Nikkor 20mm 1:2.8 vs 50 mm 1:1.8 vs 12-24 1:4
Nikkor 20mm 1:2.8 vs 50 mm 1:1.8 vs 12-24 1:4
Wie kan hier wat over vertellen, meer over ervaring dan techniek? Heb sites als kenrockwell en photozone al helemaal gelezen, maar ben er nog niet over uit. Wil het liefst morgen DE lens halen.
[/u]

- Cees
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Wat een verschillen, één groothoek zoomlens, één groothoek prime en een standaar prime
Hier is geen vergelijking te maken, en zeker niet in één avond!
Wat wil je? Waar ga je het voor gebruiken? Wat heb je al? Waarom zo'n haast?
Groet, Cees

Hier is geen vergelijking te maken, en zeker niet in één avond!
Wat wil je? Waar ga je het voor gebruiken? Wat heb je al? Waarom zo'n haast?
Groet, Cees

Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Hallo,
Wat ik al heb staat onder mijn tekst.
Wil portret foto's maken, (heb al een 105 mm, beetje veraf) wil landschap foto's maken( maar wel met redelijk detail) en ja een licht sterke groothoek lijkt ook wel wat. Dus ja ik wil alles. hahaha.
Ik wet het , het is erg lastig. Maar toch wie durft die mag antwoord geven.!!!!
Wat ik al heb staat onder mijn tekst.

Wil portret foto's maken, (heb al een 105 mm, beetje veraf) wil landschap foto's maken( maar wel met redelijk detail) en ja een licht sterke groothoek lijkt ook wel wat. Dus ja ik wil alles. hahaha.
Ik wet het , het is erg lastig. Maar toch wie durft die mag antwoord geven.!!!!
- Scorpio_King
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Nikkor 20mm 1:2.8 vs 50 mm 1:1.8 vs 12-24 1:4
HET objectief is er niet. Ik heb een 20, 50, speel met een 10,5 en zit te denken over een 12-24. De 50 gebruik ik niet standaard. De 10,5 soms wel. De 20 was mijn lievelingsobjectief. Jaren lang (film) daar mee gewerkt.radjiman schreef:Wie kan hier wat over vertellen, meer over ervaring dan techniek? Heb sites als kenrockwell en photozone al helemaal gelezen, maar ben er nog niet over uit. Wil het liefst morgen DE lens halen.[/u]
Enkele van de de foto's met de 20 staan op m'n site, helemaal onder aan, klik op de zwart wit foto.
Ervaring met objectieven: lees op m'n site "objectief advies".
Hans,
Bedankt voor je reactie. Maar ook jou site had ik al doorgespit. Het probleem is eigenlijk dat ik gewoon de 50mm zou halen voor 150 euro ten behoeve van portret. Eenmaal in de winkel hooorde ik dat ze een tweedehands 20mm hadden, in prima staat. En ik wil al een tijdje een wide hebben die licht sterk is. Immers portret kan ik maken met 105mm vr 2.8.
En dan hadden ze ook nog de 12-24. zucht........
Mvg,
Ramiro
zie http://www.imagestation.com/picture/sra ... 03d8d8.jpg
Bedankt voor je reactie. Maar ook jou site had ik al doorgespit. Het probleem is eigenlijk dat ik gewoon de 50mm zou halen voor 150 euro ten behoeve van portret. Eenmaal in de winkel hooorde ik dat ze een tweedehands 20mm hadden, in prima staat. En ik wil al een tijdje een wide hebben die licht sterk is. Immers portret kan ik maken met 105mm vr 2.8.
En dan hadden ze ook nog de 12-24. zucht........
Mvg,
Ramiro
zie http://www.imagestation.com/picture/sra ... 03d8d8.jpg
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Moeilijk he keuzes maken
Hallo radjiman,
Je hebt al een aantal objectieven.
De objectieven die je aandraagt zijn totaal verschillend van elkaar.
Ik heb het idee dat je gewoon je arsenaal aan objectieven een beetje wil aanvullen en niet een bepaald doel voor ogen heb.
Als dat hetgeen is waarom je een objectief wil kopen is het moeilijk en zal je geen keuze kunnen maken.
Ga dan voor het objectief wat je nog niet heb, dan groeit je verzameling toch nog iets.
Vraag je zelf eens af, wat wil ik gaan doen?
Waar kom ik nu wat te kort?
Waar wil ik het nieuw te kopen objectief voor gebruiken?
Dan zal je een stukje verder komen.
Groetjes George
Je hebt al een aantal objectieven.
De objectieven die je aandraagt zijn totaal verschillend van elkaar.
Ik heb het idee dat je gewoon je arsenaal aan objectieven een beetje wil aanvullen en niet een bepaald doel voor ogen heb.
Als dat hetgeen is waarom je een objectief wil kopen is het moeilijk en zal je geen keuze kunnen maken.
Ga dan voor het objectief wat je nog niet heb, dan groeit je verzameling toch nog iets.
Vraag je zelf eens af, wat wil ik gaan doen?
Waar kom ik nu wat te kort?
Waar wil ik het nieuw te kopen objectief voor gebruiken?
Dan zal je een stukje verder komen.
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken