Concert foto's Tripodia

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
RvR46

Concert foto's Tripodia

Bericht door RvR46 » zo okt 25 2009 5:48 pm

Ik ben afgelopen weekend naar een concert geweest in katwijk, ik was daar uitgenodigd om foto's te komen maken om eens kennis te
kunnen maken met concertfotografie. We mochten overal komen zelfs op het podium dat was wel apart om te mogen doen.
Ik moet zeggen dat ik zelf wel tevreden bent met het resultaat, maar ben ook benieuwd naar wat jullie er van vinden en graag krijg ik dan ook
opbouwende kritieken waar ik later wat mee kan.

Gr Richard.

Foto 1
Afbeelding

Foto 2
Afbeelding

Foto 3
Afbeelding

Foto 4
Afbeelding

Foto 5
Afbeelding

Foto 6
Afbeelding

RvR46

Re: Concert foto's Tripodia

Bericht door RvR46 » ma okt 26 2009 6:30 pm

66 keer bekeken en nog niet 1 reactie,
ik snap hier niets van zijn deze foto's dan zo slecht dat niemand een reactie wil geven.
Jammer.

Gr Richard

Germay
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Germay » ma okt 26 2009 7:00 pm

Snapt het ook niet Richard dat er niet gelijk op gereageert is,ik vindt het top platen mooi geschoten op #1 na een beetje overbelicht dacht ik of ik moet het mis hebben.#6 is het voor mij een topper mooi de sfeer weergegeven en de belichting is fantastisch van #6. 8)
Wat ik eerst NIKON probeer ik nu te verbeteren.
Met een vriendelijke groet,
Gert.
Camera D7000,en tig lichtsterk glaswerk hangend aan de Black-Rapid.

pietje-nukem
Forumlid
Forumlid

Bericht door pietje-nukem » di okt 27 2009 8:42 pm

RvR46 schreef:66 keer bekeken en nog niet 1 reactie,
ik snap hier niets van zijn deze foto's dan zo slecht dat niemand een reactie wil geven.
Jammer.

Gr Richard
Ja, dan kan verkeren.
Maar over de foto's, leuk... maar kan volgens mij beter, zeker als je op het podium mag.
Misschien dat je naar de foto's en exifdata van foto's van b.v dennis71 kijken en daar je voordeel mee kan doen.
Wanneer mag je er weer fotograferen?
Nou, van mij ook de groeten

Boldey
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Boldey » wo okt 28 2009 12:56 am

Hartstikke leuke foto's, composities zijn allemaal best goed, rood licht, dus erg moeilijk om iets van scherpte in het eindresultaat te krijgen. Ik zou de EXIF er graag bij willen zien. Verder lijken het me wat brave bands met brave belichting, kun jij verder niet veel aan doen. Verder is bij #3 de drummer niet scherp maar z'n bekkens en is er veel beeldruis, wat ik persoonlijk wel vind kunnen maar je zou er voor kunnen kiezen het op bepaalde vlakken wat terug te dringen.

RvR46

Bericht door RvR46 » wo okt 28 2009 6:19 pm

pietje-nukem schreef:
RvR46 schreef:66 keer bekeken en nog niet 1 reactie,
Jammer.

Gr Richard
Ja, dan kan verkeren.
Maar over de foto's, leuk... maar kan volgens mij beter, zeker als je op het podium mag.
Misschien dat je naar de foto's en exifdata van foto's van b.v dennis71 kijken en daar je voordeel mee kan doen.
Wanneer mag je er weer fotograferen?
Bedankt voor je reactie,
wat bedoel je met beter, heb je misschien tips?
Ik weet nog niet wanneer ik weer mag gaan fotograferen, maar ik hoop snel vond het erg leuk om te doen.

Gr Richard

RvR46

Bericht door RvR46 » wo okt 28 2009 6:23 pm

Boldey schreef:Hartstikke leuke foto's, composities zijn allemaal best goed, rood licht, dus erg moeilijk om iets van scherpte in het eindresultaat te krijgen. Ik zou de EXIF er graag bij willen zien. Verder lijken het me wat brave bands met brave belichting, kun jij verder niet veel aan doen. Verder is bij #3 de drummer niet scherp maar z'n bekkens en is er veel beeldruis, wat ik persoonlijk wel vind kunnen maar je zou er voor kunnen kiezen het op bepaalde vlakken wat terug te dringen.
Bedankt voor je reactie,
Ik zou eerlijk gezegd niet weten hoe ik de EXIF bij de foto's te krijgen. kan iemand uitleggen hoe dat dan moet?
Het waren coverbands dus niet heel spectaculair.
Wat het beeldruis betreft, ik heb op 1600 ISO gefotografeerd dus dat kan wel kloppen.

pietje-nukem
Forumlid
Forumlid

Bericht door pietje-nukem » wo okt 28 2009 8:44 pm

RvR46 schreef: Bedankt voor je reactie,
wat bedoel je met beter, heb je misschien tips?
Ik weet nog niet wanneer ik weer mag gaan fotograferen, maar ik hoop snel vond het erg leuk om te doen.
Gr Richard
Misschien dat je ze nét iets scherper kan krijgen, maar begreep dat dit door rood licht scherp stellen wat problemen kan geven.
Veel andere foto's van concerten bekijken en meer proberen te spelen met instellingen.
In ieder geval leuk dat je nog een keer daar mag fotograferen.
Nou, van mij ook de groeten

Boldey
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Boldey » do okt 29 2009 12:20 am

Ik zou gewoo eens gaan kijken bij een echte band in een club ergens in de buurt. Hier in Groningen ga ik regelmatig naar de Vera of Simplon, vaak gaaf licht, rook, te gekke bands vol actie, kost maximaal een tientje en mag je fotograferen wat je wil... en op het podium komen is totaal niet nodig, een lichtsterke standaardzoom of een 50mm is wel genoeg, behalve als je koppen wil schieten, dan is een lichtsterke telelens te gek (staat ook op mijn lijstje). Verder kan het meest onbekende bandje extreem fotogeniek zijn!

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”