoop voor je dat zij het probleem voor je kunnen oplossen.
Gerrit
Ben er pas voor langs geweest in Beverwijk.
Nog garantie werk, dus gratis.
Na 16 minuten terug bij de balie, met de verontschuldiging dat hij eerst een afstelklusje van een AF moest afmaken en dat het anders sneller was geweest.
Wel even vantevoren bellen of ze het rubber op voorraad hebben werd mij geadviseerd.
Service uitstekend en het zijn allemaal de mannen van wijlen INCA. Gelukkig is hun kennis en expertise niet verloren gegaan. Klasse
Nog garantie werk, dus gratis.
Na 16 minuten terug bij de balie, met de verontschuldiging dat hij eerst een afstelklusje van een AF moest afmaken en dat het anders sneller was geweest.
Wel even vantevoren bellen of ze het rubber op voorraad hebben werd mij geadviseerd.
Service uitstekend en het zijn allemaal de mannen van wijlen INCA. Gelukkig is hun kennis en expertise niet verloren gegaan. Klasse
-
- Clublid
- Berichten: 8091
- Lid geworden op: za apr 01 2006 10:30 pm
- Locatie: Ergens
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Lijmen die hap!!!
Ja maar dat zijn Belgen en soms kan je ze niet helemaal serieus nemen!
Even serieus, met seconden lijm zet je alles wel erg definitief vast en als er ook maar iets aan de camera gesleuteld moet worden wat achter die body bekleding zit, wordt het een ramp.
Lijkt me geen goed voorstel.
Als je het toch zelf wil doen, alles goed schoonmaken, zowel de body als de bodybekleding bisonkit op beide helften smeren, paar minuten laten drogen en hup direct op de goede plek plakken.
Voordeel van bisonkit is dat het vast zit, maar wel te verwijderen is indien nodig.
Secondenlijm is zo vreselijk agressief, als er iets op de body valt tast het direct je lak aan en heb je een lelijke plek op je camera.
Groetjes George
Even serieus, met seconden lijm zet je alles wel erg definitief vast en als er ook maar iets aan de camera gesleuteld moet worden wat achter die body bekleding zit, wordt het een ramp.
Lijkt me geen goed voorstel.
Als je het toch zelf wil doen, alles goed schoonmaken, zowel de body als de bodybekleding bisonkit op beide helften smeren, paar minuten laten drogen en hup direct op de goede plek plakken.
Voordeel van bisonkit is dat het vast zit, maar wel te verwijderen is indien nodig.
Secondenlijm is zo vreselijk agressief, als er iets op de body valt tast het direct je lak aan en heb je een lelijke plek op je camera.
Groetjes George
Blijf het objectief bekijken
per ongeluk ook al in een andere topic gevraagd 
Heeft iemand ervaring met het opnieuw laten beplakken van de bekleding? (ik heb een D2x) kan ik er op wachten? hoeveel kost dat?
zelf knutselen met lijm heb ik alleen op het CF-klepje gedaan met secondenlijm (werk trouwens ook niet).
Maar het rubber is gewoon TE GROOT geworden. er moet dus een hele nieuwe bekleding op. De d100 had er nooit last van. Ik reis in de tropen met de D2x, dat kan het zijn??? geen idee, maar het geeft veel ergernis!

Heeft iemand ervaring met het opnieuw laten beplakken van de bekleding? (ik heb een D2x) kan ik er op wachten? hoeveel kost dat?
zelf knutselen met lijm heb ik alleen op het CF-klepje gedaan met secondenlijm (werk trouwens ook niet).
Maar het rubber is gewoon TE GROOT geworden. er moet dus een hele nieuwe bekleding op. De d100 had er nooit last van. Ik reis in de tropen met de D2x, dat kan het zijn??? geen idee, maar het geeft veel ergernis!
erikbolding schreef:per ongeluk ook al in een andere topic gevraagd
Heeft iemand ervaring met het opnieuw laten beplakken van de bekleding? (ik heb een D2x) kan ik er op wachten? hoeveel kost dat?
zelf knutselen met lijm heb ik alleen op het CF-klepje gedaan met secondenlijm (werk trouwens ook niet).
Maar het rubber is gewoon TE GROOT geworden. er moet dus een hele nieuwe bekleding op. De d100 had er nooit last van. Ik reis in de tropen met de D2x, dat kan het zijn??? geen idee, maar het geeft veel ergernis!
Gewoon even bellen en langs N.S.P. gaan in Beverwijk.
Gerrit