Witbalans en Nikon D200 !
Witbalans en Nikon D200 !
Ik fotografeer al een tijdje met mijn D200, maar als ik hem op de automatische witbalans zet zijn mijn foto's aan de blauwe kant. Is dit normaal ? Het gaat hoofdzakelijk om landschapsfoto's met veel groen en blauwe luchten...
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Hier is op dit forum al heeeel veel over geschreven oa in "nikon blauw".
Gebruik de zoekfunctie eens.
"Donkere opnamen. Opnamen met een Nikon digitale reflex camera (dit gaat niet op voor de D40 en D80) lijken donker. Dat komt omdat Nikon in de opname liever geen uitgevreten hoge lichten heeft. En dicht gelopen donkere tinten zijn gemakkelijker te repareren dan de hoge lichten.
Bij de compacten is er een goede oplossing. Gebruik de D-Lighting functie. Voor de reflex camera’s zijn er meer mogelijkheden.
A De hele serie opnamen binnenhalen middels Capture en dit gelijk repareren.
B Achteraf de opnamen waar je verder mee wil repareren.
C Of zet de wit balans van de reflex camera op auto -3 en de belichtingscompensatie op +0,3"
Gebruik de zoekfunctie eens.
"Donkere opnamen. Opnamen met een Nikon digitale reflex camera (dit gaat niet op voor de D40 en D80) lijken donker. Dat komt omdat Nikon in de opname liever geen uitgevreten hoge lichten heeft. En dicht gelopen donkere tinten zijn gemakkelijker te repareren dan de hoge lichten.
Bij de compacten is er een goede oplossing. Gebruik de D-Lighting functie. Voor de reflex camera’s zijn er meer mogelijkheden.
A De hele serie opnamen binnenhalen middels Capture en dit gelijk repareren.
B Achteraf de opnamen waar je verder mee wil repareren.
C Of zet de wit balans van de reflex camera op auto -3 en de belichtingscompensatie op +0,3"